E220D Lucas syöttöpumpun vaihto

Vastaa Viestiin
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

E220D Lucas syöttöpumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja visar »

Tervehdys kaikille!
Ollaan vaihtamassa Lucas -syöttöpumpun tilalle 200D:n pumppua.
Siis pumppu on jo paikoillaan, auto käy sillä, mutta ongelmana on
EPC. Sen merkkivalo jää palamaan käynnistyksen jälkeen, kun moottorin
kierrosluku nousee 3500, mittarit 'sammuvat' kierrosluku, moottorinlämpö, polttoaine.
Toimivat taas uudelleen käynnistämisen jälkeen.
Miten EPC:tä voisi huijata, jotta tuosta ilmiöstä pääsisi eroon?
Viimeksi muokannut visar, 11.12.2005 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

VAikea vastata , mutta mielen kiintoinen projekti :twisted:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

"pp d" tietää. :roll:
wiimax.fi
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mitä kaikkee muuta kuin pumpun jouduit vaihtamaan? Oliko tuo pumppu minkä laitoit vakio, säädetty vai kenties isommilla tapeilla oleva?

Itsellä on kanssa käynyt mielessä hommata joko c tai e sarjan 220d ja vaihtaa siihen rivipumppu 7mm tapeilla.

Kannattaa tosiaan kysellä asiasta pp d:ltä, oli kuulemma tuommoinen pumpun vaihto operaatio suunnitteilla sielläpäin.
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja visar »

Asiasta tulee tarkempi selonteko kun homma on valmis.
ppd on mukana kuvioissa, mutta haluaa pitää 'matalaa profiilia' sopiiko?
Sielläkään ei ole ennen tätä tehty, vaikka toisenlaista tietoa - luuloa on ollut ilmassa.
ASR:lle saa sanoa hyvästit, öljynsuodattimen joutuu siirtämään, kaasuvaijerin jatkamaan sekä vivustoa muokkaamaan.
Ruiskutusputket 250D:stä
Pumppu on 6mm elementeillä ulkopuolisella syötönsäädollä.
Suurin kiusa on tällähetkeellä tuo EPC:N mukana olo, niin ja tosiaaan tuon
moottorin sammutus-systeemin rakentaminen on kesken.
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

e220d

Viesti Kirjoittaja visar »

Nyt on takana ensinmäiset 500km. ilman lucas-pumppua.
Muutos oli uskomaton!
Auto on Huomattavasti pirteämpi.
Suosittelen lämpimästi PP-Dieselin puoleen kääntymistä, mikäli
haluaa päästä Lucas-ongelmistaan/ saada lisää puhtia, muuten melko hengettömään 604- moottoriin.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Re: e220d

Viesti Kirjoittaja JP74 »

visar kirjoitti:Nyt on takana ensinmäiset 500km. ilman lucas-pumppua.
Muutos oli uskomaton!
Auto on Huomattavasti pirteämpi.
Suosittelen lämpimästi PP-Dieselin puoleen kääntymistä, mikäli
haluaa päästä Lucas-ongelmistaan/ saada lisää puhtia, muuten melko hengettömään 604- moottoriin.
Saitko ratkaistua sähkö yms. ongelmat? Toimiiko kierroslukumittari?
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

ongelma

Viesti Kirjoittaja visar »

EPC -valo palaa yhä.
Kierrosluvun noustessa, jossainvaiheessa sammahtaa kierroslukumittari
ja ASR/BAS -häiriövalo syttyy.
Erikoinen ilmiö on se, että alkuun edelläkuvattu tapahtui kun moottorin kierrosluku oli 3500, kotimatkalla 4000 -kierroksen kohdalla, nyt kestää 5000 kierrosta!?
Eikä mitään muutosta ole tehty tässä välillä.
Sen EPC-valon kun saa sammumaan niin ongelmat tältä osin on selvitetty.
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

testiä

Viesti Kirjoittaja visar »

Nyt takana 1000km. ilman lucasta. Ensinmäinen tankkauskerta yllätti
positiivisesti, kulutus oli tippunut selkeästi. Varsinkin kun huomioi moottorin uuden luonteen ja erityisesti sen, että on mukava katsoa taakse kun maisema tarvittaessa tummuu.
EPC:tä en ole ehtinyt tutkia ihmeemmin, sen kanssa joutuu ehkä kääntymään jonkun autosähkö-osaajan puoleen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”