clk 230 automaatti öljynvaihdon yhteydessä...

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
ripo
Viestit: 43
Liittynyt: 30.4.2013 22:33
Paikkakunta: imatra

clk 230 automaatti öljynvaihdon yhteydessä...

Viesti Kirjoittaja ripo »

Kyseessä siis 1999 clk 230k ja tarkoitus olis laatikko öljt vaihdella, ja siihen liittyen olis pari kysymystä.
Itse öljyn vaihdossa ei liene mitään poikkeavaa minkään muunkaa automaatin öljynvaihtoon, mutta onkos tuossa mitään muuta mitä kannattais samalla tehdä, ilmeisesti joku sähköliitin ainakin?
mikäs öljytyyppi tuohon käy?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Öljyksi käy mb 236.10 hyväksynnällä varustettu atf. Samalla uusi suodatin ja sähköpistoke 11e veholta. Öljyä menee n. 3.5-4 litraa. Jos vanhat öljyt kovin palaneet niin kannattaa vaihtaa hetken päästä uudestaan.
C250TDT -98
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Öljyksi käy mb 236.10 hyväksynnällä varustettu atf. Samalla uusi suodatin ja sähköpistoke 11e veholta. Öljyä menee n. 3.5-4 litraa. Jos vanhat öljyt kovin palaneet niin kannattaa vaihtaa hetken päästä uudestaan.
C250TDT -98
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Siis tekee heti huuhtelu vaihdon eikä mitään osa vaihtoja ja tarkastaa läpivienti pistokkeen
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Isäukon autoon testattiin tuota huuhtelu vaihtoa enkä löytäny sille mitään järkevää syytä, samallain oli hetken päästä vanhaa palanutta öljyä seassa vaikka 15litraa siitä uutta öljyä läpi menikin.
C250TDT -98
ripo
Viestit: 43
Liittynyt: 30.4.2013 22:33
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja ripo »

Kyllä itsekkin ajattelin tuon huuhtelun tehdä, kun ei ole hajuakaan milloin lie nuo on viimeeksi vaihdettu. Kiitoksia vastauksista kuitenkin eiköhän näillä ohjeilla saane öljyt vaihdettua.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

orsii- kirjoitti:Isäukon autoon testattiin tuota huuhtelu vaihtoa enkä löytäny sille mitään järkevää syytä, samallain oli hetken päästä vanhaa palanutta öljyä seassa vaikka 15litraa siitä uutta öljyä läpi menikin.
Miten lie huuhdeltu tässä tapauksessa :roll: mutta se on varmaa että turhaan niitä kolmea ja puolta litraa vaihtaa laatikkoon, kaikki kannattaa vaihtaa.

Olisikohan -99 clk:ssa turbiinissakin proppu...ei tarvitse huuhdella siinä tapauksessa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mites porukka muuten tuo huuhtelun toteuttaa? Lauhduttajan putkea auki?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

jolle kirjoitti:Mites porukka muuten tuo huuhtelun toteuttaa? Lauhduttajan putkea auki?
Jos turbiinistä löytyy tyhjennysproppu, niin huuhtelua ei tarvi tehdä.

Jos taas ei löydy, niin tuossa on yksi toteutus kirjoitettuna --> viewtopic.php?t=29746
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Lueskelin jo eilen tuota sinun selostustasi. Ei jäänyt paljoa arvailun varaan kun oli niin hyvä kertomus 8)

Mietein tuota huuhtelua koska pitäisi yhteen 320 väyryseen vaihtaa laatikkoöljyt ja autolla on ajettu nyt 300 tkm ja laatikkoöljyt on huoltokirjan mukaan vaihdettu 60, 120 ja 200 tkm kohdalla. Nyt siellä ainakin näkyy olevan jotain keltaista kellertävää öljyä ja 3 senttiä liikaa. Pitäisi varmaan huuhtoa kaikki vanha öljy pois kerralla :roll:
ripo
Viestit: 43
Liittynyt: 30.4.2013 22:33
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja ripo »

No nyt alkas olla huoltotarpeet haalittu, öljyt täytyy vielä käydä hakemassa varmaan motonetistä (olis sunilla maksanu 28e litra). Mutta mites nuo peräöljyt vielä, onkos näissä perässä mitään lukkoa vai meneekö ihan perus gl5.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Meissenkeri kirjoitti:
jolle kirjoitti:Mites porukka muuten tuo huuhtelun toteuttaa? Lauhduttajan putkea auki?
Jos turbiinistä löytyy tyhjennysproppu, niin huuhtelua ei tarvi tehdä.

Jos taas ei löydy, niin tuossa on yksi toteutus kirjoitettuna --> viewtopic.php?t=29746
Noo, turpiinista ja lootasta sain ceessä pois noin 6,7 litraa vaikka tilavuus ois enempikin, muistaakseni 7.5 litran kieppeillä. Huuhtelulla lähtee käytännössä kaikki vanha pois.

Osavaihto pelkästään öljypohjan kautta tosiaan hätävarakeino jos ei muuhun ole mahollisuutta.

Huuhtelu taasen on viimesen päälle oikea tapa. Jos auto on parin tonnin lintta niin molemmista ropuista saa tarpeeksi pois, mutta jos kyseessä arvokkaampi kulkine niin miksei huuhtelis. Huuhtelussa menee n. 14 litraa ja kaikki vaihtuu. Varmaan ei haittaa ole huuhtelusta. Jos on kallista öljyä, niin toki sit voi miettiä antaako valua "hukkaan" sen 6-7 litraa. Jos lootavaurion välttää moisella niin se on halpaa huoltoa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ripo kirjoitti:No nyt alkas olla huoltotarpeet haalittu, öljyt täytyy vielä käydä hakemassa varmaan motonetistä (olis sunilla maksanu 28e litra). Mutta mites nuo peräöljyt vielä, onkos näissä perässä mitään lukkoa vai meneekö ihan perus gl5.
Älä säästä peräöljyssä. Laita suosiolla hyväksyttyä, niin taas on halpa huolto.
ripo
Viestit: 43
Liittynyt: 30.4.2013 22:33
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja ripo »

Juu hyväksyttyä toki, mut minkälainen luokitus siitä purkin kyljestä tarviais löytyä?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

ripo kirjoitti:Juu hyväksyttyä toki, mut minkälainen luokitus siitä purkin kyljestä tarviais löytyä?
Tasauspyörästön öljyksi MB235.0 --> http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.0_en.html

Tai sitten hieman notkeampaa tavaraa MB235.15 merkkiliikkeestä --> http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.15_en.html
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei kai siitä ropun kautta vaihtamisella sentään lootavaurioita saa aikaan. Jos on öljyt jäänyt vaihtamatta ja suorittaa ensimmäisen vaihdon ropun kautta niin on vaara että lika lähtee liikenteeseen ja aiheuttaa sitten kaikenlaista kivaa :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”