-98Väyrysen sähkölasipainikkeista hävinnyt valot eika pelaa?
-98Väyrysen sähkölasipainikkeista hävinnyt valot eika pelaa?
Niin, elikkä valot ei syty sahkölasien keinuvipuihin eikä ne toimi, samoin takaluukun sisäaukaisija ei pelaa, eikä sähköpeilit. Käytin sitä tuossa ammattimiehellä mutta ei ainakaan sulakkeet ollu menny. Onko ollu vastaavia juttuja muilla? Tosin olen joutunut pari kolme kertaa antamaan apuvirtaa, tai oikeastaan ottamaan ja kerran kaks antamaan, en tiedä voiko olla vaikutusta asiaan. Jotkut meinannu että ei ole kovinkaan terveellistä tuommoinen touhu mutta kun pakko on niin minkäs teet. Vastauksista kiittäen, jukka
Terve,
Ja tervetuloa Meselle.
Tuon tyyppinen ongelma voisi johtua ovissa olevien ohjausyksikköjen
häiriöistä. Voi olla viallinen yksikkö tai yksinkertaisesti kosketusvika.
Merkkiliikkeen tai muun asiantuntevan korjaamon testeri voisi kyllä tunnistaa tarkemmin vian sijainnin.
Ensiapuna ehdottaisin niin monta kertaa omassakin autossa kokeiltua
konstia vastaavaan ongelmaan eli akun miinusnapa irti kymmeneksi
minuutiksi joka voi mahdollisesti resetoida häiriön.
Toimenpiteen jälkeen joudut "opettamaan" ikkunannostimille uudet
rajat.
Heikki
Ja tervetuloa Meselle.
Tuon tyyppinen ongelma voisi johtua ovissa olevien ohjausyksikköjen
häiriöistä. Voi olla viallinen yksikkö tai yksinkertaisesti kosketusvika.
Merkkiliikkeen tai muun asiantuntevan korjaamon testeri voisi kyllä tunnistaa tarkemmin vian sijainnin.
Ensiapuna ehdottaisin niin monta kertaa omassakin autossa kokeiltua
konstia vastaavaan ongelmaan eli akun miinusnapa irti kymmeneksi
minuutiksi joka voi mahdollisesti resetoida häiriön.
Toimenpiteen jälkeen joudut "opettamaan" ikkunannostimille uudet
rajat.
Heikki
Linjama kirjoitti:Kiitos! Mun pitää kokeilla tota konstia heti ekaksi. Voikohan suutä olla jotain muuta haittaa esim radiolle (alkuper.) ym?
Radiolle tai millekkään muulle laitteelle kuin ikkunannostimille en ole huomannut tempusta koituvan mitään muutoksia.
Kerroppa sitten oliko resetoinnilla vaikutusta.
Heikki
edit: apuvirtahommiin viitaten kannattaa seurata seuraavaa topikkia:
viewtopic.php?t=2304&highlight=
Autossasi oleva häiriö liittyy mm. can-väylä ominaisuuksiin.
Ääääh
Taas se alkoi. Ensin alkoi kaukolukitus hiipumaan ja sitten sähkölasit
yksi toisensa jälkeen lakkasivat toimimasta. Peilien säädöt, oletettavasti
peilien lämmitys myöskin, äänimerkki, vilkut, etusisävalot ovikatkaisimista,
etu- ja takalasinpyyhkijät, pissapoika ja takalasin lämmitys poissa pelistä.
Puhallin ja hätävilkut toimii, ihme
Etusisävalot toimii kattokatkaisijasta mutta taakse tulee valot vain ovia aukomalla
Nyt ei enää auttanut resetointikaan eli pitää varmaan alkaa aukomaan
oviverhoiluja ja tonkimaan niitä SAM-yksiköitä.
Hyviä neuvoja kuunnellaan halukkaasti
Heikki
Taas se alkoi. Ensin alkoi kaukolukitus hiipumaan ja sitten sähkölasit
yksi toisensa jälkeen lakkasivat toimimasta. Peilien säädöt, oletettavasti
peilien lämmitys myöskin, äänimerkki, vilkut, etusisävalot ovikatkaisimista,
etu- ja takalasinpyyhkijät, pissapoika ja takalasin lämmitys poissa pelistä.
Puhallin ja hätävilkut toimii, ihme
Etusisävalot toimii kattokatkaisijasta mutta taakse tulee valot vain ovia aukomalla
Nyt ei enää auttanut resetointikaan eli pitää varmaan alkaa aukomaan
oviverhoiluja ja tonkimaan niitä SAM-yksiköitä.
Hyviä neuvoja kuunnellaan halukkaasti
Heikki
No hyviä eikä huonojakaan neuvoja ei ole antaa, mutta en malta olla ihmettelemättä erästä asiaa.heikki5 kirjoitti:Ääääh
Taas se alkoi. Ensin alkoi kaukolukitus hiipumaan ja sitten sähkölasit
yksi toisensa jälkeen lakkasivat toimimasta. Peilien säädöt, oletettavasti
peilien lämmitys myöskin, äänimerkki, vilkut, etusisävalot ovikatkaisimista,
etu- ja takalasinpyyhkijät, pissapoika ja takalasin lämmitys poissa pelistä.
Puhallin ja hätävilkut toimii, ihme
Etusisävalot toimii kattokatkaisijasta mutta taakse tulee valot vain ovia aukomalla
Nyt ei enää auttanut resetointikaan eli pitää varmaan alkaa aukomaan
oviverhoiluja ja tonkimaan niitä SAM-yksiköitä.
Hyviä neuvoja kuunnellaan halukkaasti
Heikki
Miksi näitä vaivoja ei ole C-sarjassa? Eikös noissa liene kuitenkin hyvin pitkälti samat palikat? Vai onko C:ssäkin näitä oireita? En ole ainakaan koskaan kuullut moisesta.
Joo, olikohan se nyt niin että nämä ekat can-väylät tuli cdi-koneillaHVM kirjoitti:
No hyviä eikä huonojakaan neuvoja ei ole antaa, mutta en malta olla ihmettelemättä erästä asiaa.
Miksi näitä vaivoja ei ole C-sarjassa? Eikös noissa liene kuitenkin hyvin pitkälti samat palikat? Vai onko C:ssäkin näitä oireita? En ole ainakaan koskaan kuullut moisesta.
varustettuihin laitteisiin ja väyliäkin kai muutettiin heti sitten muutaman vuoden jälkeen erilaisiksi. Luulen että tuo koko soppa johtuu juuri noista
väylä-"hienouksista". Kyseessä on oletttavasti hapettuma joka korjaantuu
Veholla SAM-yksikön vaihdolla ja muualla kai yleensä paikallistamalla
hapettunut liitos Mutta, ei tiedä vielä, täytyy tutkia.
Heikki
Dodiih!
Reilun tunnin mittaisen rupeaman jälkeen vika on paikallistettu
metrin säteelle, alkuperäisen 5 metrin sijasta
Kaikki sulakkeet tuli mittailtua sekä sulakkeiden pohjat, hienosti
pelittivät joten johtonippujen kimppuun sitten.
Vikapaikka löytyi repsikan kynnyskotelon sivussa kulkevasta
johtokotelon nipusta. Siellähän ei niitä olekkaan kuin ~3 miljoonaa
johtoa.
Siinä sitten johtonippua pöyhiessä syttyikin kattovalo ja kaikki
muutkin vehkeet alkoivat pelaamaan
Koitin saada vikatilaa uudestaan päälle kuitenkaan sitä saamatta
joten varsinainen vika jäi vielä selvittämättä. Epäilen kuitenkin
can-väylän spiraalikaapelia mutta tutkitaan seuraavalla kerralla.
Tosin tuli siirreltyä repsikan penkkiä ja muistaakseni siinä penkin
airbagin-tunnistimen johtojen liitoksissa on ollut joskus vikakohtia.
Että näin.
Heikki
Reilun tunnin mittaisen rupeaman jälkeen vika on paikallistettu
metrin säteelle, alkuperäisen 5 metrin sijasta
Kaikki sulakkeet tuli mittailtua sekä sulakkeiden pohjat, hienosti
pelittivät joten johtonippujen kimppuun sitten.
Vikapaikka löytyi repsikan kynnyskotelon sivussa kulkevasta
johtokotelon nipusta. Siellähän ei niitä olekkaan kuin ~3 miljoonaa
johtoa.
Siinä sitten johtonippua pöyhiessä syttyikin kattovalo ja kaikki
muutkin vehkeet alkoivat pelaamaan
Koitin saada vikatilaa uudestaan päälle kuitenkaan sitä saamatta
joten varsinainen vika jäi vielä selvittämättä. Epäilen kuitenkin
can-väylän spiraalikaapelia mutta tutkitaan seuraavalla kerralla.
Tosin tuli siirreltyä repsikan penkkiä ja muistaakseni siinä penkin
airbagin-tunnistimen johtojen liitoksissa on ollut joskus vikakohtia.
Että näin.
Heikki
98- Väyrysen sähkölasit
JEE! Lupasin ilmottaa kun saan ne toimimaan. Eli olen AP kirjoittaja. Tuossa yks päivä ajattelin että katonpa vielä kerran josko ne sais kuntoon ja mietin miten saisin keskikonsolin auki ja niinhän se lähti. Kuinka ollakaan yksi johto oli irti. " Arpomalla " ( periaatteessa kolme kohtaa mutta johto " näytti " oikean paikan )oikeaan kohtaan ja taas homma pelaa!
Puoli autoa pimeänä
Siirsin tämän omaan aiheeseen kun ei oikein tunnu vastauksia tippuvan täällä vanhassa...