vakionopeudensäädin

Vastaa Viestiin
E230
Viestit: 20
Liittynyt: 09.10.2005 12:39
Paikkakunta: Kemi

vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja E230 »

nyt pakkasten aikaan säädin lopetti toimimasta :cry: onko kylmällä osuutta asiaan vai jokin muu vaivako mahdollisesti :shock: onko kokemuksia asiasta muilla :?:
E230
Viestit: 20
Liittynyt: 09.10.2005 12:39
Paikkakunta: Kemi

säädin..

Viesti Kirjoittaja E230 »

alkoi pelittämään taas,kun pakkanen lauhtui...no tietääpä tämän sitten seuraavilla pakkasilla.. :shock:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Hops, eipä ole tullut tätä huomattua :oops:

Siellä on varmaankin kondensaattorit tulossa tiensä päähän.. Ensimmäisenä ne pimahtaa pakkasella, myöhemmin kokonaan.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
E230
Viestit: 20
Liittynyt: 09.10.2005 12:39
Paikkakunta: Kemi

kondensaattorit..

Viesti Kirjoittaja E230 »

kiitos vastauksesta...ajellaan nyt vielä,kun toimii ja korjataan kondensaaattorit sitten kun niistä aika jättää.. :)
monesmese
Viestit: 1
Liittynyt: 01.2.2006 22:37

Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja monesmese »

Ostin vuosi sitten E270 -00.Saksasta. vakion.säädin lopetti toimintansa kevätpakkasilla suomessa,merkkiliikeen ekspertti testaili 2h.ei mitään vikahistoriaa=ei kuntoon.Syksyllä laitoin uuden akun kun vanha oli alkuperäinen ja heikkokuntoinen suomen talveen. Vika korjaantu siihen paikkaan ja on toiminut. Soittelin merkkihuoltoon ja tulivat siihen tulokseen että startatessa jännite laskee niin alas että sekoittaa vakkarin.Homman voi testata niin että pidemmän ajon jälkeen kun akku on täys ottaa akunkengän irti hetkeksi(virtaavain poistettuna virtalukosta) laittaa uudestaan kenkä kiinni ja testaa vakkarin.Toivottavasti kokemuksestani on apua.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

E270:sen vakionopeuden säädin ei varmaankaan ole ollenkaan samanlainen kuin 124:sen. :roll:
Sory!!! Mun piti olla 124:sen sivulla. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Missäpäin tuo tempomaatin aivolaatikko sijaitsee näissä väykyissä? (220D sedanissa) Onko vielä siellä jarrupolkimen tienoilla vai jossain muualla... Niin ja onko tälle jotain sulaketta jossain?

Meinaan kun ei virku mitään koko härveli, meinasin tehdä saman homman kuin tuolle W123:llekin (eli tinaukset uusiksi.)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mulla toimi vakkari vain silloin tällöin ja lopetti välillä kokonaan toimimisen. Annoin asian olla (osaan ajaa ilman sitä :shock: ). Sitten tuli sähköonkelmia takaluukkuun (pissapoika, pyyhin ja rekkarikilven valot ei toimi) ja voila - vakkari rupes toimimaan. Eli luulen että virtasen vähyys pudotti vakkarin pois pelistä. Nyt pitääkin sitten hommata jytkympi akku (ja ehkä laturikin :shock: ) ja kokeilla toimisko kaikki yhtä aikaa :?

Tosin mulla onkin S124 8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dry kirjoitti:Mulla toimi vakkari vain silloin tällöin ja lopetti välillä kokonaan toimimisen. Annoin asian olla (osaan ajaa ilman sitä :shock: ). Sitten tuli sähköonkelmia takaluukkuun (pissapoika, pyyhin ja rekkarikilven valot ei toimi) ja voila - vakkari rupes toimimaan. Eli luulen että virtasen vähyys pudotti vakkarin pois pelistä. Nyt pitääkin sitten hommata jytkympi akku (ja ehkä laturikin :shock: ) ja kokeilla toimisko kaikki yhtä aikaa :?

Tosin mulla onkin S124 8)
Tässä piilee totuuden siemen, liian alhainen jännite tiputtaa tosiaankin pelistä mm. vakkarin, ainakin ässässä.. :roll:
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Se vika yleensä johtuu huonoista liitoksista. Isomman akun vaihtaminen tilalle ei asiaa paranna jos liitoksissa on jännitehäviötä. Ei muutra kuin tarkistukseen kaikki tärkeimmät liitokset. Jos vakkarin konkat on kuivuneet niin siinä on jännitehäviötä tarpeeksi. Minulla oli aikanaan Chevyssä vika, että vakkari tippui yllättäen aina pois päältä ja vika oli katkenneessa akun ja levyjen välisessä liitoksessa eli suomeksi akun napa poikki akkulevyistä tosin aiheutti varmaankin kaikenlaista liitosten lämpenemistä kun välillä jännite nousi liian suureksi kun akku ei ollut kuormana. Kannattaa tarkistaa maadoitukset.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Nyt tietäjät:

Missäkäs se on tuo vakkarin aivolaatikko tuossa ekan sarjan väyrysessä (kts allekirjoitus)?

Piräis saaha kunttoon ennen kesälomareisua... 8)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

^ Kuskin jalkotilaan muovien alle kurkittu, ei ollut jalkotilassa...

Konehuoneessa on siellä sulakerasian kannen sisällä (siellä takana kun ottaa koko kannen ruuveineen irti) on joku boksi mihin menee ainakin viisi eri johtoliitintä, onko se sinne integroitu, ja mitä siinä ylipäätään on?

Vakkarin kytkimen johdot menevät sinne a-pilarin vieressä kulkevaan johtonippuun josta lähtevät alaspäin? Minne sinne?

WISsikään ei osaa sanoa mitään vakionopeudensäätimestä W210:aan... W124:n E-malliseen jotain, mutta ei ole kyllä sinne päinkään...

Kai nyt joku on törmännyt siihen boksiin joskus? Hjälp! :help:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Jaa että ei ole kukaan törmännyt moiseen? Voivoivoi... :ää:

Tuossa kun oli puolet kojelaudasta ulkosalla tuulettumassa, kävin läpi nuo ohjainlootikot mitä löytyy sieltä hantin puolen laatikosta konehuoneessa, oli luukkaan (vai olisko ollu jopa Valeon... :? ) boksia ja Siemensin lootikkoa, ja sitten joku muukin pönikkä tuon luukkaan viekussa, mutta yhdellekään boksille ei tullut vakkarin viikseltä johtoa.

Mikä loota siellä mittariston takana on? Se täytyy tutkia sitten kun tuo puretaan... :roll:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Nonniin, käytiinpä tuolla Tynninharjun Autohuollossa tänään näyttämässä tuota. Kuulema jarruvalokytkin (jota aluksi epäilivät) oli kunnossa, ja vakkarin viiksestä käskyt lähtivät oikein moottorinohjausyksikölle( :?: :!:), mutta sitten katkesi viestien kulku...

Eli onko se vakionopeudensäädin integroitu tuossa Luukkaan sähköpumpussa tuonne moottorin ohjauslaatikkoon? Ihme kun ei muuten oireile mitenkään, vaan pelkästään tuo vakkari on toimeton. Uusi ohjainyksikkö olisi kuulema kustantanut reippaat tuhannen euroa, joten annettiin asian olla... :lol:

Ei oikein uskalla tuota yksikköäkään alkaa purkamaan ja tinaamaan, jos vaikka heittää toimimasta kokonaan. Purkaamoltakaan ei kannata vissiin kysyä? Jotain ajonestosta hän mainitsi... :roll:

Noh, 96€ maksoi sekin lysti puolen tunnin työstä. :roll: :cry:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”