Mistäs jarrulevyt? - takuuhuoltoon?
Mistäs jarrulevyt? - takuuhuoltoon?
Tarkemmin vielä päässyt tarkastelemaan mutta aikalailla kaiken ongelman syyksi on paikantumassa, kaikesta huolimatta jarrut
Toukokuussa vaihdettu jarrut kaikkineen (eteen levyt+palat, taakse levyt+palat+satulat+letkut), lokakuussa eteen uusiksi levyt + satulat + letkut.
Apparin puolelta takasatula meinaa välillä jäädä jumittamaan, voimakkaammissa jarrutuksissa ravistaa ja liikkeelle lähdön jälkeen ravistelee muutaman sata metriä ennenkuin vähän rauhoittuu. Lähtökohtaisesti siis satula jumii ja ainakin yks levy kieroontunut.
Kaikki osat KL:ltä, satulat boschin ja levyt zimmermanin, etulevyt tosiaan jo kertaalleen takuuseen vaihdettu ku olivat kierossa.
Elikkäs minkäs merkkisiä levyjä ja mistä alkais katella ettei tarvis enää arpoa onko levy suorassa vai ei? Tuskin nyt ihan normaalia et 27tkm ajolla voidaan pitää tavanomaisena kulumisena..
Toukokuussa vaihdettu jarrut kaikkineen (eteen levyt+palat, taakse levyt+palat+satulat+letkut), lokakuussa eteen uusiksi levyt + satulat + letkut.
Apparin puolelta takasatula meinaa välillä jäädä jumittamaan, voimakkaammissa jarrutuksissa ravistaa ja liikkeelle lähdön jälkeen ravistelee muutaman sata metriä ennenkuin vähän rauhoittuu. Lähtökohtaisesti siis satula jumii ja ainakin yks levy kieroontunut.
Kaikki osat KL:ltä, satulat boschin ja levyt zimmermanin, etulevyt tosiaan jo kertaalleen takuuseen vaihdettu ku olivat kierossa.
Elikkäs minkäs merkkisiä levyjä ja mistä alkais katella ettei tarvis enää arpoa onko levy suorassa vai ei? Tuskin nyt ihan normaalia et 27tkm ajolla voidaan pitää tavanomaisena kulumisena..
Viimeksi muokannut sv22, 11.3.2014 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ootko kattonu ettei nyt navassa vaan ois heittoa(hassua tosin olisi että molempi vääriä, tietysti jos autoa on edellisessä elämässä lonittu ahkeraan kanttariin voisi tuo teoriassa olla mahdollista.), levyjä vaihellessa helppo kattoa samalla.
EDIT: Uusiksi piti lukia ja nyt huomasinkin että tuli kirjotettua ihan puuta heinää, eli vesiperä. Hassulta kyllä kuulostaa, äkkiseltään tulis mieleen että ainoa mikä laahaamista voisi tehdä niin jousi poikki pääsylkältä. Tai sitten jarrupillissä sisäpinnassa kääntyvä palje, joka huonontaa palautumista. Tällöin ongelma olisi vain yhdessä nurkassa.
EDIT2: Sitten viiminen visio, eli onko toistuvaa että motarilta tullessa jatketaan loppuun asti 120 taulussa ja sitten siinä vesilätäkössä lyyään liinat kiinni? (okei, vitsi vitsi )
EDIT: Uusiksi piti lukia ja nyt huomasinkin että tuli kirjotettua ihan puuta heinää, eli vesiperä. Hassulta kyllä kuulostaa, äkkiseltään tulis mieleen että ainoa mikä laahaamista voisi tehdä niin jousi poikki pääsylkältä. Tai sitten jarrupillissä sisäpinnassa kääntyvä palje, joka huonontaa palautumista. Tällöin ongelma olisi vain yhdessä nurkassa.
EDIT2: Sitten viiminen visio, eli onko toistuvaa että motarilta tullessa jatketaan loppuun asti 120 taulussa ja sitten siinä vesilätäkössä lyyään liinat kiinni? (okei, vitsi vitsi )
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Jos ei itekseen ole menny kieroon napa noin niinkuin käytössä niin suoria ovat. Eteenhän navat vaihdettu.
Tarkennuksena, navat vai levyt kiiltäviksi? Navat ainakin kiillotettu lähes peileiksi, varsinkin ekojen etulevyjen kierouden vuoksi.
Oliskohan siitä viikon verran kun alkoi tuntua jumittamista, tuolla päätopikissa siitä manailin et tuntuu niinku moottorin tukikumit olis hajalla yhdistettynä jumittaviin jarruihin. Sunnuntaina kävin ajelulla laukaassa, ja sillä reissulla aloin oikein kokeilla jarruteoriaa. Ravistuksia ku on niin en ole vallan kiinnittänyt huomiota siihen täristääkö jarruttaessa kun täristää jatkuvasti. Ja yleensä ajelen siten ettei tarvitse äkkijarrutella eli melko rauhalliset ja tasaiset jarrutukset. Tuolloin kokeilin risteyksiin vähän reippaampia jarrutuksia. Lopputuloksena välillä pieni veto vasuriin jarruttaessa, selkeästi voimakkaampi ravistus, liikkeelle lähdön jälkeen hetken lievästi vetää oikealle, ravistelee voimakkaammin ja vallan isolla vaihteella niinkuin tervassa ajais.
Muutama sata metriä-kilometripari kun ajettu niin vähä tasaantuu, ei vedä oikealle eikä tunnu samaa vastustusta. Tästä päätellen apparin puolelta jumittaa satula.
Menipä taas pitkäksi juttu, mutta lyhyesti: vahvasti levy/levyt vaikuttaa kiero(i)lta, yhdet zimmermanit olleet jo kierot/menneet kieroon, joka nurkkaan jarruosat uusittu, johan nyt on ihme kun vieläkin ongelma.
Ja johan nyt kohta vuoden enemmän tai vähemmän valittanu auton ravistuksia, yli puolet alustasta vaihdettu ja jarruihin se nyt kuitenkin viittaa.
Tarkennuksena, navat vai levyt kiiltäviksi? Navat ainakin kiillotettu lähes peileiksi, varsinkin ekojen etulevyjen kierouden vuoksi.
Oliskohan siitä viikon verran kun alkoi tuntua jumittamista, tuolla päätopikissa siitä manailin et tuntuu niinku moottorin tukikumit olis hajalla yhdistettynä jumittaviin jarruihin. Sunnuntaina kävin ajelulla laukaassa, ja sillä reissulla aloin oikein kokeilla jarruteoriaa. Ravistuksia ku on niin en ole vallan kiinnittänyt huomiota siihen täristääkö jarruttaessa kun täristää jatkuvasti. Ja yleensä ajelen siten ettei tarvitse äkkijarrutella eli melko rauhalliset ja tasaiset jarrutukset. Tuolloin kokeilin risteyksiin vähän reippaampia jarrutuksia. Lopputuloksena välillä pieni veto vasuriin jarruttaessa, selkeästi voimakkaampi ravistus, liikkeelle lähdön jälkeen hetken lievästi vetää oikealle, ravistelee voimakkaammin ja vallan isolla vaihteella niinkuin tervassa ajais.
Muutama sata metriä-kilometripari kun ajettu niin vähä tasaantuu, ei vedä oikealle eikä tunnu samaa vastustusta. Tästä päätellen apparin puolelta jumittaa satula.
Menipä taas pitkäksi juttu, mutta lyhyesti: vahvasti levy/levyt vaikuttaa kiero(i)lta, yhdet zimmermanit olleet jo kierot/menneet kieroon, joka nurkkaan jarruosat uusittu, johan nyt on ihme kun vieläkin ongelma.
Ja johan nyt kohta vuoden enemmän tai vähemmän valittanu auton ravistuksia, yli puolet alustasta vaihdettu ja jarruihin se nyt kuitenkin viittaa.
Tuonne toisaalle jo kirjoittelinkin, mutta...
Muutama päivä sitten tuon apparin takanurkan otin työn alle. Ulompi mäntä oli hieman nahkea liikkeissään joten herkistelin sen. Lopputuloksena oli se että epämääräinen tärinä lakkas, aiemmin ei pystynyt oikein paikallistamaan. Nyt siis TAAS tulee kuskin puolelta edestä, näin perstuntumalta. Takalevy oli suora, ja sen suhteen ei nyt jatkoja taida tarvita. Ehkä kuskin puoleltakin vois herkistellä varoiksi.
Etupäätä en vielä ehtinyt kattoa, mutta nyt lähtökohtaisesti vaihtoehdot on rengas, vanne, jarrulevy tai napa. Tuntuu jo 20km vauhdissa vemputus. Vanteet vaihdettu orkkiksiin, ei vaikutusta, ihan samanlainen kuin edellisillä vanteilla. Renkaat uudet, eikä niiden vaihto loppuvuodesta muuttanut tilannetta, joten ne lienee poissuljettu. Navat kertaalleen siis vaihdettu, kuskin puolelle kahteen kertaan. Viimeisein levyihin liittyvä homma oli ihan mersu-huoltamolla laakereiden vaihdossa, jossa myös napa toiseen kertaan vaihdettiin.
Levyt itse asennettuina: Teräsharja porakoneeseen ja navat kiiltäviksi, vielä jarrukliinerillä pesu, erityisesti ekojen levyjen kierouden jälkeen tähän kiinnitetty huomiota, ei siis voi olla asennuksessa vika.
Käytännössä vaihtoehdot taitaa olla joko zimmermanilta huono erä, jolloin kahdet peräkkäiset ongelmalliset tai sitten kuskin etusatula kuumentaa levyn ja aiheuttaa sen kieroutumisen.
Tuossa kuulin että johonkin w202 oli jarruputket vaihdettu, ja jotenkin mennyt jossain päin putket ristiin, joka aiheutti ongelmia ASR:n toimintaan ja jarrutehoihin. Itsehän en putkiin ole koskenut, mutta voiko joku tuollainen aiheuttaa sen että kuskin etunurkka pitäis liikaa painetta jatkuvasti joka kuumentais ja kierouttaisi levyn?
Tai onko tuossa vehkeessä nyt muuten jarruissa jotain semmoista mitä ei tavan harrastaja ymmärrä mikä vois aiheuttaa yhden nurkan jarrutehon muutoksen?
Muutama päivä sitten tuon apparin takanurkan otin työn alle. Ulompi mäntä oli hieman nahkea liikkeissään joten herkistelin sen. Lopputuloksena oli se että epämääräinen tärinä lakkas, aiemmin ei pystynyt oikein paikallistamaan. Nyt siis TAAS tulee kuskin puolelta edestä, näin perstuntumalta. Takalevy oli suora, ja sen suhteen ei nyt jatkoja taida tarvita. Ehkä kuskin puoleltakin vois herkistellä varoiksi.
Etupäätä en vielä ehtinyt kattoa, mutta nyt lähtökohtaisesti vaihtoehdot on rengas, vanne, jarrulevy tai napa. Tuntuu jo 20km vauhdissa vemputus. Vanteet vaihdettu orkkiksiin, ei vaikutusta, ihan samanlainen kuin edellisillä vanteilla. Renkaat uudet, eikä niiden vaihto loppuvuodesta muuttanut tilannetta, joten ne lienee poissuljettu. Navat kertaalleen siis vaihdettu, kuskin puolelle kahteen kertaan. Viimeisein levyihin liittyvä homma oli ihan mersu-huoltamolla laakereiden vaihdossa, jossa myös napa toiseen kertaan vaihdettiin.
Levyt itse asennettuina: Teräsharja porakoneeseen ja navat kiiltäviksi, vielä jarrukliinerillä pesu, erityisesti ekojen levyjen kierouden jälkeen tähän kiinnitetty huomiota, ei siis voi olla asennuksessa vika.
Käytännössä vaihtoehdot taitaa olla joko zimmermanilta huono erä, jolloin kahdet peräkkäiset ongelmalliset tai sitten kuskin etusatula kuumentaa levyn ja aiheuttaa sen kieroutumisen.
Tuossa kuulin että johonkin w202 oli jarruputket vaihdettu, ja jotenkin mennyt jossain päin putket ristiin, joka aiheutti ongelmia ASR:n toimintaan ja jarrutehoihin. Itsehän en putkiin ole koskenut, mutta voiko joku tuollainen aiheuttaa sen että kuskin etunurkka pitäis liikaa painetta jatkuvasti joka kuumentais ja kierouttaisi levyn?
Tai onko tuossa vehkeessä nyt muuten jarruissa jotain semmoista mitä ei tavan harrastaja ymmärrä mikä vois aiheuttaa yhden nurkan jarrutehon muutoksen?
No niin, palataan asiaan.
Kurkin etulevyjä sen verran et kuskin puolella levyssä sisäpinnassa noin 5cm pätkältä (miten sen ny määrittelee) 1,5 - 2mm monttu, eli sisäpinnassa kieroutta. Ulkopinnassa eikä navan kohdalla minkäänlaista heittoa havaittavissa. Männät liikkui ihan mukavasti, ei joutunut taistella kasaan pistäessä. Apparin puolelta levyä en ihan samalla tavalla syynänny ajan puutteen vuoksi, mutta molemmin puolin satulat liikkuu kivasti.
Kävin KL:ssä kysäisemässä asiaa, siellä sanottiin että viedä huoltoon (Tähtihuolto Jyväskylässä), jossa asia tarkistellaan. Jos syynä kiero levy, menee sekä huolto että jarruosat takuuseen, mutta muuten omasta pussista maksu.
Kysyin samalla onko muita vaihtoehtoja levyille, nettikatalookista zimmermanin rei'itetyt toinen vaihtoehto, mutta sanoi että 65€ kpl hintaan sais brembon levyt.
Ja sitten se suuri kysymys: Mikä helkutti tuolla vois mahdollisesti tehdä tuon levyjen kieroon menemisen jos satulat 5kk iällä voitaneen jättää pois laskuista, tai voiskos niissä silti olla jotain vaikka ei tunnu jumittavan? Jos ny zimmermanilla sattuis olemaan huono erä josta molemmat sarjat on, mutta kylläpä se tuntuis kuitenkin enemmänkin kuskin puoleinen levy olevan ongelmana.
Lähinnä siis se, että jos kertaalleen syynäilis vielä huolella jarrut, ja jos sieltä jotain löytyy niin hakee suosiolla uudet levyt. Jos ei löydy niin voinee vähän huolettomammin viedä korjaamolle syynättäväksi.
Tosin sikseskin ihmetyttää, vaikka vähän jarru jumittais että vetäis vintturaan, jäähdytetyn levyn. Rouvan autossa pariin kertaan jarrut jumittanu sen verran et punahehkuisiksi menny, mutta suorassa ovat pysyneet.
Kurkin etulevyjä sen verran et kuskin puolella levyssä sisäpinnassa noin 5cm pätkältä (miten sen ny määrittelee) 1,5 - 2mm monttu, eli sisäpinnassa kieroutta. Ulkopinnassa eikä navan kohdalla minkäänlaista heittoa havaittavissa. Männät liikkui ihan mukavasti, ei joutunut taistella kasaan pistäessä. Apparin puolelta levyä en ihan samalla tavalla syynänny ajan puutteen vuoksi, mutta molemmin puolin satulat liikkuu kivasti.
Kävin KL:ssä kysäisemässä asiaa, siellä sanottiin että viedä huoltoon (Tähtihuolto Jyväskylässä), jossa asia tarkistellaan. Jos syynä kiero levy, menee sekä huolto että jarruosat takuuseen, mutta muuten omasta pussista maksu.
Kysyin samalla onko muita vaihtoehtoja levyille, nettikatalookista zimmermanin rei'itetyt toinen vaihtoehto, mutta sanoi että 65€ kpl hintaan sais brembon levyt.
Ja sitten se suuri kysymys: Mikä helkutti tuolla vois mahdollisesti tehdä tuon levyjen kieroon menemisen jos satulat 5kk iällä voitaneen jättää pois laskuista, tai voiskos niissä silti olla jotain vaikka ei tunnu jumittavan? Jos ny zimmermanilla sattuis olemaan huono erä josta molemmat sarjat on, mutta kylläpä se tuntuis kuitenkin enemmänkin kuskin puoleinen levy olevan ongelmana.
Lähinnä siis se, että jos kertaalleen syynäilis vielä huolella jarrut, ja jos sieltä jotain löytyy niin hakee suosiolla uudet levyt. Jos ei löydy niin voinee vähän huolettomammin viedä korjaamolle syynättäväksi.
Tosin sikseskin ihmetyttää, vaikka vähän jarru jumittais että vetäis vintturaan, jäähdytetyn levyn. Rouvan autossa pariin kertaan jarrut jumittanu sen verran et punahehkuisiksi menny, mutta suorassa ovat pysyneet.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Onko autosi alunperin 15-tuuman vanteilla toimitettu?sv22 kirjoitti:Ja sitten se suuri kysymys: Mikä helkutti tuolla vois mahdollisesti tehdä tuon levyjen kieroon menemisen jos satulat 5kk iällä voitaneen jättää pois laskuista, tai voiskos niissä silti olla jotain vaikka ei tunnu jumittavan?
Jos on, niin ne jarrut ovat yksinkertaisesti alamittaiset tuohon koriin ja kuumenevat normaalijarrutuksissakin niin että, jos vähänkään vettä tai lumipöllyä lentää jarrutuksen jälkeen, niin levyt ovat rupelilla.
Minä tappelin 6 vuotta tuommoisen 15 tuumaisilla vanteilla olevan väykkyn jarrujen kanssa. Vähintää kerran vuoteen siihen piti etu- tai takalevyt laittaa, jos halusi vähän aikaa ajella täristämättömillä jarruilla. Aivan sama minkä merkkiset levyt laittoi, niin kesto luokattoman huono, tai miten sen ottaa kun parhaimpina vuosina tuli yli 50 tkm ajettua.
Ja ei ollut jarruissa muuta vikaa. Tarkasteltiin ja herkisteltiin vaikka kuinka monta kertaa.
Tjaa, enpä vanne asiasta tiedä, kyseessä S210 -00 270cdi, uutena myyty Helsinkiin taksiksi, muistaakseni otteessa maininta vain 16" pyöristä. Mistäpä tuon tiedon onkii? Miten alamitoitettu, liian pienet levyt vai mikä?
Ekalla kierroksella navat vaihdoin ihan varuiksi ku ne purkuautosta olka-akseleiden kanssa tuli, toisen kerran korjaamolla laakerinvaihdossa, valitsi semmosen jossa parhaan näköinen se mihin laakeri uppoaa. Ja napojen kierous olis tähän mennessä löytynyt, sen verran moneen kertaa niitä mittaillut, niin pyöritellen kuin ihan irtonaisena.
KL:ssä vaihteeksi vanteita epäilivät, mutta jos kaikki 4 vannesarjaa jotka nyt lyhyen ajan sisään olleet alla olisi veellään (yksissä oli kiero vanne), mukaan lukien kahdet orkkikset, niin olishan se nyt jos aina sattuis samaan nurkkaan kiero vanne.
Joskos huomenna olis yhtä aurinkoinen päivä niin vois ulkosalla purkia molemmat puolet ja ihmetellä.
Ja joo, selvennykseksi, jarrut ei laahaa millään tapaa. Se pieni jumitus takana tuntui niin kuitenkin selvästi, mitään sellaista ei havaittavissa.
Ekalla kierroksella navat vaihdoin ihan varuiksi ku ne purkuautosta olka-akseleiden kanssa tuli, toisen kerran korjaamolla laakerinvaihdossa, valitsi semmosen jossa parhaan näköinen se mihin laakeri uppoaa. Ja napojen kierous olis tähän mennessä löytynyt, sen verran moneen kertaa niitä mittaillut, niin pyöritellen kuin ihan irtonaisena.
KL:ssä vaihteeksi vanteita epäilivät, mutta jos kaikki 4 vannesarjaa jotka nyt lyhyen ajan sisään olleet alla olisi veellään (yksissä oli kiero vanne), mukaan lukien kahdet orkkikset, niin olishan se nyt jos aina sattuis samaan nurkkaan kiero vanne.
Joskos huomenna olis yhtä aurinkoinen päivä niin vois ulkosalla purkia molemmat puolet ja ihmetellä.
Ja joo, selvennykseksi, jarrut ei laahaa millään tapaa. Se pieni jumitus takana tuntui niin kuitenkin selvästi, mitään sellaista ei havaittavissa.
En lähtenyt kahlaamaan topiccia taaksepäin, mutta olikos nuo uudet levyt jo silloin, kun se joku vanne löystyi pulteistaan....oliko vielä useampaan kertaan? Meinaan että jos rengas oli tyyliin "yhdellä kiinni" niin sehän kyllä vetää levynkin senverran kieroon, että hinkkaa takuulla joka pyörähdyksellä siivun pois
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Rengashan melkein lähti irti 27.5. eli 13pv ekojen levyjen vaihdon jälkeen. Lokakuussa meni takuuvaihtona levyt, ja käytännössä eteen on vaihdettu kaikki tuon tapahtuman jälkeen, apparin puolen ylätukivarsi on ainoa osa jota ei vaihdettu.
Otinpa nuo sitten auki. Menetelmä ei ehkä ole se virallisesti hyväksytty, mutta näkeehän tuostakin nyt jotain. Männät herkistelin varuiksi vaikkei niissä oikeastaan herkisteltävää ollut, satuloiden telineet puunasin (mikä se oikea nimi ny on..), liukutapit moitteettomat, palat suorat.
Kuski ulkopuoli
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nCdkBMMAel4[/youtube]
Kuski sisäpuoli
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nao4lj-iKgQ[/youtube]
Kuskin levy navan kohdalta (videossa näyttää heittävän, liekö paskaisuus syynä, silmin ei niin paha..)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yE8SZwkZzHQ[/youtube]
appari ulkopuoli
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BbVGPrY2Rt4[/youtube]
appari sisäpuoli
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Rs1p9lO22Ww[/youtube]
Sitten vielä kaiken lisäksi se, et kuskin puolella laakeri tuntuis tahmaavan Helvetti, 4krt vaihdettu, viimeisimmän kerran teetin ammattimiehillä et varmasti menee oikein. Tiedä sitten otanko irti, löysäänkö vai soittelenko firmaan joka teki, 15.11. tehty.
Otinpa nuo sitten auki. Menetelmä ei ehkä ole se virallisesti hyväksytty, mutta näkeehän tuostakin nyt jotain. Männät herkistelin varuiksi vaikkei niissä oikeastaan herkisteltävää ollut, satuloiden telineet puunasin (mikä se oikea nimi ny on..), liukutapit moitteettomat, palat suorat.
Kuski ulkopuoli
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nCdkBMMAel4[/youtube]
Kuski sisäpuoli
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nao4lj-iKgQ[/youtube]
Kuskin levy navan kohdalta (videossa näyttää heittävän, liekö paskaisuus syynä, silmin ei niin paha..)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yE8SZwkZzHQ[/youtube]
appari ulkopuoli
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BbVGPrY2Rt4[/youtube]
appari sisäpuoli
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Rs1p9lO22Ww[/youtube]
Sitten vielä kaiken lisäksi se, et kuskin puolella laakeri tuntuis tahmaavan Helvetti, 4krt vaihdettu, viimeisimmän kerran teetin ammattimiehillä et varmasti menee oikein. Tiedä sitten otanko irti, löysäänkö vai soittelenko firmaan joka teki, 15.11. tehty.
Viimeksi muokannut sv22, 12.3.2014 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hotari kirjoitti:se pinta pitää olla täysin kirkkaalla metalilla
Se pitää olla niin puhas että se on samanlainen kun jarrulevynpinta siltä kohtaa mihin pala osuu esim eli putsaukseen ja uudet levyt koska lövyt mukautuu pohjaansaSV kirjoitti:Kuskin napa (videossa näyttää heittävän, liekö paskaisuus syynä, silmin ei niin paha..)
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Pitääpä tuo levyn pinta siis vielä hinkata ennen kuin pyörän laittaa takas kiinni. EDIT: siis tarkennuksena, kyseessä on levy navan kohdalta.
Vaikuttais apparin puolen laakeri olevan pikkusen löysä, sitä jos pikkasen kiris. Se nahkeus ilmeni napaa pyöritellessä ilman levyä, apparin puolella pyöri vastuksetta. Varapyörän kanssa kokeillessa apparin puolella selkeästi enemmän välystä.
Vaikuttais apparin puolen laakeri olevan pikkusen löysä, sitä jos pikkasen kiris. Se nahkeus ilmeni napaa pyöritellessä ilman levyä, apparin puolella pyöri vastuksetta. Varapyörän kanssa kokeillessa apparin puolella selkeästi enemmän välystä.
Aamupäivän ajoissa tuntui vähän tasoittuneen, ajattelin jo hetken et kylläpä on kiva ajella
Muttapa, 3h oli parkissa kaverin pihassa, siitä kotiin lähtiessä se alkoi taas känkkäillä. Edelleen jotain jarruihin viittaavaa tuo tuntuis olevan.
Välillä jarruttaessa puoltaa vasemmalle, välillä taas menee pitkäänkin ettei vetele. Välillä tuntuis puoltavan ajossa, välillä taas menee ihan moitteetta suoraan. Ajossa ravistelee persiiseen ja rattiin (voi olla joo edelleen se kardaani, se edelleen vaihtamatta), jarruttaessa ravistaa sitä mukaa enemmän. MUTTA mikä siitä tekee ihmeellisen, jopa poissulkee jarrulevyvian(?), jarrupolkimeen ei tunnu yhtään mitään ravistusta. Ihme sinänsä ku kaikkialle muualle tuntuu tulevan..
Pystyykö mitään jarrujuttuja * tarkistelemaan, joskos siellä jarrupaineissa on jotain häikkää? Pitäis varuiksi nesteet vaihdella uudemman kerran.
Mutta niin tolkuttoman monta topikkia ku tämän kärrin tärinöistä jo ehtiny aloittaa, niin emminä jaksa ymmärtää mikä ihmevika tuossa nyt on ku ei millään löydy.
Muttapa, 3h oli parkissa kaverin pihassa, siitä kotiin lähtiessä se alkoi taas känkkäillä. Edelleen jotain jarruihin viittaavaa tuo tuntuis olevan.
Välillä jarruttaessa puoltaa vasemmalle, välillä taas menee pitkäänkin ettei vetele. Välillä tuntuis puoltavan ajossa, välillä taas menee ihan moitteetta suoraan. Ajossa ravistelee persiiseen ja rattiin (voi olla joo edelleen se kardaani, se edelleen vaihtamatta), jarruttaessa ravistaa sitä mukaa enemmän. MUTTA mikä siitä tekee ihmeellisen, jopa poissulkee jarrulevyvian(?), jarrupolkimeen ei tunnu yhtään mitään ravistusta. Ihme sinänsä ku kaikkialle muualle tuntuu tulevan..
Pystyykö mitään jarrujuttuja * tarkistelemaan, joskos siellä jarrupaineissa on jotain häikkää? Pitäis varuiksi nesteet vaihdella uudemman kerran.
Mutta niin tolkuttoman monta topikkia ku tämän kärrin tärinöistä jo ehtiny aloittaa, niin emminä jaksa ymmärtää mikä ihmevika tuossa nyt on ku ei millään löydy.
itselläni W208 CLK430:ssä jarrut täristää varsinkin hiljaisessa jarrutuksessa.
Takalevyt on aivan ruosteisen näköiset sisäpinnalta, siinä syy tärinään.
Sisäpuolen pala ei liiku tarpeeksi ja takajarrut tuntuvat laahaavan pikkuisen, varmaankin tuon levyn likaisuuden takia. Se ei ilmeisesti kulu poiskaan. Kesäpyörien vaihdon yhteydessä tai sitten ihan jarruhuolto tekemällä pitää tuo asia saada järjestykseen. Jarrujen ei kuulu täristää kunnossa olevassa autossa.
Takalevyt on aivan ruosteisen näköiset sisäpinnalta, siinä syy tärinään.
Sisäpuolen pala ei liiku tarpeeksi ja takajarrut tuntuvat laahaavan pikkuisen, varmaankin tuon levyn likaisuuden takia. Se ei ilmeisesti kulu poiskaan. Kesäpyörien vaihdon yhteydessä tai sitten ihan jarruhuolto tekemällä pitää tuo asia saada järjestykseen. Jarrujen ei kuulu täristää kunnossa olevassa autossa.