E220D Lucas syöttöpumpun vaihto
E220D Lucas syöttöpumpun vaihto
Tervehdys kaikille!
Ollaan vaihtamassa Lucas -syöttöpumpun tilalle 200D:n pumppua.
Siis pumppu on jo paikoillaan, auto käy sillä, mutta ongelmana on
EPC. Sen merkkivalo jää palamaan käynnistyksen jälkeen, kun moottorin
kierrosluku nousee 3500, mittarit 'sammuvat' kierrosluku, moottorinlämpö, polttoaine.
Toimivat taas uudelleen käynnistämisen jälkeen.
Miten EPC:tä voisi huijata, jotta tuosta ilmiöstä pääsisi eroon?
Ollaan vaihtamassa Lucas -syöttöpumpun tilalle 200D:n pumppua.
Siis pumppu on jo paikoillaan, auto käy sillä, mutta ongelmana on
EPC. Sen merkkivalo jää palamaan käynnistyksen jälkeen, kun moottorin
kierrosluku nousee 3500, mittarit 'sammuvat' kierrosluku, moottorinlämpö, polttoaine.
Toimivat taas uudelleen käynnistämisen jälkeen.
Miten EPC:tä voisi huijata, jotta tuosta ilmiöstä pääsisi eroon?
Viimeksi muokannut visar, 11.12.2005 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Mitä kaikkee muuta kuin pumpun jouduit vaihtamaan? Oliko tuo pumppu minkä laitoit vakio, säädetty vai kenties isommilla tapeilla oleva?
Itsellä on kanssa käynyt mielessä hommata joko c tai e sarjan 220d ja vaihtaa siihen rivipumppu 7mm tapeilla.
Kannattaa tosiaan kysellä asiasta pp d:ltä, oli kuulemma tuommoinen pumpun vaihto operaatio suunnitteilla sielläpäin.
Itsellä on kanssa käynyt mielessä hommata joko c tai e sarjan 220d ja vaihtaa siihen rivipumppu 7mm tapeilla.
Kannattaa tosiaan kysellä asiasta pp d:ltä, oli kuulemma tuommoinen pumpun vaihto operaatio suunnitteilla sielläpäin.
Asiasta tulee tarkempi selonteko kun homma on valmis.
ppd on mukana kuvioissa, mutta haluaa pitää 'matalaa profiilia' sopiiko?
Sielläkään ei ole ennen tätä tehty, vaikka toisenlaista tietoa - luuloa on ollut ilmassa.
ASR:lle saa sanoa hyvästit, öljynsuodattimen joutuu siirtämään, kaasuvaijerin jatkamaan sekä vivustoa muokkaamaan.
Ruiskutusputket 250D:stä
Pumppu on 6mm elementeillä ulkopuolisella syötönsäädollä.
Suurin kiusa on tällähetkeellä tuo EPC:N mukana olo, niin ja tosiaaan tuon
moottorin sammutus-systeemin rakentaminen on kesken.
ppd on mukana kuvioissa, mutta haluaa pitää 'matalaa profiilia' sopiiko?
Sielläkään ei ole ennen tätä tehty, vaikka toisenlaista tietoa - luuloa on ollut ilmassa.
ASR:lle saa sanoa hyvästit, öljynsuodattimen joutuu siirtämään, kaasuvaijerin jatkamaan sekä vivustoa muokkaamaan.
Ruiskutusputket 250D:stä
Pumppu on 6mm elementeillä ulkopuolisella syötönsäädollä.
Suurin kiusa on tällähetkeellä tuo EPC:N mukana olo, niin ja tosiaaan tuon
moottorin sammutus-systeemin rakentaminen on kesken.
e220d
Nyt on takana ensinmäiset 500km. ilman lucas-pumppua.
Muutos oli uskomaton!
Auto on Huomattavasti pirteämpi.
Suosittelen lämpimästi PP-Dieselin puoleen kääntymistä, mikäli
haluaa päästä Lucas-ongelmistaan/ saada lisää puhtia, muuten melko hengettömään 604- moottoriin.
Muutos oli uskomaton!
Auto on Huomattavasti pirteämpi.
Suosittelen lämpimästi PP-Dieselin puoleen kääntymistä, mikäli
haluaa päästä Lucas-ongelmistaan/ saada lisää puhtia, muuten melko hengettömään 604- moottoriin.
Re: e220d
Saitko ratkaistua sähkö yms. ongelmat? Toimiiko kierroslukumittari?visar kirjoitti:Nyt on takana ensinmäiset 500km. ilman lucas-pumppua.
Muutos oli uskomaton!
Auto on Huomattavasti pirteämpi.
Suosittelen lämpimästi PP-Dieselin puoleen kääntymistä, mikäli
haluaa päästä Lucas-ongelmistaan/ saada lisää puhtia, muuten melko hengettömään 604- moottoriin.
ongelma
EPC -valo palaa yhä.
Kierrosluvun noustessa, jossainvaiheessa sammahtaa kierroslukumittari
ja ASR/BAS -häiriövalo syttyy.
Erikoinen ilmiö on se, että alkuun edelläkuvattu tapahtui kun moottorin kierrosluku oli 3500, kotimatkalla 4000 -kierroksen kohdalla, nyt kestää 5000 kierrosta!?
Eikä mitään muutosta ole tehty tässä välillä.
Sen EPC-valon kun saa sammumaan niin ongelmat tältä osin on selvitetty.
Kierrosluvun noustessa, jossainvaiheessa sammahtaa kierroslukumittari
ja ASR/BAS -häiriövalo syttyy.
Erikoinen ilmiö on se, että alkuun edelläkuvattu tapahtui kun moottorin kierrosluku oli 3500, kotimatkalla 4000 -kierroksen kohdalla, nyt kestää 5000 kierrosta!?
Eikä mitään muutosta ole tehty tässä välillä.
Sen EPC-valon kun saa sammumaan niin ongelmat tältä osin on selvitetty.
testiä
Nyt takana 1000km. ilman lucasta. Ensinmäinen tankkauskerta yllätti
positiivisesti, kulutus oli tippunut selkeästi. Varsinkin kun huomioi moottorin uuden luonteen ja erityisesti sen, että on mukava katsoa taakse kun maisema tarvittaessa tummuu.
EPC:tä en ole ehtinyt tutkia ihmeemmin, sen kanssa joutuu ehkä kääntymään jonkun autosähkö-osaajan puoleen.
positiivisesti, kulutus oli tippunut selkeästi. Varsinkin kun huomioi moottorin uuden luonteen ja erityisesti sen, että on mukava katsoa taakse kun maisema tarvittaessa tummuu.
EPC:tä en ole ehtinyt tutkia ihmeemmin, sen kanssa joutuu ehkä kääntymään jonkun autosähkö-osaajan puoleen.