Morjens. Vuosikaudet täältä foorumilta oppia poimineena tuli eteen sellainen probleema, että täytyi liittyä kyselijöiden joukkoon.
Eli ongelmana se, että kattoyksikön (siis se jossa on sisävalot, kattoluukun ohjaus yms ) kaikki toiminnot pois pelistä. Ongelma alkoi n. vuosi sitten, kun vaihdoin pa-suodattimen, ja sen jälkeisessä starttauksessa akku loppui. Tyhmyyksissäni annoin toisella autolla virtaa, jolloin ko. kattoyksikkö pimahti.
Luin täältä foorumilta, että jollain vika korjaantui kattoyksikköä vaihtamalla. Niimpä minäkin romikselta hain käytetyn kattoyksikön, mutta edelleen pimeänä kaikki toiminnot. Eli ei siis toimi kattoluukun avaus, etummaiset sisävalot, keskuslukituksen kauko-ohjaus radiolla (infra-puna toimii normaalisti). Kauko-ohjauksen radiovastaanotin näyttikin sijaitsevan juurikin tässä kattoyksikössä.
Mistähän vikaa seuraavaksi etsimään. Oisko etu Sam ottanut itseensä apuvirtaa annettaessa vai liittyykö kyseinen sam moduuli mitenkään tähän kattoyksikköön. pääseekö kattoyksikön liittimistä mittaamaan mitään olennaista. Kohtalaisen paljon olen muutaman eri väyrysen kanssa paininut mutta on nämä sen verran henkimaailman vehkeitä, että välillä loppuu keinot kesken Ei huvittais alkaa osia vaihtamalla testaamaan missä vika.
Kiitoksia jo etukäteen
edit. sen verran vielä lisäystä että carsoftilla ei saa yhteyttä kattoyksikköön ja jokin aikaa sitten kävi starin päässä niin mitään koodeja kattoyksikköön liittyen ei ilmennyt
Kattoyksikkö /sähköt sekaisin
N10-1 Combination control module ohjaa...
http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... %20210.pdf
http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... %20210.pdf
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Kiitosta vastaajille. Huomenna jatkuu vian metsästys. Sulakevika pois suljettu kun virta kulkee ainakin osalle laitteista eli ohjauspuolella ongelma. Pitää kaivaa tuo N10-1 esille ja alkaa sitä tutkimaan/ mittailemaan. Ei huvita vaan tuonne pakkaseen lähtee roplaamaan mutta huomenna pääsen kylmästä lämpimään.
No niin ilta tuli rattoisasti vietettyä auton kimpussa. Purin vielä kerran kattoyksikön ennen N10-1 rassausta. Mittailin vähän romikselta ostettua kattoyksikköä ja totesin että se on kabut. Otin oman vanhan kattoyksikön mikroskoopin alle ja kävin juotokset läpi suurelta osin. Yksikkö takaisin paikalleen ja homma skulaa niinku vanhoina hyvinä aikoina. Oli tällä kertaa tuuria mukana enemmän kuin ymmärrystä
Kiitokset vastaajille....ei näemmä kannata aina noihin romuttamojen osiin 100 prosenttisesti luottaa.
Kiitokset vastaajille....ei näemmä kannata aina noihin romuttamojen osiin 100 prosenttisesti luottaa.