W210 E 2000 etupyörä kolisee & ohjaus ulisee

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Osbo
Viestit: 12
Liittynyt: 22.1.2013 16:23

W210 E 2000 etupyörä kolisee & ohjaus ulisee

Viesti Kirjoittaja Osbo »

Morjesta vaan.

Otsikon mukainen 230tkm ajettu väyrysmersu on ollut kiusankappale noiden etupään nivelien vaihdon yhteydessä. Vaihdoin autoon seuraavat osat:

-Alapallonivelet
-Oik. ylätukivarren
-Raidetangon päät
-Oik. etupyöränlaakerin

...ja nyt ongelma on se, että oikea etupyörä kolisee ajossa. Kolina ei liity kuoppiin tai kääntelyyn suoranaisesti, mutta kuuluu kaikkein vahvimmin aina liikkeellelähdössä ja hitaasta vauhdista tökkäisten jarruttaessa. Pientä kolinaa kuuluu kaupunkivauhdeissa vähän väliä tilanteesta riippumatta.
Äänen laatu muistuttaa väljän koiranluun lumputusta, mutta äänellä ei ole mitään yhteyttä kuoppiin ajon kanssa.

Nostin auton tunkilla ilmaan ja vääntelin niveliä kolinan paikallistamiseksi. Vaihdoin alkuun laakerin kun luulin että se on väljä, mutta pyörä itse asiassa kolisee, kun sitä pyörittää eteen-taakse nopeasti suuntaa vaihdellen. Jarrusatula ei heilu, mutta kun pakittaessa jarruttaa, pyörä kolahtaa, ja kun ensimmäisen kerran jarruttaa taas eteenpäin mennessä, kolahtaa. Pyöränsuuntaus on vielä tekemättä, joten ohjaus on tahmea mutta kevenee huomattavasti lähellä ääriasentoa - auto oikeastaan vetää pyörät linkkuun jos ensin kääntää itse melko paljon.

Osaako joku arvailla mistä tässä on kyse? Autossa on 18" pyörät.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Voisko jarrupalat olla väljät kannakkeessaan ja lonksua edestakas sen mukaan mihin pyörä pyörii?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Mulla kolahtaa kans jos peruuttaa ja sitten jarruttaa. Epäilen jarrusatulaa, koska satulan sivulla oleva jousi ei pysy reiässään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”