Etuvakaajan pystytankojen kulumisesta

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Etuvakaajan pystytankojen kulumisesta

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Katsastuksessa tuli käytettyä, tuli todettua et molemmin puolin koiranluut yläpäästä päässy välistymään. Ei leimaa haittaavan paljo, sano et jos ens katastukseen harkittisit vaihtavas. Sama viimevuonna, johan noi sen 10kk ollu paikoillaan.

Joutuu toki koville, raskas kone ja sillee mut kuitenkin olettais vähä pitkäikäsemmät olevan, vai onko nää nyt vaan niin kulutukselle alttiit? Se tangon pään tattihan melko paljon isompi kuin kolo mihin asettuu, olisko jotain hyötyä kasvattaa läpimittaa, esimerkiksi jäykähköllä letkun pätkällä tai vastaavalla?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Etuvakaajan pystytankojen kulumisesta

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sv22 kirjoitti:Katsastuksessa tuli käytettyä, tuli todettua et molemmin puolin koiranluut yläpäästä päässy välistymään. Ei leimaa haittaavan paljo, sano et jos ens katastukseen harkittisit vaihtavas. Sama viimevuonna, johan noi sen 10kk ollu paikoillaan.

Joutuu toki koville, raskas kone ja sillee mut kuitenkin olettais vähä pitkäikäsemmät olevan, vai onko nää nyt vaan niin kulutukselle alttiit? Se tangon pään tattihan melko paljon isompi kuin kolo mihin asettuu, olisko jotain hyötyä kasvattaa läpimittaa, esimerkiksi jäykähköllä letkun pätkällä tai vastaavalla?
Ootko huomannut eroa kestävyydessä alkuperäisen ja tarvikkeen välillä?
Viimeksi muokannut AK47, 21.5.2015 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Lemföderiä yksinomaan käyttänyt, muusta osaa sanoa. Ja lempat hyllyssä tälläkin hetkellä oottelemassa.

Oliskohan oikeampi kysyä et mahtaisko siitä olla mitään haittaa jos seuraavassa vaihdossa sinne jotain täytettä laittais?
make280s
Viestit: 19
Liittynyt: 20.2.2006 21:11
Paikkakunta: oulu

MB W210 Kallistuksenvakaajan pystytankojen kuluminen !

Viesti Kirjoittaja make280s »

Minä vaihdoin uudet kun katsastusäijä sanoi että on väljät,olivat hetken hiljaiset ja taas alkoi kolina pienissä epätasaisuuksissa. Ajattelin ettei näin vähällä ajolla voi vielä kulua väljäksi. Syynä oli se että kallistuksen vaimennustangon päät olivat kuluneet ohuemmiksi,ostinpa siihen tankoon sopivaa kutistesukkaa,laitoin siitä pätkät kuluneisiin kohtiin ja lämpöpuhaltimella kutistin paikalleen ja koiranluut jarrurasvan kanssa paikalleen ja kolinat loppui siihen,aikaa on mennyt 2vuotta ja aikalailla kilometrejä eikä kolise vieläkään. Kannattaa kokeilla,tuli hyvä halvalla.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mää ihmettelen miksi jakaavat jopa hylkyjä hiukan losoista koiranluista. Varsinkin nivelettömistä, puslallisista malleista.

Hyvähän se on havainnoista mainita, tietää korjata sen mikä kolajaa kun ääni v*tuttaa.

Vaan onko pienellä pallon välyksellä tai hivenen pehmyellä puslalla jotain tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, mikäli vehkeet pysyvät vain alallaan irtoomati? Ei, vakaaja toimii kuten kuuluukin.

Uusin viime vuonna ihan marmoritiskin tähtiosat vakaajaan, jälkkärissä taas päänauontaa kun saa kuulemma raudalla väänneltyä. Samalla tavoin muutaman tuhannen jälkeen v*ttuilua vajaan vuoden päästä seuraavassa syynissä, kun kumiset puslat joustaa. Kas, kumia kun ovat. Seuraavaan syyniin hitsaan kohta neulalaakeroidut nipalliset ristinivelet keppeihin ja pistän tangon kuulalaakereilla koppaan kiinni.. :evil: :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
make280s
Viestit: 19
Liittynyt: 20.2.2006 21:11
Paikkakunta: oulu

Re: MB W210 Kallistuksenvakaajan pystytankojen kuluminen !

Viesti Kirjoittaja make280s »

make280s kirjoitti:Minä vaihdoin uudet kun katsastusäijä sanoi että on väljät,olivat hetken hiljaiset ja taas alkoi kolina pienissä epätasaisuuksissa. Ajattelin ettei näin vähällä ajolla voi vielä kulua väljäksi. Syynä oli se että kallistuksen vaimennustangon päät olivat kuluneet ohuemmiksi,ostinpa siihen tankoon sopivaa kutistesukkaa,laitoin siitä pätkät kuluneisiin kohtiin ja lämpöpuhaltimella kutistin paikalleen ja koiranluut jarrurasvan kanssa paikalleen ja kolinat loppui siihen,aikaa on mennyt 2vuotta ja aikalailla kilometrejä eikä kolise vieläkään. Kannattaa kokeilla,tuli hyvä halvalla.
Tehkää niikuin minä yllä tein vuoden ajettuihin eikä kolise vieläkään !

Se on kyllä turhaa katsurin kytätä noista pikku välystä kun sillä ei tosiaankaan ole ajamiseen muuta merkitystä kun pikku napina jos ei se häritse niin muutahan se ei aiheuta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”