w 210(-02 320cdi) madalluksen jälkeen camperit päin persettä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Saska02
Viestit: 73
Liittynyt: 25.2.2011 13:03
Paikkakunta: KAJAANI

w 210(-02 320cdi) madalluksen jälkeen camperit päin persettä

Viesti Kirjoittaja Saska02 »

Eli elegancessa h&r sarja tasonsäädölle. Perse ok. Keulassa lisäks avantgarden iskarit. Matala on ja camperit huitelee -2 luokassa. Säätöpultit ei auta. Ainakin pysy camperi samassa. Liekö asentaja käsi vai onko jouset liian matalat että pystys säätään? Kiitos jo ennakkoon.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä väykyn säätöpulteilla paljoa pysty camberia muuttamaan.
Anna renkaiden läsöttää, auraukset kohdalleen ja ajoon...
Saska02
Viestit: 73
Liittynyt: 25.2.2011 13:03
Paikkakunta: KAJAANI

Viesti Kirjoittaja Saska02 »

Siltä tuntuu,mutta syö renkaita sisäreunasta aika ikävästi. Ajattelin laittaa vahvimman kumin jousen ja lautasen väliin. Saattas tehostaa säätöpultin vaikutusta? Keulan pikkunen nosto olis ihan ok jos hiukka sais camperia paremmaksi. Nyt -2!! Ja jo 215/55/16 renkailla ohjaus tosi levoton. Camperia lukuunottamatta kulmat ok. Sivutuuliherkkyys hävis kyllä, että jotain positiivista.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paljonko auraus ?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Saska02 kirjoitti:Siltä tuntuu,mutta syö renkaita sisäreunasta aika ikävästi. Ajattelin laittaa vahvimman kumin jousen ja lautasen väliin. Saattas tehostaa säätöpultin vaikutusta? Keulan pikkunen nosto olis ihan ok jos hiukka sais camperia paremmaksi. Nyt -2!! Ja jo 215/55/16 renkailla ohjaus tosi levoton. Camperia lukuunottamatta kulmat ok. Sivutuuliherkkyys hävis kyllä, että jotain positiivista.
Pistä pykälää korkeammat kumet jousiin ja aurausta pienemmäksi.

Itse ehkä pistäisin matalammalla profiililla renkaat... Mutta makuaisoista ei voi kiistellä.
Saska02
Viestit: 73
Liittynyt: 25.2.2011 13:03
Paikkakunta: KAJAANI

Viesti Kirjoittaja Saska02 »

Minäpä laitan huomen iltapäivällä tarkat tiedot kulmista.Duunissa nyt. Joo, tarkoitus laittaa hiukka rajumpaa kumia kesäks (joko 35 tai 40 sarjaa,18-19 tuumasta) 8), mutta perhana,jos syö noita 55 sarjan renkaita niin ei hyvä. Perinteisesti matala rengas kulunu vielä enempi.. :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Aurausta jos pienentää, niin entistä enemmän jauhaa renkaijen sisäkantteja.

E: Aina kun madaltaa ja leventää profiilia, pitäs laittaa pikkusen miedommat kulmat ku ohjearvot kertoo. Säätömahollisuuvet on vaan todella vaillinaiset.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kuinka matala tuo oikein on jos noin paljon camperia? Maavaraa keulassa cm?
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

kaaren ja navan väli 29cm eessä ja takana ja tämmöseltä näytti kulumat:


Kuva

eestä ei syöny oikiastaan sisälaidasta mainittavasti, mutta meni "karhunkielelle" sisäreunan kuviointi. Takana sitten onki meleko mukavasti kulunu, toisaalta yks rengassarja o kestäny jo kohta kolomatta vuotta. Niille tiedoksi, jotka ei minun väykkyä tiijä niin seon seissy kohta kaks vuotta :lol: nuo arvot tais olla ennen säätöä, ei nyt oo ihan tuoreessa muistissa että kummin oli...




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Omassa havaittiin samantapaista ongelmaa eilen kun kulmia tehtiin. Ei kyllä ollut toki mikään yllätys. Kampperit ihan kohillaan, jos olis suhtkoht rata-ajokista kysymys...

Ei kyllä lähelläkään Insanen lukemia varsinkaan takana, mutta ei kyllä onneksi ole madalluskaan samalla tasolla :lol: . Jotkin madallusjousethan tuossa vehkeessä jok.tap. on, ja minun makuuni se on hiukkasen liian matala. Tulee jotenkin lahnamainen vaikutus, vähän varmaankin korostuu kun on musta ja farkku.

Keskiön ja lokarin väli edessä 34 ja takana 35 cm. Kolme nystyräiset kumekset edessä ja takana... Eihän tuosta tarkoitus ole mitään traktoria tehdä, joten viisi nystyräiset eteen vaan saako taakse neli nännistä korkeampaa edes marmoritiskiltä? Edessä camber tällä hetkellä -1.8/1.9 ja takana -2.2/2.4. Kai se tuolla keinoin edes vähän oikenisi...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

dealer kirjoitti:Eipä väykyn säätöpulteilla paljoa pysty camberia muuttamaan.
Paljonko säätöpultit muuttaa camperia?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Muistaakseni alle puoli astetta?
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Onko nämä säätöpultit itsessään epäkeskeiset (ilmeisesti prikat mallia kiinteä epäkesko), tarkoitan että muita muutoksia kuin pultinvaihto ei tarvita että kampperit säätyy sen puolisen astetta? Siellähän täytyy sitten olla varsien päissä prikkojen kokoiset kolot mitä vasten se säätyy...

Onko motenjet malli ok, siellä ei ainakaan maksa paljoa eikä tarttisi tilailla mistään. Matkaa kokonaiset kolme kilometriä. Tarve ilmeisesti 4kpl eteen ja pari taakse?

Olisi se puoli astettakin kotiinpäin, en millään jaksa uskoa pikkuisella korottamisella pääseväni vielä kohtuuteen :roll: .
akkukenkä
Viestit: 3
Liittynyt: 28.11.2010 20:03
Paikkakunta: uusimaa

säätöö säätöö

Viesti Kirjoittaja akkukenkä »

minkälaiset nuo motonetin sätöpultit oikein on? vaihdoin itelle just etualatukivarren helat ja nyt ratti on päin p:tä.... kun otin iteltä irti nuo pultit (alkuperäiset kö) niin niissä ei kyllä minkään valtakunnan säätöä mielestäni ollut, oli vaan se pultin reikä sellanen ns:teräväkulmainen kahdeksikko (hyvi selitetty:)! onko siis w210:ssa alkuperäisesti säädettävissä camper/caster kulmat?????? joskus oli w201 niin siinä oli epäkesko prikat millä sai säädettyä, mutta ei tossa w210:ssa mitään avaruus prikkoja ollut!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tuolla pultilla siis saa helan reunaan tai toiseen ja orkkispultilla keskelle. Ihan p*rse systeemi verrattuna W201/124 säätöihin. Lisäksi säätämisessä menee ikä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näinpä :roll: ja tosiaan tuon verran kun on säätövaraa niin vaikuttaa hyvin hyvin vähän kulmiin.
Avatar
APL
Viestit: 58
Liittynyt: 26.2.2011 2:05
Paikkakunta: Tuusula

w210-211 taka camberin säätöpuslat

Viesti Kirjoittaja APL »

Vanha topikki, mutta kävisikö tällainen (copy-paste linkki):

http://youtu.be/pFcnhBYJjOk

Kyselin heiltä myös faceliftiin (211.089) samaista sarjaa, kuullostellaan.

Edittt.
Ja vastaus ison veden takaa:
**Thanks for contacting us! I'm sorry but we do not currently have a rear camber kit for the W211 Mercedes. We only have the W210 kit that you have already seen.

B* G*
Customer Service Dept.
Specialty Products Company
1-800-525-6505
303-772-1918 fax
custserv@specprod.com**

:evil: :evil:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

taaksehan saa säädettävät tangot esim raptecilta, takapään camperit ei ole ongelma vaan etupään. en tosin tiedä että onkos w211 vielä takapään tuenta samanlainen kuin muissakin autoissa :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”