W210 ajettavuus tuulella

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

W210 ajettavuus tuulella

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Tänään tuli todettua W210 Mersun tuuliherkkyys moottoritiellä. Meinasi Tampereen moottoritiellä puskea auton pahimmilla puuskilla yli tieviivan :) Toivon kovin hartaasti että tämä ominaisuus paranee kun saa laitettua Eibachit ja sport iskarit alle. Mitä tuossa alustassa olisi sellaista helppoa uusimista mitä sinne kannattaa vaihtaa, kun nyt autoa muutenkin päivitetään. Nelipyöräsuuntaus ja säätö on tehty ja pyörän laakereita kiristetty hieman (oli löysällä) Samoin oikea raidepää oli väljä (vaihdettiin) Mitä muuta kannattaa vaihtaa mikä vaikuttaisi näihin tuuliherkkyys asioihin. Mitään kovin näkyvää väljää ei kyllä ole.

Positiivisinta oli että autolla pääsi todistetusti Järvenpäästä Tampereelle ja takaisin. Eikä tarvinnut avata konepeltiä tai tehdä korjausoperaatioita matkan varrella :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alustan madaltaminen parantaa ajettavuutta.
Onhan paikat tutkittu osaajan toimesta, ettei olisi vielä välyksiä vaikkapa narinaheloissa tai taka-apurungon kumeissa ?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Äläkä sano tuosta ammattilaisen tarkistuksesta että "meni katsastuksesta läpi" :lol:

Jos lisäjämäkkyyttä haluat nii ainakin eteen meni paksumpi sport-etuvakaaja (jos auto ei ole valmiiksi sport-varusteltu) heittämällä, eikä ole edes kallis ja kaiken lisäksi helppo vaihtaa.
Noilla Eikoilla, sport-iskareilla ja vakaajalla + muuten kunnossa olevalla alustalla ei voinnut kyllä ainakaan moittia tuuliherkäksi. Ja tuo kyseinen setuppi oli muutenkin oikein miellyttävä ko. autossa, ei ollut pintakova kivireki mutta ei mikään hetekkakaan.
Kulmat sitte uudetsaan säätöön kun vaihdat nuo vieterit :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Onkos avantgardessa ja Elegancessa aina eri vakaaja moottorista riippumatta?
Montako eri etuvakaajaa w210 on olemassa?
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Ja mistä tällaiset sport vakaajat kannattaa ostaa ? Millainen tuo vaihto operaatio on?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

KL:stä tuli ostettua ja hintaa tangolla oli reilu 100€ + kumipuslat jonkun sen euron ja tämä jokunen vuosi sitten. Nyt ei näkynyt KL:n sivuilla muuta kuin normaali tankoa joten soittamalla tai sähköpostilla tuo selviää. Hauska juttu oli että tuo sport-tanko oli vieläpä halvempi kuin normaali :)
Vaihto ei ole kovin kummoinen homma, Dealer osannee parhaiten selostaa työvaiheet kun ei ole enää ihan tarkassa muistissa :oops:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Joo no tämä kyllä kiinnostaa. Kannattaako samalla uusia jotakin muuta?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

jolle kirjoitti:Onkos avantgardessa ja Elegancessa aina eri vakaaja moottorista riippumatta?
Montako eri etuvakaajaa w210 on olemassa?
Hiukan päivitystä

Etuvakaajat
A2103235565 225.41 € löytyy mm E55 amg, 420+ 430 bensat jos avantgarde alustalla

A2103235465 225.41 € isokoineisissa farkuissa jos avantgarde alusta

A2103234665 184.39 € Perus avantgarde tanko ( isokoneisten farkkujen classic tanko)

A2103234565 184.39 € Perus classic tanko


Takavakaajat

A2103262365 69.81 € Avantgarde

A2103262165 55.99 € Classic
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”