320cdi käynnistys suuttimien irroituksen jälkeen, kuinka?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

320cdi käynnistys suuttimien irroituksen jälkeen, kuinka?

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Korjailin nuo suuttimien kiinnityspulttien kierteet ja nyt ei käyntiin sitten millään. Onkos hyviä neuvoja tähän.
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

No tuollahan se oli alempana ohje.
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

No nyt on irroteltu jos ja vaikka mistä. Aina vaan hörähtää ja sammuu saman tien. stn :x
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei pitäisi olla ongelmaa kun olet saanut jo hörähtämään.
Jos kaikki on OK riittää kun siirtopumpun ylemmän putken irrottaa, kaveri starttaa kunnes polttoainetta alkaa tulla pumpulta ja edelleen startaten painaa putken paikalleen ja jatkaa starttausta kunnes käynnistyy.
oulaistenliikenne.fi
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Voikos se vaikuttaa kun suuttimet on aivan eri paikoilla kuin ennen remonttia?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole merkitystä.
oulaistenliikenne.fi
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Kuinka kauan pitää antaa startin pyöriä tuon letkun kiinnittämisen jälkeen?
Meinaako tässä vaan usko loppua kesken.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ite autoin joskus tavaraa siirtymään painamalla tankkiin varovasti paineilmaa, kaverin startatessa
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Jos siirtopumpulta tulee tavaraa niin joku muu ongelma. Jos hörähtää niin hetkellisesti kaikki jopa kunnossa. Näkyykö siellä paluuletkuissa kulkavena ilmakuplia?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Joka kerran kun starttaa niin aina hörähtää käyntiin ja saman tien sammuu. Jos jatkaa starttaamista ei lupaakaan uudestaan. Ei näy mielestäni missään ilmakuplia. Ja sen veraan lisää hämmennetään, että kone kävi tosi rumasti ja vajaalla ja kolisemalla paitsi täyskaasulla kävi aivan hyvin. Siis ennen tuota suutinremppaa. Pitää varmaan mitata puristukset ja onkos tästä mimmoinen homma tarkastaa tuo jakopää ja ajoitus? Ja kai noi suuttimetkin pitää irrottaa ja koeponnistaa.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

okei eli muutakin vikaavikaa oli... mittaappa paluuvuodot suuttimilta, onnistuu ihan startilla pyörittämälläkin

kolina ei lupaa hyvää, siellä voi olla pielessä muutakin kuin pohjatiivisteet, puristusmittauksesta hyvä lähtee liikenteeseen, suuttimien suuntaanhan tuo sitten kallistuu jos männät kunnossa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Juu tuota alusprikkojen vuotoa luulin sen kolisevan käynnin aiheuttajaksi ja sitä läksin korjaamaan. Suuttimet ei vuoda paluulinjaan nimeksikään. Saakos näistä hehkuja irti kun ei saa konetta käytettyä lämpöiseksi?
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Onhan mulla muuten tuo induktiolämmitin, sillä varmaan pehmenee.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei sillä induktiolämmittimella hehkua saa sieltä lämpimäksi mistä ne tarraa kiinni.

Jos ne on järjen kanssa kiinni laitettu niin ne kyllä lähtee irtikkin ilman lämpöä.
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Eli lähtee helpommin kuin noista kammiokoneista?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lähtee, jos lähtee. Joskus on jumissa.
Suuttimien pohjatiivisteiden vuoto ei käyntiin ole tuolla tavalla vaikuttanut.
oulaistenliikenne.fi
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Aina sitä vaan oppii jotain uutta, joskus kantapään kautta. Mitäpä sitä muuta kesälomalla kuin mersua rassais. Olikos tuo ajoituksen selvittäminen kuinka työlästä?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

CDI:stä ei voi selvittää kuin nokan ajotuksen. Ketju ei noissa tuon ikäisissä veny käytännössä koskaan. (toisin kuin uudemmissa mosissa mm, v6cdi ja om651...)

Tietokone hoitaa ruiskutuksen ajotuksen kohdalleen, siihen ei voi mattimeikäläinen vaikuttaa mitenkään.
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Paljonkos tästä pitää mittaamalla löytää puristuspainetta?
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

1=22bar
2=22bar
3=24bar
4=24bar
5=25bar
6=20bar

Voiko se näillä paineilla käydä kunnolla?
Seuraavaksi pistän suuttimet penkkiin.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Timo N kirjoitti:1=22bar
2=22bar
3=24bar
4=24bar
5=25bar
6=20bar

Voiko se näillä paineilla käydä kunnolla?
Seuraavaksi pistän suuttimet penkkiin.


Sanoisin että kyllä, lienee mitattu kylmänä.


Pysyykö suodatin täytenä kaynnistys yrityksissä ?

Savuaako putken päästä yhtään ?

Onko lohkolämppäriä tai webastoa avuks ...

Onko ollut korkeapainepumpun putket irti ?

Saatko Starin nokkaan, se kertois jo paljon ja säästäis työtä ja arvailua ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”