Tuli vaihdossa tuommonen v6 tinnerihärpäke joka ei tahdo käydä oikein ajaessa.. vikakoodeja on satunnaisesta että pyttykohtaisista sytytyskatkoista.
Ennen kaikkien sytkäosien uusintaa saa foorumin raati esittää mielipiteitä ongelmaan, jos vaikka olisi joku m112 tyyppivika kyseessä?
Outoa mielestäni on se että paikallaan käytellessä ja kierrättäessä ei ole mitään ongelmaa, mutta heti ajaessa alkaa booamaan/nykimään eikä vastaa kaasuun reilummalla nilkan suoristuksella, kierroksiakin ottaa vaivalloisesti 2000-3000rpm tehojen hävitessä samalla, joskus saattaa yhtäkkiä nykäistä yläkierroksille ja sitten mennään. Aina kun alkaa rykimään niin ei enää tyhjäkäynnillä käy kaikilla pytyillä, mutta uudelleen käynnistyksellä taas kaikki normalisoituu?
E: ilmamassamittari on jo uusittu alkuperäisosalla ja sen koodit hävisivät, mutta ei vaikuttanut mitään.
E240 m112 misfire
E240 m112 misfire
Viimeksi muokannut Shatter, 29.6.2019 17:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ilmamassamittari on juuri uusittu Boschin tekeleeseen eikä vaihdolla ollut mitään vaikutusta pl. kylmäkäynnistyksessä kierrosten tippuminen niin alas että meinasi sammua hävisi uudella mittarilla. Auton tullessa minulle paikallaan oli Autodocin halvin pilipali maf ja em. vikakoodit.dealer kirjoitti:Ilmamassamittarihan nuo kaikki voi aiheuttaa, myös sytytyskatkot. Erityisesti silloin kun käynti on muuten OK mutta ajossa rykii ja pätkii.
Kokeile puhdistaa, kokeile ehjällä, enmuistamiten käyttäytyisi johto irrotettuna...
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vielä ei ole mitään muuta tehty kuin vaihdettu alkuperäinen imm.dealer kirjoitti:Okei, mitähän kaikkea muuta on tehty niin ei tarvitse turhaan miettiä ja arvailla sivusta mikä voisi olla syynä....
Laitoin tilaukseen näin aluksi uudet tulpat+johdot, bensapumppu/suodatin, imusarjan tiivisteet sekä suuttimien o-renkaat. Täytyy vaihdella vielä puolat jos ei näillä tokene.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.