W210 200 cdi automaatti ongelma - ei eteen eikä taakse

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
simoha
Viestit: 6
Liittynyt: 06.7.2016 20:01

W210 200 cdi automaatti ongelma - ei eteen eikä taakse

Viesti Kirjoittaja simoha »

- lorautti lootaöljyt pihalle pidemmän seisonnan jälkeen (noin 1km ajon jälkeen lootaöljyt pihalle)
- vaihteenvalitsin liikkuu ja vaihdenäytössä vaihteet kytkeytyy
- d-asennossa ei moottori kierrä, eikä yritä liikkua
- r-asennossa ei moottori kierrä, eikä yritä liikkua
- vapaa n-asennossa moottori kiertää normaalisti
- lootaöljyä lisätty 3 litraa ja mitään vuotoa ei enää näy

Eli auto ei enää liiku eteen, eikä taakse. Ei edes yritä.

Mitä arveluita viasta? Lootan öljypumppu?

Tarjouksia romusta otetaan myös vastaan : )
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Voipi olla et 3 litraa ei vielä riitä.... Pystytkö tarkistamaan laatikon öljyn määrää ?
Star
simoha
Viestit: 6
Liittynyt: 06.7.2016 20:01

Viesti Kirjoittaja simoha »

Pystyn tarkistamaan. Jostain olin vaan lukevinani että ei enempää menis.

Oisko kellään faktaa lootaöljyn määrästä?
Bomber4 kirjoitti:Voipi olla et 3 litraa ei vielä riitä.... Pystytkö tarkistamaan laatikon öljyn määrää ?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simoha kirjoitti:Pystyn tarkistamaan. Jostain olin vaan lukevinani että ei enempää menis.

Oisko kellään faktaa lootaöljyn määrästä?
Bomber4 kirjoitti:Voipi olla et 3 litraa ei vielä riitä.... Pystytkö tarkistamaan laatikon öljyn määrää ?
Miten laskit öljyn ulos jos pohja oli irti(muutenhan se onkin yhtä tyhjän kanssa pohjan muodosta johtuen) niin 3L on yleensä liian vähän

Tarjouksia varten missäpäin on minkä moisessa kunnossa muuten sedan/farmari minkäikäinen jne
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
simoha
Viestit: 6
Liittynyt: 06.7.2016 20:01

Viesti Kirjoittaja simoha »

Siis auto lorautti ne öljyt pihalle ihan ajosta...
CDI203 kirjoitti:
simoha kirjoitti:Pystyn tarkistamaan. Jostain olin vaan lukevinani että ei enempää menis.

Oisko kellään faktaa lootaöljyn määrästä?
Bomber4 kirjoitti:Voipi olla et 3 litraa ei vielä riitä.... Pystytkö tarkistamaan laatikon öljyn määrää ?
Miten laskit öljyn ulos jos pohja oli irti(muutenhan se onkin yhtä tyhjän kanssa pohjan muodosta johtuen) niin 3L on yleensä liian vähän

Tarjouksia varten missäpäin on minkä moisessa kunnossa muuten sedan/farmari minkäikäinen jne
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Faktaa lootaöljyn määrästä ? Aina mitataan tikulla.
Olisikohan 8-9 litraa, mutta eihän sinne summamutikassa kannata kaadella ei.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja missähän päin tuo tuommonen laatikoton? mersu on?
simoha
Viestit: 6
Liittynyt: 06.7.2016 20:01

Viesti Kirjoittaja simoha »

Tuli ryömittyä mesen alle ja paikallistin tässä hommassa laatikkoöljyn vuodon.

Näyttäis että vuotaa siitä anturista tms joka lootan takana.

Onko kelleen tuttu homma? Mikä siitä porsii ja millainen työ vaihtaa?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

simoha kirjoitti:Tuli ryömittyä mesen alle ja paikallistin tässä hommassa laatikkoöljyn vuodon.

Näyttäis että vuotaa siitä anturista tms joka lootan takana.

Onko kelleen tuttu homma? Mikä siitä porsii ja millainen työ vaihtaa?
On tuttu, itellä lintta vuotaa siitä. Lisään öljyä aina välillä. Tavoite ajaa 500tkm mittariin. Vielä puuttuu n.470km että pääsee kakkukahveja nautiskelemaan.

Laita auto tasaiselle ja mylly käyntiin P asennossa ja työnnä joku noin 4-5mm paksu paineilmaletku (suhteellisen kovaa muovia) niin että toppaa pohjaan.

Paljonko näkyy mittatikussa öljyä? Jos on 0-10 mm tietämillä niin tuskinpa on juurikaan liikkumishaluja. Lämpimällä öljyllä pitää olla vähintään 30-40mm että loota jotenkin pelaa. Yläraja lämpimällä oli jotain 50-60mm tietämissä.

Toi lintan loota alkaa ihmetellä siinä 30mm tietämillä ja jos on 20mm lämpimänä niin ei viitsi ajella vaan tulee lurautettua puoli litraa-litra ja taas mennään.

Kakkukahveja ootellessa....

Voishan tuon takakulman muoviliittoïmen katsella kun töissä yksi loota joka rupes seisomalakkoon. Jos muistan niin mittaan siitä mahdollisen o-renkaan mitat ensviikolla.

Ellei joku jo muista minkälainen se on...

Niin ja aina kannattaa kertoa missä potilas on niin saattaa nurkan takana olla star tai kokonainen laatikkokin - puhumattakaan kokonaisesta mersusta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
simoha
Viestit: 6
Liittynyt: 06.7.2016 20:01

Viesti Kirjoittaja simoha »

Sinne tuli kaadettua jo 5-7 litraa öljyä. Lorona tulee pois, ainakin käynnissä ollessa.

Auton käydessä en ole vielä kerinnyt auton alla ryömiä.

Juuri tuota anturia liikutellessa sain sieltä öljyä vuotamaan. Ei käynnissä.

Ei ole siis pikkuvuoto : )
simoha
Viestit: 6
Liittynyt: 06.7.2016 20:01

Viesti Kirjoittaja simoha »

Näillä näkymin näyttäs että tämän juuresta vuotaa :

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 9590/12/19

Oisko o-renkaat mennyt? Tuo on kai ihan painamalla tuolla paikallaan?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

simoha kirjoitti:Oisko o-renkaat mennyt? Tuo on kai ihan painamalla tuolla paikallaan?
Pohjalla on pikku pultti, jolla se kiristetään sähkölevyn liittimeen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

simoha kirjoitti:Näillä näkymin näyttäs että tämän juuresta vuotaa :

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 9590/12/19

Oisko o-renkaat mennyt? Tuo on kai ihan painamalla tuolla paikallaan?
Tuo ei ole kyllä lootan takana vaan lootan etureunassa oikealla.

Jos kunnolla vuotaa niin perinteinen johtonipun putsaus öljystä ja vaihdelaatikon ohjausboksin kuivaus niin vois alkaa pelata. Öljy siis nousee kapilaarina tuolta boksille ja sit ei pelaa vaikka ois öljyä.

Edit. Jos meinaat ajella vielä niin vaihda se holkki - maksaa 8.5 euroa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”