ABS,BAS,ESP, pois toiminnasta
ABS,BAS,ESP, pois toiminnasta
Heitti väyrynen tälläsen herjan, että ite pitäisi osata taas ajaa autolla eli BAS, ESP ja ASB olisi pantu hetkeksi lepäileen. No, onneksi vika ei ihan harvinaisemmasta päästä väyrysissä, ei muutakuin suunta kohti Vehoa ja sieltä uusi jarruvalokatkaisija. Maksoi muuten vähemmän kuin KL-varaosissa...Joidenkin mielestä Oulussa ei ole KL-varaosia kun joutuvat tilaamaan Rovaniemeltä tai Ylivieskasta saadakseen palvelun/hinnat kohilleen...asiaan, vaihdoin katkaisijan, (en irrotanut akkua) ja vika jäi päälle! Ei muutakuin Carsoft kehiin ja resetoinnit käyntiin, MUTTA ei auttanut ABS/ESP/BAS-resetointi vaan piti suorittaa sähköjärjestelmänvalvojan resetointi! Mikähän tässä on jujuna. Täytyy vielä testata olisiko akun irroituksella ollut myönteinen vaikutus, mutta jos systeemin tarkoituksena on saattaa autoilija korjaamon palveluksien piiriin niin saksalainen insinööri on todella onnistunut erinomaisesti. On muuten jarruvalokatkaisijassa kuusi napaa, ennen selvittiin kahdella...miksiköhän autoissa on nykyään niin paljon sähkövikoja...
Juu, muissa autoissa kun on tullu tuo satunnainen ABS/BAS/ESP-vika niin pelkkä sammutus ja käynnistys on sammuttanut mittaristosta valot, tottakai vikakoodit jää muistiin,mutta nyt ei mittariston valot sammuneet ollenkaan pelkän jarruvalokytkimen vaihdon jälkeen. Se jäi kaiveleen, että olisiko se akku pitänyt irroittaa ennen vaihtoa? Vai rangaistaanko omatoimikorjaajaa joka ITSE vaihtaa viallisen osan sillä että on sitten pakko käydä sammuttamassa liikkeessä se joulukuusi. Tässä on vielä testin paikka. Kaikkeahan täytyy testata paitsi omaa mummoa...
Esimerkiksi hehkun merkkivalohan toimii niin että hehkutulpan hajotessa merkkivalo jää palamaan hehkutuksen jälkeen auton käynnistyttyä, ainakin joksikin aikaa.
Kun vaikkapa CDI koneeseen vaihtaa sen rikkinäisen hehkun, merkkivalo oikkuilee edelleen muutaman käynnistyksen ajan vaikka kaikki on kunnossa.
Kun vaikkapa CDI koneeseen vaihtaa sen rikkinäisen hehkun, merkkivalo oikkuilee edelleen muutaman käynnistyksen ajan vaikka kaikki on kunnossa.
wiimax.fi
Juu, näin on käynyt mullekin, ikäänkuin auton tietokoneiden pitäisi "kalibroitua" uudelleen ja kokeilin kyllä sen jutun, mutta tämä oli minusta outoa kun näyttö autossa oli ennen vaihtoa ok, mikään valo ei palanut ja vaihdoin vain jarruvalokytkimen jonka jälkeen ABS/BAS/ESP-valo eivät sammuneet millään. Paitsi sitten CS-ohjelmalla resetoimalla. Ehkä se kuudes napa siinä kytkimessä ilmoittaa tietokoneelle että amatööri on mennyt kopeloimaan sille kuulumattomalle alueella ja näi saakoo rangaistuksensa...
Re: ABS,BAS,ESP, pois toiminnasta
Kävitkö ostamassa sen katkaisijan viime keskiviikkona (22.3.) joskus puoli yhden tietämillä? Siinä tiskillä oli minun edelläni kaveri ostamassa jarruvalokatkaisijaa ja ihmetteli samaa napahässäkkää.mb300sd kirjoitti:ei muutakuin suunta kohti Vehoa ja sieltä uusi jarruvalokatkaisija. On muuten jarruvalokatkaisijassa kuusi napaa, ennen selvittiin kahdella...
Itse kävin kyselemässä M102:n kansipahvisatsin hintaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Saattoi hyvinkin olla mahdollista, tahtoo tuo RAM-muisti aina yön jälkeen tyhjentyä niin ettei muista missä eilen oli. Pitäisi varmaan jokaisella olla otsassa MESE-tatuointi niin tunnistaisi aina kohtalotoverin tavatessaan.
Eikö niillä Saksassa ollu joku hyvä systeemi aikoinaan tuohon erotteluun, se taisi muuten näyttää melkein johtotähdeltä...Toisaalta Veholla tapaa ennenpitkään melko monta jäsentä, on se vaan sen verran huono auto tuo nixmannitekele.
Eikö niillä Saksassa ollu joku hyvä systeemi aikoinaan tuohon erotteluun, se taisi muuten näyttää melkein johtotähdeltä...Toisaalta Veholla tapaa ennenpitkään melko monta jäsentä, on se vaan sen verran huono auto tuo nixmannitekele.