BAS/ESP 220cdi

Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Daaanielssoni
Viestit: 6
Liittynyt: 11.11.2011 15:22

BAS/ESP 220cdi

Viesti Kirjoittaja Daaanielssoni »

Auttakaas minua viisaammat.

Auto on -01 220cdi farkku väyrynen ja kun auton käynnistää kylmänä ja BAS/ESP valo syttyy. Valon palaessa vilkut, takalasin lämppäri eikä esp toimi. Kun ajat jonkun matkaa vilkut, esp ja takalasin lämppäri alkaa toimimaan. Sen jälkeen virrat pois, avain pois, takaisin käyntiin ja auto pelaa normaalisti. Joskus myös möykyssä valo syttyy mutta sen jälkeen avaimen poiskäyttäminen virtalukosta poistaa valon. Jarruvalon katkasija vaihettu eikä vika poistunut. Antaa vikakoodia C1024 - Can viestiyhteys asr egs. Oliskos ajatusta mistä vikaa lähteä etsimään?
Viimeksi muokannut Daaanielssoni, 17.12.2011 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Huono akku...? (aina eka kysymys näissä jutuissa :o )
Daaanielssoni
Viestit: 6
Liittynyt: 11.11.2011 15:22

Viesti Kirjoittaja Daaanielssoni »

Ei akussa vikaa.. Akku on kunnossa ja latasin vielä täyteen ja sama vika :( voisko olla mahdollista että vika on joku anturivika?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Uusiiko vikakoodi joka kerta vai onko kenties jotain aikaisempia häröjä?

Ensin tuli mieleen että can-väylä ei pelaa oikein mutta sitten ei vaihdelaatikon ohjaus pelaisi oikein. Mutta kun se ilmeisesti toimii niin veikkaisin että jompikumpi virtapiiri jää kytkeentymättä kylmänä.
Ainakin starilla saisi katsottua virtapiirien jännitteet ja siitä tekemään johtopäätöksiä.
Eli ehkä monitoimirele (löytyy mustasta rasiasta konehuoneesta apparin puolelta) tai etu-SAM(sulake/rele-levy testeripistokkeen vieressä).
Tähdellisen parantola
Daaanielssoni
Viestit: 6
Liittynyt: 11.11.2011 15:22

Viesti Kirjoittaja Daaanielssoni »

Kyllä uusii joka kerta kun nollaa ja lukee uudelleen. Käytänpäs starin luvussa autoa ja laitan lisätietoja jos ongelmasta tulee selvyys.
Daaanielssoni
Viestit: 6
Liittynyt: 11.11.2011 15:22

Viesti Kirjoittaja Daaanielssoni »

Paikansin vikaa hieman ja kun bas/esp merkkivalo palaa ja vilkut ei toimi kun lyö kojelautaan mittariston viereen vilkku alkaa toimimaan. Voisiko olla mahdollista että vika olisi mittaristossa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Daaanielssoni kirjoitti:Paikansin vikaa hieman ja kun bas/esp merkkivalo palaa ja vilkut ei toimi kun lyö kojelautaan mittariston viereen vilkku alkaa toimimaan. Voisiko olla mahdollista että vika olisi mittaristossa?
Jonnekin *:rin piuhan päähän niin saa suuntaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jannedx
Viestit: 10
Liittynyt: 18.11.2010 17:40
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja jannedx »

Mulla on tossa omassa väykyssä on ihan sama vika/ominaisuus pakks keleillä. Itte oon tullu siihen tulokseen että vika virtalukossa. Vilkut, puhallin ja sun muut härpäkkeet rupee toimii kun avainta painaa kevyesti sormella alaspäin lukossa. Vian oon saanu "korjattua" kun on laittanu sisätilapuhaltimen puhaltaa koetauluun/lukkoa kohen aamulla hetkeks aika yks paikallinen mersu korjaaja sano että sen elektronisen lukonpohjan kun putsais niin sit pelais taas. Itte en oo sitä työtä vielä tehny enkä tiedä onko siitä oikeesti apua.

Janne
Daaanielssoni
Viestit: 6
Liittynyt: 11.11.2011 15:22

Viesti Kirjoittaja Daaanielssoni »

Mullakin on samassa paikassa vika, virtalukko mun tapauksessa ilmeisesti niin kulunut ettei avain mene tarpeeksi syvälle ja kun avainta painaa ja starttaa vikaa ei ole ilmentynyt. Ja siis käytin paikallisella huoltamolla jossa mersutietoutta, olivat puhdistaneet pohjan, muttei minulla ainakaan kummentunut. Hyvin tähän päivään saakka on toiminut ilman esp hässäköitä. Kunnes tänään esp valo syttyi ja sammutin auton, sen jälkeen auto ei enää käynnistynytkään. Muuten lukko toimii moitteetta, ottaa avaimen vastaan ja ääntää normaalisti, virrat lähtevät päälle jne., mutta ku vääntää starttiasentoon ei tapahdu mitään. Hinausautolla mese kotiin :) Kertokaapas viisaammat, onnistuuko autoon asentaa käytetty virtalukko ja miten sen koodauksen laita, koska olen kuullut ettei vanhoja lukkoja saa koodattua eri autoon?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Daaanielssoni kirjoitti:Mullakin on samassa paikassa vika, virtalukko mun tapauksessa ilmeisesti niin kulunut ettei avain mene tarpeeksi syvälle ja kun avainta painaa ja starttaa vikaa ei ole ilmentynyt. Ja siis käytin paikallisella huoltamolla jossa mersutietoutta, olivat puhdistaneet pohjan, muttei minulla ainakaan kummentunut. Hyvin tähän päivään saakka on toiminut ilman esp hässäköitä. Kunnes tänään esp valo syttyi ja sammutin auton, sen jälkeen auto ei enää käynnistynytkään. Muuten lukko toimii moitteetta, ottaa avaimen vastaan ja ääntää normaalisti, virrat lähtevät päälle jne., mutta ku vääntää starttiasentoon ei tapahdu mitään. Hinausautolla mese kotiin :) Kertokaapas viisaammat, onnistuuko autoon asentaa käytetty virtalukko ja miten sen koodauksen laita, koska olen kuullut ettei vanhoja lukkoja saa koodattua eri autoon?
Tarkistellut kaikki sulakket? startin? toimiiko mittaristossa kaikkivalot normaalisti?

Kyllä sinne saa käytetyn virtalukon laitettua toimintaan
(ainakin paikoissa joissa on mersutietoutta... ;) )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Daaanielssoni
Viestit: 6
Liittynyt: 11.11.2011 15:22

Viesti Kirjoittaja Daaanielssoni »

Sulakkeet kattelin läpi eikä näyttänyt olevan palaneita.. Mittarinvalot syttyy kaikki ihan normaalisti niinkuin pitääkin. Joskus on tehnyt samaa ettei auto starttaa, mutta vähän ku on rämplännyt avainta on startti toiminut normaalisti. Eilen yritin kyllä kaikki mahdolliset kikat sun muut, muttei vaikuttanut. Epäilen että virtalukko on sökö. Käytettyjä virtalukkoja saa näköjään aika halvalla uuteen verrattuna, joten tilaan purkaamolta lukon ja katsotaan miten se vaikuttaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Daaanielssoni kirjoitti:Sulakkeet kattelin läpi eikä näyttänyt olevan palaneita.. Mittarinvalot syttyy kaikki ihan normaalisti niinkuin pitääkin. Joskus on tehnyt samaa ettei auto starttaa, mutta vähän ku on rämplännyt avainta on startti toiminut normaalisti. Eilen yritin kyllä kaikki mahdolliset kikat sun muut, muttei vaikuttanut. Epäilen että virtalukko on sökö. Käytettyjä virtalukkoja saa näköjään aika halvalla uuteen verrattuna, joten tilaan purkaamolta lukon ja katsotaan miten se vaikuttaa.
Niin semoine huomio/tarkenus vielä varmuudukse,
että kysymys kuului voiko sen
käytetyn lukon laitaa autosta toiseen (koodat)
niin että toimii, Ja siihen oli se vastaus että
voi, eikä sitten siihen että se käy noin vaan ja missä vaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 jarrut”