W210 automaatin öljynsuodatin

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

W210 automaatin öljynsuodatin

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

Moro. Eli tuli tossa käytyä Veholla vaihdattamassa automaattilaatikon öljyt. Työhön oli tarkoitus myös kuulua öljynsuodattimen vaihto, mutta kuulemma tätä ei voitu tehdä sillä jotkin pultit tms. olivat niin jumissa öljypohjassa(?) etteivät irronneet vaikka kuinka yritti lämmittää ja muuta.
Olisi kuulemma iso mahdollisuus että jotain hajoaa sielä (pultit/öljypohja?) ja sitten olisi n. 500e remppa kun tarvitsee koneistaa yms.

Kysynkin nyt että onko ihan ok ajella huoletta menemään vaikka vain öljyt vaihdettiin (n. 6L) eikä suodatinta ollenkaan? Ei houkuttele mahdollinen remppa joten jätän väliin mutta ihan oman mielenrauhan takia haluaisin saada tuohon suodatinasiaan vastausta.
Myyjä toki sanoi että "ainakin sielä kiertää uudet öljyt".
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: W210 automaatin öljynsuodatin

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dislokaatio kirjoitti:Moro. Eli tuli tossa käytyä Veholla vaihdattamassa automaattilaatikon öljyt. Työhön oli tarkoitus myös kuulua öljynsuodattimen vaihto, mutta kuulemma tätä ei voitu tehdä sillä jotkin pultit tms. olivat niin jumissa öljypohjassa(?) etteivät irronneet vaikka kuinka yritti lämmittää ja muuta.
Olisi kuulemma iso mahdollisuus että jotain hajoaa sielä (pultit/öljypohja?) ja sitten olisi n. 500e remppa kun tarvitsee koneistaa yms.

Kysynkin nyt että onko ihan ok ajella huoletta menemään vaikka vain öljyt vaihdettiin (n. 6L) eikä suodatinta ollenkaan? Ei houkuttele mahdollinen remppa joten jätän väliin mutta ihan oman mielenrauhan takia haluaisin saada tuohon suodatinasiaan vastausta.
Myyjä toki sanoi että "ainakin sielä kiertää uudet öljyt".
Tässä hyvä esimerkki siitä miksi w210 autoa ei kannata viedä kyseiselle v€holle tai v€holle ylipäätään.

Kun öljy vaihdetaan sitä menee reilusti enempi. Huuhteluvaihto on laatikon kannalta paras, mutta öljyä kuluu 12-14 litraa. Jos haluaa varmistella ettei pistoke vuoda senkin voi vaihtaa. Viimeksi maksoi 12 l öljyä 80, suodatin 10, pistoke 6.5 ja tiiviste 10 ellen väärin muista. Työ 0.


Suodatin lähtee käsin irti kun ottaa ensin öljypohjan irti. Jos eivät saa edes öljypohjaa irti niin paras olisi jättää koko homma tekemättä ja ruveta keräilemään postimerkkejä.

Tyhjää parempi tuo on mutta kerroppa operaation hinta? Ja missä työ tehtiin?

Myyjälle voisi sanoa että ainakin teidän liikkeen kierrän kaukaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

Re: W210 automaatin öljynsuodatin

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

AK47 kirjoitti:
dislokaatio kirjoitti:Moro. Eli tuli tossa käytyä Veholla vaihdattamassa automaattilaatikon öljyt. Työhön oli tarkoitus myös kuulua öljynsuodattimen vaihto, mutta kuulemma tätä ei voitu tehdä sillä jotkin pultit tms. olivat niin jumissa öljypohjassa(?) etteivät irronneet vaikka kuinka yritti lämmittää ja muuta.
Olisi kuulemma iso mahdollisuus että jotain hajoaa sielä (pultit/öljypohja?) ja sitten olisi n. 500e remppa kun tarvitsee koneistaa yms.

Kysynkin nyt että onko ihan ok ajella huoletta menemään vaikka vain öljyt vaihdettiin (n. 6L) eikä suodatinta ollenkaan? Ei houkuttele mahdollinen remppa joten jätän väliin mutta ihan oman mielenrauhan takia haluaisin saada tuohon suodatinasiaan vastausta.
Myyjä toki sanoi että "ainakin sielä kiertää uudet öljyt".
Tässä hyvä esimerkki siitä miksi w210 autoa ei kannata viedä kyseiselle v€holle tai v€holle ylipäätään.

Kun öljy vaihdetaan sitä menee reilusti enempi. Huuhteluvaihto on laatikon kannalta paras, mutta öljyä kuluu 12-14 litraa. Jos haluaa varmistella ettei pistoke vuoda senkin voi vaihtaa. Viimeksi maksoi 12 l öljyä 80, suodatin 10, pistoke 6.5 ja tiiviste 10 ellen väärin muista. Työ 0.


Suodatin lähtee käsin irti kun ottaa ensin öljypohjan irti. Jos eivät saa edes öljypohjaa irti niin paras olisi jättää koko homma tekemättä ja ruveta keräilemään postimerkkejä.

Tyhjää parempi tuo on mutta kerroppa operaation hinta? Ja missä työ tehtiin?

Myyjälle voisi sanoa että ainakin teidän liikkeen kierrän kaukaa.
Vedetään nyt sit vähän ohi aiheesta, eli aluksi huomasin kuitista että siinä luki tyyliin "Automaatti öljynvaihto ilman suodatinta". Tämän huomattuani käännyin takaisin ja kysyin että mikä juttu tämä on. Tähän vastattiin että kirjoitusvirhe vain, josta hetken päästä vaihtuikin että "ei kuulu suodattimen vaihto tähän".
Sanoin että olen asian varmistanut sähköpostitse ja minulle on sanottu että myös suodatin vaihdetaan. Näytin sähköpostin ja myyjä lähti ilmeisesti korjaajalta kysymään.
Vastaus muuttui tähän mitä olen jo postannut, eli ei saanut irti öljypohjaa.
Öljynvaihto/suodatin/tiivisteet siis alunperin oli tuon 260e, mutta sain hyvityksenä tästä 139e vain sen takia ettei minulle oltu asiasta ilmoitettu huollon aikana.
Sanottakoon vielä että autoni huoltoaika oli klo 8 mutta minulle soitettiin klo 10 aikoihin että auto on otettu työn alle. Tämän jälkeen en 15.00 mennessä kuullut mitään vaikka luvattiin soittaa. Koitin jopa itse soittaa, ei vastausta. (Luvattiin ilmoittaa kun työ valmis, aluksi sanottiin että parintunnin homma, sitten "voi mennä koko päiväkin").
Kappas kun itse lähdin sitten Veholle kysymään paikanpäältä että mikä on autoni tilanne vastattiin että "just saatiin valmiiksi, laitettiin juuri viestiä tästä". Viestiähän ei koskaan näkynyt..
Veho Airport kyseessä, en tiedä onko väärin tätä julkisesti sanoa mutta sanottakoon nyt. Saa poistaa jos on sääntöjen vastaista.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Öljypohja on kuudella ruuvilla kiinni, joskus ne ovat jumittuneet tai osa niistä.
Itse olen aina saanut ruuvit auki induktiokuumentimen ym työkalujen avulla, mutta onhan se viisaampaa olla rikkomatta paikkoja ellei todella niitä auki saa.

Se tarvitseeko olla huolissaan ... riippuu siitä millaista öljy oli, jos puhdasta punaista niin ei hätää, jos mustanruskeaa niin ei siellä suodatin enää kovin hyvä ole.
Käytetty määrä, 6 litraa, viittaisi siihen että öljy on ollut OK, mutta toisaalta se on liian vähän että kaikki edes vaihtuisi.

Paljonko öljynvaihto maksoi ?
oulaistenliikenne.fi
dislokaatio
Viestit: 27
Liittynyt: 27.5.2019 23:16

Viesti Kirjoittaja dislokaatio »

dealer kirjoitti:Öljypohja on kuudella ruuvilla kiinni, joskus ne ovat jumittuneet tai osa niistä.
Itse olen aina saanut ruuvit auki induktiokuumentimen ym työkalujen avulla, mutta onhan se viisaampaa olla rikkomatta paikkoja ellei todella niitä auki saa.

Se tarvitseeko olla huolissaan ... riippuu siitä millaista öljy oli, jos puhdasta punaista niin ei hätää, jos mustanruskeaa niin ei siellä suodatin enää kovin hyvä ole.
Käytetty määrä, 6 litraa, viittaisi siihen että öljy on ollut OK, mutta toisaalta se on liian vähän että kaikki edes vaihtuisi.

Paljonko öljynvaihto maksoi ?
Tohon ylöskin jo laitoin niin 259e maksoi tuo öljynvaihto, josta sitten sain hyvitystä 139e kun osasin pitää silmäni auki ja todistaa että minulle oltiin luvattu muuta kun oli tehty.
Eipä paljoa kerrottu että millaiset öljyt tuli ulos, eikä kyllä käyny mielessä kysyäkkään kun oli vähän muutakin mielessä tuossa tilanteessa :roll:

Taisi tosiaan jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi Veholla, ainakin tuossa toimipisteessä. Odotin että ulkomaalaisten nyrkkipajojen jälkeen merkkihuolto olisi ihan toisenlainen kokemus, mutta eipä juuri muuta eroa kun että kovasti ovat myymässä lisäpalveluja, ja hinta aivan eri.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinpäs tuolla hinta olikin jo. Se on kohtuullinen.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”