vakionopeudensäädin
vakionopeudensäädin
nyt pakkasten aikaan säädin lopetti toimimasta onko kylmällä osuutta asiaan vai jokin muu vaivako mahdollisesti onko kokemuksia asiasta muilla
kondensaattorit..
kiitos vastauksesta...ajellaan nyt vielä,kun toimii ja korjataan kondensaaattorit sitten kun niistä aika jättää..
Vakionopeussäädin
Ostin vuosi sitten E270 -00.Saksasta. vakion.säädin lopetti toimintansa kevätpakkasilla suomessa,merkkiliikeen ekspertti testaili 2h.ei mitään vikahistoriaa=ei kuntoon.Syksyllä laitoin uuden akun kun vanha oli alkuperäinen ja heikkokuntoinen suomen talveen. Vika korjaantu siihen paikkaan ja on toiminut. Soittelin merkkihuoltoon ja tulivat siihen tulokseen että startatessa jännite laskee niin alas että sekoittaa vakkarin.Homman voi testata niin että pidemmän ajon jälkeen kun akku on täys ottaa akunkengän irti hetkeksi(virtaavain poistettuna virtalukosta) laittaa uudestaan kenkä kiinni ja testaa vakkarin.Toivottavasti kokemuksestani on apua.
Missäpäin tuo tempomaatin aivolaatikko sijaitsee näissä väykyissä? (220D sedanissa) Onko vielä siellä jarrupolkimen tienoilla vai jossain muualla... Niin ja onko tälle jotain sulaketta jossain?
Meinaan kun ei virku mitään koko härveli, meinasin tehdä saman homman kuin tuolle W123:llekin (eli tinaukset uusiksi.)
Meinaan kun ei virku mitään koko härveli, meinasin tehdä saman homman kuin tuolle W123:llekin (eli tinaukset uusiksi.)
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Mulla toimi vakkari vain silloin tällöin ja lopetti välillä kokonaan toimimisen. Annoin asian olla (osaan ajaa ilman sitä ). Sitten tuli sähköonkelmia takaluukkuun (pissapoika, pyyhin ja rekkarikilven valot ei toimi) ja voila - vakkari rupes toimimaan. Eli luulen että virtasen vähyys pudotti vakkarin pois pelistä. Nyt pitääkin sitten hommata jytkympi akku (ja ehkä laturikin ) ja kokeilla toimisko kaikki yhtä aikaa
Tosin mulla onkin S124
Tosin mulla onkin S124
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tässä piilee totuuden siemen, liian alhainen jännite tiputtaa tosiaankin pelistä mm. vakkarin, ainakin ässässä..dry kirjoitti:Mulla toimi vakkari vain silloin tällöin ja lopetti välillä kokonaan toimimisen. Annoin asian olla (osaan ajaa ilman sitä ). Sitten tuli sähköonkelmia takaluukkuun (pissapoika, pyyhin ja rekkarikilven valot ei toimi) ja voila - vakkari rupes toimimaan. Eli luulen että virtasen vähyys pudotti vakkarin pois pelistä. Nyt pitääkin sitten hommata jytkympi akku (ja ehkä laturikin ) ja kokeilla toimisko kaikki yhtä aikaa
Tosin mulla onkin S124
Se vika yleensä johtuu huonoista liitoksista. Isomman akun vaihtaminen tilalle ei asiaa paranna jos liitoksissa on jännitehäviötä. Ei muutra kuin tarkistukseen kaikki tärkeimmät liitokset. Jos vakkarin konkat on kuivuneet niin siinä on jännitehäviötä tarpeeksi. Minulla oli aikanaan Chevyssä vika, että vakkari tippui yllättäen aina pois päältä ja vika oli katkenneessa akun ja levyjen välisessä liitoksessa eli suomeksi akun napa poikki akkulevyistä tosin aiheutti varmaankin kaikenlaista liitosten lämpenemistä kun välillä jännite nousi liian suureksi kun akku ei ollut kuormana. Kannattaa tarkistaa maadoitukset.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Nyt tietäjät:
Missäkäs se on tuo vakkarin aivolaatikko tuossa ekan sarjan väyrysessä (kts allekirjoitus)?
Piräis saaha kunttoon ennen kesälomareisua...
Missäkäs se on tuo vakkarin aivolaatikko tuossa ekan sarjan väyrysessä (kts allekirjoitus)?
Piräis saaha kunttoon ennen kesälomareisua...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
^ Kuskin jalkotilaan muovien alle kurkittu, ei ollut jalkotilassa...
Konehuoneessa on siellä sulakerasian kannen sisällä (siellä takana kun ottaa koko kannen ruuveineen irti) on joku boksi mihin menee ainakin viisi eri johtoliitintä, onko se sinne integroitu, ja mitä siinä ylipäätään on?
Vakkarin kytkimen johdot menevät sinne a-pilarin vieressä kulkevaan johtonippuun josta lähtevät alaspäin? Minne sinne?
WISsikään ei osaa sanoa mitään vakionopeudensäätimestä W210:aan... W124:n E-malliseen jotain, mutta ei ole kyllä sinne päinkään...
Kai nyt joku on törmännyt siihen boksiin joskus? Hjälp!
Konehuoneessa on siellä sulakerasian kannen sisällä (siellä takana kun ottaa koko kannen ruuveineen irti) on joku boksi mihin menee ainakin viisi eri johtoliitintä, onko se sinne integroitu, ja mitä siinä ylipäätään on?
Vakkarin kytkimen johdot menevät sinne a-pilarin vieressä kulkevaan johtonippuun josta lähtevät alaspäin? Minne sinne?
WISsikään ei osaa sanoa mitään vakionopeudensäätimestä W210:aan... W124:n E-malliseen jotain, mutta ei ole kyllä sinne päinkään...
Kai nyt joku on törmännyt siihen boksiin joskus? Hjälp!
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Jaa että ei ole kukaan törmännyt moiseen? Voivoivoi...
Tuossa kun oli puolet kojelaudasta ulkosalla tuulettumassa, kävin läpi nuo ohjainlootikot mitä löytyy sieltä hantin puolen laatikosta konehuoneessa, oli luukkaan (vai olisko ollu jopa Valeon... ) boksia ja Siemensin lootikkoa, ja sitten joku muukin pönikkä tuon luukkaan viekussa, mutta yhdellekään boksille ei tullut vakkarin viikseltä johtoa.
Mikä loota siellä mittariston takana on? Se täytyy tutkia sitten kun tuo puretaan...
Tuossa kun oli puolet kojelaudasta ulkosalla tuulettumassa, kävin läpi nuo ohjainlootikot mitä löytyy sieltä hantin puolen laatikosta konehuoneessa, oli luukkaan (vai olisko ollu jopa Valeon... ) boksia ja Siemensin lootikkoa, ja sitten joku muukin pönikkä tuon luukkaan viekussa, mutta yhdellekään boksille ei tullut vakkarin viikseltä johtoa.
Mikä loota siellä mittariston takana on? Se täytyy tutkia sitten kun tuo puretaan...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Nonniin, käytiinpä tuolla Tynninharjun Autohuollossa tänään näyttämässä tuota. Kuulema jarruvalokytkin (jota aluksi epäilivät) oli kunnossa, ja vakkarin viiksestä käskyt lähtivät oikein moottorinohjausyksikölle( ), mutta sitten katkesi viestien kulku...
Eli onko se vakionopeudensäädin integroitu tuossa Luukkaan sähköpumpussa tuonne moottorin ohjauslaatikkoon? Ihme kun ei muuten oireile mitenkään, vaan pelkästään tuo vakkari on toimeton. Uusi ohjainyksikkö olisi kuulema kustantanut reippaat tuhannen euroa, joten annettiin asian olla...
Ei oikein uskalla tuota yksikköäkään alkaa purkamaan ja tinaamaan, jos vaikka heittää toimimasta kokonaan. Purkaamoltakaan ei kannata vissiin kysyä? Jotain ajonestosta hän mainitsi...
Noh, 96€ maksoi sekin lysti puolen tunnin työstä.
Eli onko se vakionopeudensäädin integroitu tuossa Luukkaan sähköpumpussa tuonne moottorin ohjauslaatikkoon? Ihme kun ei muuten oireile mitenkään, vaan pelkästään tuo vakkari on toimeton. Uusi ohjainyksikkö olisi kuulema kustantanut reippaat tuhannen euroa, joten annettiin asian olla...
Ei oikein uskalla tuota yksikköäkään alkaa purkamaan ja tinaamaan, jos vaikka heittää toimimasta kokonaan. Purkaamoltakaan ei kannata vissiin kysyä? Jotain ajonestosta hän mainitsi...
Noh, 96€ maksoi sekin lysti puolen tunnin työstä.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-