tasonsäädön toiminta APUVA!!

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eihän sieltä menny putki vaan puhki kun tartti mennä tyhmyyttään kaks riisitautista aisan päälle, vaikka kyllä se sen tarttis kestää jos paikat kunnossa :wink:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

voihan se olla, eikö se perä nouse enää tyhjänäkään ylös, mutta jos vaikka antasit sille aikaa nousta :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Väyrysessä on vielä ihan hydraulinen se tasonsäätösysteemi. Eli moottorin pyörittämä pumppu tuottaa paineen, ja taka-akselilla oleva venttiili säätelee iskareiden painetta.

Eihän esim. venttiilin ja kallistuksenvakaajan välitanko ole mennyt poikki tahi irronnut?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

meseäijä kirjoitti: Missähän se puppu sitten sijaitsee ja mikä se akun vieressä oleva mötikkä on siihenhän tulee ja lähtee muutamia letkuja jotka mielesträni ovat paine ilmaletkuja.
Pumppu on sama kuin ohjaustehostimen pumppu.
Ja akun vieressä on se alipainesydeemien ohjauspurkki.
(Luulisin) :roll:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
teerola
Viestit: 52
Liittynyt: 05.7.2007 7:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Lainataas topiccia.

Onko tasonsäädönpumpussa jonkunlainen paineraja yms. joka estää liikapaineen tasonsäädön putkeen?

Tasonsäädön putkeen oli tullut reikä ja putket vaihdettiin.
Uusissa putkissa oli hankaluuksia saada venttiilinpään liitosta pitämään.
Lopulta se saatiin pitämään ja hetken päästä pamahti pumpulta lähtevä letku halki. :shock:
Taitaa paineet nousta niin koviksi ettei paikat kestä.

Nyt olisi hyvät neuvot kalliita :roll:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

teerola kirjoitti:Lainataas topiccia.

Onko tasonsäädönpumpussa jonkunlainen paineraja yms. joka estää liikapaineen tasonsäädön putkeen?

Tasonsäädön putkeen oli tullut reikä ja putket vaihdettiin.
Uusissa putkissa oli hankaluuksia saada venttiilinpään liitosta pitämään.
Lopulta se saatiin pitämään ja hetken päästä pamahti pumpulta lähtevä letku halki. :shock:
Taitaa paineet nousta niin koviksi ettei paikat kestä.

Nyt olisi hyvät neuvot kalliita :roll:
eiköhän tuossakin pumpussa ole itsessään shokkiventtiili rajaamassa painetta ja suojelemassa pumppua
Avatar
teerola
Viestit: 52
Liittynyt: 05.7.2007 7:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Pega kirjoitti:
teerola kirjoitti:Lainataas topiccia.

Onko tasonsäädönpumpussa jonkunlainen paineraja yms. joka estää liikapaineen tasonsäädön putkeen?

Tasonsäädön putkeen oli tullut reikä ja putket vaihdettiin.
Uusissa putkissa oli hankaluuksia saada venttiilinpään liitosta pitämään.
Lopulta se saatiin pitämään ja hetken päästä pamahti pumpulta lähtevä letku halki. :shock:
Taitaa paineet nousta niin koviksi ettei paikat kestä.

Nyt olisi hyvät neuvot kalliita :roll:
eiköhän tuossakin pumpussa ole itsessään shokkiventtiili rajaamassa painetta ja suojelemassa pumppua
Kyllähän siellä venttiili on luultavasti rajoittamassa painetta, koska tyyppikilvessä lukee 115/120bar.
Venttiilin jumiutuessa pukkaa yli 500bar painetta, jonka jälkeen pumpunrunko halkeaa :o
Viimeksi muokannut teerola, 01.1.2012 9:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Menikös jo pumppu halki vai muutenkos vara pumppua haet, sen sokki venttiilin ku purkas pois ja putsailis ekaks niin voi alakaa pelaan, saattaa rikkoo muutakin kun pumpun kun 500bar nousee paine luulis ett ei kytkin pumpussa kestäs semmosta kuormaa
Avatar
teerola
Viestit: 52
Liittynyt: 05.7.2007 7:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Pega kirjoitti:Menikös jo pumppu halki vai muutenkos vara pumppua haet, sen sokki venttiilin ku purkas pois ja putsailis ekaks niin voi alakaa pelaan, saattaa rikkoo muutakin kun pumpun kun 500bar nousee paine luulis ett ei kytkin pumpussa kestäs semmosta kuormaa
Tuli purettua tuo rikkinäinen pumppu. Ei selvinnyt millä tuo paine säätyy...
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

teerola kirjoitti:
Pega kirjoitti:Menikös jo pumppu halki vai muutenkos vara pumppua haet, sen sokki venttiilin ku purkas pois ja putsailis ekaks niin voi alakaa pelaan, saattaa rikkoo muutakin kun pumpun kun 500bar nousee paine luulis ett ei kytkin pumpussa kestäs semmosta kuormaa
Tuli purettua tuo rikkinäinen pumppu. Ei selvinnyt millä tuo paine säätyy...
Repsikan puolella takana on nivelletty tanko, joka kääntää keskemmällä olevaa vipua ripustuksen (perän) painuessa alas ja tuo vipu taas säätää korkeuden taas kohdalleen. Omasta tuo tanko oli nivelestä poikki, sen korjauksen jälkeen toimi taas.
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”