220CDi savuttaa välillä

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
JeremiaS
Viestit: 24
Liittynyt: 17.12.2016 12:10
Paikkakunta: Kotka

220CDi savuttaa välillä

Viesti Kirjoittaja JeremiaS »

Morjensta!

Mulla on w210 220cdi:ssä (400tkm ajettu vm 2002) sellainen vika, että täydellä kaasulla savuttaa välillä hurjasti, välillä taas ei. Päästöjä oli vaikea saada rajoihin katsastuksessa, välillä oli hieman alle rajan eli alle 3, mutta seuraavalla polkaisulla saattoi olla jopa 8 - 9 :!: Vaihdoin uuden ilmansuodattimen ja laitoin dieselin joukkoon puhdistusainetta, sitten ajoa isoilla kierroksilla ja lopulta alkoi tulla alle kolmosen arvoja eli sai leiman. Kunnossa se ei kuitenkaan ole, koska nyt kaasu pohjassa kiihdyttäessä toisinaan kiihtyy hyvin eikä savuta juuri yhtään, mutta heti seuraavalla kiihdytyksellä kiihtyy huonommin ja savua tulee torven täydeltä. Auto on hyvin pidetty ja huollettu, mm. kaikki suuttimet vaihdettu kerralla uusiin ja sen jälkeen ajettu vajaa 100tkm. Käyntiin lähtee aina heti kun avainta kääntää. Tekniikka on täysin vakiokunnossa ja alkup. ohjelmalla.

Voisiko imusarjan läpät tehdä tuon, jos ne on jotenkin jumissa eikä aukea silloin kun pitää? Kuuntelin moottoria päästömittauksessa ja toisinaan koneesta kuului pieni rasahdus kun kierrokset nousi tappiin. Silloin kun tuli parempia arvoja niin tuota ääntä ei kuulunut. Auto ei onneksi ole päivittäisessä ajossa, niin ajattelin alkaa itse turailemaan sitä imusarjaa irti ihan jo puhdistuksenkin takia, saas nähdä miten käy. Oisko muita ehdotuksia mistä tuollainen vika vois johtua?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Imusarjan läpät kannattaa poistaa tai vähintäänkin lukita auki.

Myös EGR venttiilissä on raitisilmaläppä. Jos se ei aina avaudu täysin niin varmasti savuttaa kunnolla eikä kiihdy mihinkään.
JeremiaS
Viestit: 24
Liittynyt: 17.12.2016 12:10
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja JeremiaS »

Kiitoksia vastauksesta. Irrottelin tuon Egr venttiilin ja oon nyt putsaillut sen dieselillä puhtaaksi karstasta, mutta tässä ei ole muuta liikkuvaa osaa kuin pieni alipaineella toimiva venttiili. Mun logiikalla tuo toimii niin että alipaine vetää sen auki ja silloin pääsee pakokaasua tulemaan imusarjaan. Herkistelin venttiiliä ja nyt se toimii niin että kun letkun päästä posket lommollaan imasee, niin se aukeaa hiukan. Tuon toiminta ei varmaan auton kulkuun kuitenkaan vaikuta? [/img]
"Mersut aiheuttavat voimakasta riippuvuutta."
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Minun 220 CDI väyrysessä jos otti EGR:n alipaineletkun irti niin hävisi kiihtyvyys kokonaan. Sitten kun vähän huijasin ECU:a niin alkoi toimimaan myös ilman EGR:ää...

Tuolta sivulta toiseksi viimeisessä viestissä on tarinaa:
viewtopic.php?t=49937&postdays=0&postor ... &start=120
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”