Paljonko takakelkan puslissa saa olla välystä?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Paljonko takakelkan puslissa saa olla välystä?

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Voipi olla typerähkö kysymys, mutta ainoa joka takapääs antaa periksi on takakelkan etukumit. Täryyttää niin veesti maantienopeuksissa. Eli isolla meisselillä ku kokeili, ei sen järeämmällä, välystä sentin luokkaa. Vaihtotyö ei kummoinen olis ja kumitkin alle 50€, mutta ei turhaan viitsis vaihtaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nyrkkisääntö on että jos kumi on irronnut alumiiniosasta pitää vaihtaa uudet...
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Eipä näyttäny irronneelta.. Ilmeisesti siellä tuo välys on ihan sallittua? Hetken jo luulin et nyt löytyi syy mut pitänee jatkaa etsimistä.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tuskin uutta aihetta kaipaa: entäs silloin kun auto on koko painollaan maassa, millainen rako sinne saa jäädä vai saako minkäänlaista? Nyt oikeastaan ensimmäistä kertaa pääsin kunnolla montun päällä kattomaan noi, apparin puolella kelkan ja sen ison pyöreän lätkän väliin jää useampi milli, melkein puoli senttiä. Tuon 124 alle kun kurkistelin niin eipä siellä rakoa juuri ollut, osan muodon vuoksi vähän reunoilla.

Erityisen tärkeää tämä nyt olis juuri siksi, että nyt 3 kertaa korjaamolla katsoneet nuo läpi, saman oireilun vuoksi, ja aina ovat sanoneet että kelkan kumit on ok. Liitän kuvan myöhemmin.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kuva

Kuva
200da
Viestit: 24
Liittynyt: 05.11.2006 20:32
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja 200da »

Siellä pitää kyllä olla ihan kunnon rako,kun ovat ehjät ja kunnolla paikallaan.
Vajaa sentti,sanoisin.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Pitää aamulla hakea kuitenkin uudet, ei kulje enää vähääkään suoraan. Oli noissa toki jonkin verran eroa puolilla, molemmat siis apparin puolelta. Kuskin puolella rako näytti olevan pienempi.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

onks siellä etujousten ylä"kupit" muuten tallella, paikallaan ja ehjät
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kupit on tallella, jouset on yhtenä palana, muuten kuppien kunnosta vaikea sanoa. Tai no, just äskenhän ne etualatukivarret vaihtui, olishan siinä huomattu jos kupeissa jotain dramaattista. Ei varsinaisesti puolla, vetelee sinne sun tänne, vahvasti kelkan kumeilta vaikuttaa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Etukumit uusittu, en ehtinyt enää tälle päivälle takakumeja hakea, mutta ne sitten seuraavaksi.

Etukumeihin vaihto-ohjeita löytyy melko paljon, mutta takimmaisiin ei selkeitä ole tullut vastaan. Ihan ensimmäisenä, kumpaan suuntaan lähtee? Ja miten helpoiten, paikka on etummaisiin verrattuna melko veemäinen.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

eikö ne sinne ylöspäin lähde, niinkuin vain hankalammin voi ...

paineilmataltta on hyvä niille hyvä apu
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Semmosen kapistuksen ku avuksi löytäis. Jos epc:n kuvat on yhtään luotettavia, niin alaspäin näyttäis lähtevän? Voi melkein jopa iteltä onnistua..


Niin joo, oleellisena, menipä huomattavasti suorempaan, ei ollu turha vaihto :D Ei siis oo hyvä, mutta parempi.

Edit: kotona harvoin ehtii koneelle, työmaalla koneita ei saa kääntämään automaattisesti joten ei noista itänaapurin sivuista saa mitään selvää.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

ei maksa montaa kymppiä vaikkapa biltemassa paineilmataltan poikanen


ja alaspäinhän nuo näyttäs kuitenkin tulevan ... hyvä että on kuvia :shock:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Olikos tästä auraustangot / muut takapään tukivarret tarkistetttu vai vaihdettu?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Osia uusin sen minkä budjetti antaa myöten, valitettavasti ei kaikki vaihdu kerralla. Jatkan sitä tarinaa tuonne toisaalle päivän mittaan :roll:

Em. syistä talttakin menee odotuslistalle, mutta kait tuo moneen paikkaan auttais :)
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Mahtuu takimmaisetkin varmaan samaan. Eli mihinköhän väliin nuo kuvan osat menee? Takapääkin oli irti eikä tuollaisia näkynyt.

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”