tasonsäätö iskarin yläpää

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

tasonsäätö iskarin yläpää

Viesti Kirjoittaja drneo »

eli otsikon mukaisesti kolisee yläpää kuskinpuolella.
tilasin saksasta korjaus setin tohon yläpäähän, on rikkaa ja kumia ja semmosta tulossa..
mimmonen homma on vaihtaa onko kokemusta?
jossaki tuol naapurin puolella kehuttiin et dealeri ois näitä joskus vaihtanu ainaki.

saa to ki muutki ohjeistaa mitä homaan tarvii miten homma tehdään :)
Sepelimies
Viestit: 8
Liittynyt: 17.10.2012 9:18

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

Perä ylös, iskarilta lähtevä letku irti putken liitoksesta, muistaakseni 19mm avaimilla. Astia liitoksen alle, linjassa on painetta niin varovasti aukasta ettei silmille lennä öljyä. Ennen tuota toiminpidettä voi yläpään pultin irrottaa, eli torxeilla kylkisuoja kontista irti, ei tarvi kokonaan repiä pois. 14mm hylsy ja lyhyt jatkovarsi tuohon hommaan. Saattaa olla tiukassa kun on liimat välissä, varo tiputtamasta työkaluja sinne yläpään koteloon, tympiä magneetilla sieltä niitä onkia. Sitten vaan valuttelee öljyä pois että saat painettua iskaria alas ja uudet kumet tilalle. Sitten kun oot saanu hommat tehtyä niin perä varovasti alas, öljyä säiliöön ja auto tyhjäkäynnille. Viivellä pitäs alkaa perän nousemaan, perä kun on normaali korkeudella niin sitten painoa varoen takakonttiin että loputkin ilmat tulee iskarista pois. Katot vaan että säiliössä on tarpeeksi öljyä. Litran pitäs riittää tuohon remppaan. Itekki paikansin ensin yläpäähän kolinan omassa autossa, mutta se surullisen kuuluisa alapallo iskarissa olikin väljä eli joutu uudet tunkit tilaamaan. Helppo kokeilla tuo välys kun rengas on ilmassa, rautakangella nostelee ja nopeasti puottaa alas niin yleenså kuuluu kolahdus kun alapallo on välijä.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu kiitoksia hyvistä ohjeista. mulla kuuluu kyl nii vahvasti kontista sieltä suojien alta se kolina et kokeilaan ensin näin.

eikös se alapalloki pitäs olla ihan vaihdettavissa?
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

mitense lentääkö tuo jousi silmille sieltä
Sepelimies
Viestit: 8
Liittynyt: 17.10.2012 9:18

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

Alapallon voi jotenkin rälläkän ja hitsin avulla vaihtaa. 124 koppasissa se on ollu vielä vaihdettavaa mallia. Alatukivarsi ei tipu niin paljoa että jousi pääsis pois, mutta jos haluat niin laita joku parru alle varulta.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Alapallossa on kierteet. Mutta eipä siitäkään paljon hyötyä kun uusia palloja ei saa.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

no jo nyt prkl irti saa mut ei myyä niinkö ???? kuka tuon iskarin tekee kysyis silta
Sepelimies
Viestit: 8
Liittynyt: 17.10.2012 9:18

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

Ei siihen myydä erikseen niveltä, kun ei sitä voi vaihtaa. Yks tekohengitys on se että laittaa rasvanipan pohjaan ja työntää jäykkää vaseliiniä sinne niveleen. Sachs:n tekemiä on nuo tunkit, 600 eurolla saa parin saksasta.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Yhden väykyn iskarit olen purkanut ja siinä alapallot oli vaihdettavissa. Ihan ruuvaamalla koska niissä oli kierteet...Voi toki olla että vaihtuu jossain vuosimallissa tai sitten avantgardessa oli irroitettavat. Uusia ei tosiaan saa.

Mutta turha niitä vielä murehtia jos välyksiä ei ole tutkittu.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

tuli tässä tutkittua tarkemmin nuita tasonsäätö tunkkeja

ensinnäki varaosa numerot 290td

ZF SACHS

01 2400 102 400

ja toinen valmistaja
boge (se halvempi vaihto ehto)
36-B22-0

http://www.rockauto.com/dbphp/x,catalog ... 6B220.html


nyt alan sitte mettästää alapallon myyjää onha se prkl jos ei sitä löydy
Naamakostaja
Viestit: 56
Liittynyt: 31.12.2012 17:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Naamakostaja »

Kyllä se vain niin on että ei alapalloa saa mistään. Kironnut itekkin että miten voi olla vielä kierteellä varustettu ja selvästi erillinen osa, jota ei kuitenkaan myydä missään.. Ja mitä alkuperäseen vikaan tulee niin varmaankin yläpäänkumit turha ostos kolinan poistoon.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

voipi olla mut yrittänyttä ei laiteta
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Minkäs näkönen toi pallo ja iskari on ettei kuitenkin sais sen osan jotain muuta kautta?
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

http://www.autopartoo.com/oem/boge/36b220.html


tommonen jos joku tosiaan keksii mistä sen saa tai on peräti halvalla myyä koko roska nii kertoo vaan
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

http://www.rockauto.com/dbphp/x,catalog ... 6B220.html

tuossa joku, muttei taida saada suomesta ainakaan mistään :?
tai saa

http://autopartsmarket.fi/?action=catal ... price_view

kalliilta vain kuulostaa..
löytyyhän näitä kun googlea pikkasen käyttää :)

https://www.google.fi/search?q=BOGE+Par ... hannel=rcs

edit. rock auto olikin jo ylhäällä :shock:
® Mesen linttaklubi
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu mie nuo saitit löysinki lähinnä palloa mettästän mut jos ei muuta nii kai se poitää tuolta rock autosta tilata
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Toi pallo on vissiin tossa rungon päässä 2 reikäsessä korvakossa, meniköhän siinä ge laakeri taikka uniball nivelen sisus??

http://www.kentso.fi/prebeo/group/nivel ... akerit/398
Tommosta tarkoitin
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

meinaat et se ois vaihdettavissa? se sisus? niin no miks ei :)

mitenhä tuo onnistus tuo vaihto
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

ja juu siinä korvakos just
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

drneo kirjoitti:meinaat et se ois vaihdettavissa? se sisus? niin no miks ei :)

mitenhä tuo onnistus tuo vaihto
Kun en livenä ole nähnyt rakennetta niin en mene sanoon kuin onnistus mutt tommosia ge laakereita ja niille silmiä asennellaa viikottain hydr sylintereihin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”