W210 koiranluun vaihto?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Mesisti
Viestit: 23
Liittynyt: 27.6.2016 17:01

W210 koiranluun vaihto?

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Onko jollain jotain hyvää niksiä miten tuon yläpään saa väännettyä paikalleen? Pitkän väännön jälkeen lopputuloksena kumi vain repesi. Vai onko noita eri sisähalkaisijoilla niinkuin w124 ainakin on?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Runsaasti kumirasvaa, tanko "hollille" ja rengasraudalla vääntöä silmukan alaosan kohdalta iskaria vasten. Samalla toisella kädellä tangon alapäästä liikuttelua.
oulaistenliikenne.fi
Mesisti
Viestit: 23
Liittynyt: 27.6.2016 17:01

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

dealer kirjoitti:Runsaasti kumirasvaa, tanko "hollille" ja rengasraudalla vääntöä silmukan alaosan kohdalta iskaria vasten. Samalla toisella kädellä tangon alapäästä liikuttelua.
Tätä juuri tuli koitettua. Ainut kerta kun meinasi mennä paikoilleen niin toiselta puolelta repesi "kaulus" kumista irti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Homma vaatii jonkin verran harjoittelua, vaikka periaatteessa yksinkertainen onkin. Itseltä se onnistuu jo kohtuudella kun on ehkä satoja noita vaihtanut, mutta ei tosiaan ole helppo "vääntö ja sinne meni".
Osissa voi olla laatueroja, vaikka mitoituksessa, meillä on tainnut aina olla Lemförder tangot. Erilaisia niitä ei kuitenkaan ole eri vuosimalleihin tai moottorikoolle, erikokoisella reiällä tms. vaan kaikkiin sama.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mesisti kirjoitti:
dealer kirjoitti:Runsaasti kumirasvaa, tanko "hollille" ja rengasraudalla vääntöä silmukan alaosan kohdalta iskaria vasten. Samalla toisella kädellä tangon alapäästä liikuttelua.
Tätä juuri tuli koitettua. Ainut kerta kun meinasi mennä paikoilleen niin toiselta puolelta repesi "kaulus" kumista irti
Kyllä se menee kun laittaa sitä rasvaa. Kumirasva kumille parasta mutta joskus tullut ihan öljyllä laitettua muka taas huono juttu kumille.

Väykässä taisin käyttää avolenkin päätä millä vipusin paikalleen, eli kummastakin reunasta yhtäaikaa tulee painetta = menee nopeemmin ja helpommin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”