w210 300d virtalukon sähköpohjan vaihto?

Vastaa Viestiin
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

w210 300d virtalukon sähköpohjan vaihto?

Viesti Kirjoittaja daerok »

-96 300d väyrynen kyseessä,vanhanmallinen linkkuavain ,ei siis sähköinen virtalukko.

Tarkoitus vaihtaa tuo sähköpohja.

Tämän verran purettu:

-akun kenkä irti
-ala suojaverhous irti
-mittaristo poistettu
-vaihteen lukitus vaijeri irti(automaatti)

Miten eteenpäin?
Sähköliitin ei suostu suosiolla irtoomaan,miten virtalukon "murtosuoja" irtoo?

Laittakaa hyvät immeiset ohjetta,kuka on joskus räpeltänyt näitten kanssa.
t.Eero
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Kai joku on vaihtanut virtalukonpohjan vanhaan väyryseen? :read:
Ei tietenkään ollut tuossa alfamerin oppaassa halastua sanaa virtalukosta :nocando:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

daerok kirjoitti:Kai joku on vaihtanut virtalukonpohjan vanhaan väyryseen? :read:
Ei tietenkään ollut tuossa alfamerin oppaassa halastua sanaa virtalukosta :nocando:
Virtalukon patruunan olen vaihtanut mutten pohjaa. Mikä pohjassa on vikana?
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Juu,pakko olla pohjassa vikaa, virtoja ei tule mittaristoon,ei hehkunvaloa eikä muitakaan,kun kääntää virrat päälle,ainoastaan ne jotka pelaavat ilman starttaus asentoa(valot,sisävalot,radio,sähkölasit ym)toimivat,jopa starttikin pyörii,muttei tietenkään käynnisty ....monitoimi releboksi on kunnossa,että silleen,...
Miten tuo murtosuoja lähtee virtalukon ympäriltä,se kai pitää irrottaa silloin kun patruunan vaihtaa?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

daerok kirjoitti:Juu,pakko olla pohjassa vikaa, virtoja ei tule mittaristoon,ei hehkunvaloa eikä muitakaan,kun kääntää virrat päälle,ainoastaan ne jotka pelaavat ilman starttaus asentoa(valot,sisävalot,radio,sähkölasit ym)toimivat,jopa starttikin pyörii,muttei tietenkään käynnisty ....monitoimi releboksi on kunnossa,että silleen,...
Miten tuo murtosuoja lähtee virtalukon ympäriltä,se kai pitää irrottaa silloin kun patruunan vaihtaa?
En nyt muista että minkälainen se murtosuoja, siinä patruunan ympärillä oli ainakin se ajonestoon riippuvainen rinkula, se sai olla paikallaan eli patruuna ulos ja uusi tilalle 8)
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Taitaa vanhemmissa c-malleissa olla samanlainen musta rinkula joka ei tietääkseni ole edes kierteillä,kyllä se on pakko saada edestä pois jos meinaa saada patruunan vaihtopuikon menemään lukkopesään?

Kiitoksia Jolle tähänastisesta,kyllä se varmaan pohja vaihtuu aikanaan,mutta turhan työn pelossa kyselen,kaikki tiedon rippeet ovat nyt tarpeen,ohjetta yhä odotellen,.. :help:
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Löysin haulla tuollaiset ohjeet:
viewtopic.php?t=15204
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Juu,virtalukko,että patruuna vaihdettu ja niinpä auto toimii taas,...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”