taka jarru putket

Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
ilkkahe
Viestit: 16
Liittynyt: 06.3.2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

taka jarru putket

Viesti Kirjoittaja ilkkahe »

Taka jarru putki rupes vuotamaan ekana lomapäivänä!

Kysymys kuuluiskin, onko nuo jarruputket yhtenäiset absilta satulalle asti? Ja jos jollain ois pituuksia tiedossa... Tai muita vinkkejä :D auto siis farmari 290td väy
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

On ne yhtenäiset. Enpä löytänyt mittoja mistään, tarvikeliikkeen kirjakaan ei kertonut. Joutui ottamaan putken irti ja mittaamaan... Ei onneksi mene ihme väleistä, kohtuu helposti saa paikalleen. Kiinnikkeet on tympeän haperoita ja niitä joutuu varmasti patentoimaan takaisin pohjaan kiinni.
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Sedanissa oikean puolen putken pituus on melko tarkasti 4,7 metriä. Onkohan farmarissa saman mittainen, parempi ottaa putki irti ja mitata.
Kiinnityksiä joutuu melko varmasti soveltamaan, itse laitoin yhdestä kohdasta kumiletkun putken päälle ja nykäisin nippusiteellä taka-akseliin.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
ilkkahe
Viestit: 16
Liittynyt: 06.3.2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ilkkahe »

Tulipa vaihettua, melkonen homma pihalla ilman kunnollisia pukkeja. Itse mittasin putket: oikea n. 490 vasen n.410. Ja eivät tosiaan menneet kovin pahoista paikoista, mutta laitoin oikean puolen kiertämään hiukan eri reittiä. Pitänee laittaa varmuuden vuoksi muutama kumiletkun pätkä estämään hankausta myöhemmin kun saa kunnon pukille/nosturille auton.

Tein putket sitten lopulta itse, motonetistä 30e kartio työkalu ja 40e rulla putkea (josta jäi yli 3m) ja uudet kiristys holokit. Nätti tehä ku sai jättää molempiin päihin ylimäärästä ja teki kartiot autossa paikoillaan.

Meni vaan toinen ilmausnippa poikki, ei kuse nestettä, mut ei sitä puolta saanu ilmattua kunnolla, mitä nyt letkusta sai. Johonki jäi jokatapauksessa ilmaa, mut pystyy nyt sentään ajamaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 jarrut”