W210 M119 v8 käyntihäiriöitä

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
user1
Viestit: 30
Liittynyt: 08.11.2017 10:23
Paikkakunta: Vaajakoski

W210 M119 v8 käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja user1 »

Auto E420T V8 -96 automaatti 303tkm ajettu.

Oireet:

Vaihde parkilla tyhjäkänyti tasanen. Painamalla kaasua kierrokset nousevat nopesti ja nätisti, noin 4000 rpm asti, sit yks kaks alkaa koko auto täristä niin kuin sytykset olis ihan sekasin.

Vaihde päällä tyhjäkäynillä jarrulla paikallaan pitäen kierrokset tippuvat hiukan, ja tyhjäkäyti on epätasainen, käynti stallaa 10 sekunnin välein, niin kuin torkahtais, mutta korjaantuu heti. Ajaessa nuo häiriöt huomaa pienlillä kieroksilla.

Bensansyöttö vaiko sytyys? Oisko jakoketju venynyt? Ilmavuotoja ei näyttäisi olevan.
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Re: W210 M119 v8 käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

user1 kirjoitti:Auto E420T V8 -96 automaatti 303tkm ajettu.

Oireet:

Vaihde parkilla tyhjäkänyti tasanen. Painamalla kaasua kierrokset nousevat nopesti ja nätisti, noin 4000 rpm asti, sit yks kaks alkaa koko auto täristä niin kuin sytykset olis ihan sekasin.


Bensansyöttö vaiko sytyys? Oisko jakoketju venynyt? Ilmavuotoja ei näyttäisi olevan.
Ei sen pidäkään kiertää paikoillaan kun 4000 rpm.

Kerran katkesi yhdestä bensa c mesestä pakoputki kun lämmitin kattia pakokaasu testiin ja vähän kiersi rajoittimelle.
( ja oli ihan pafkat mootttorin tyynyt, niin vähän pääsi kone heilahtamaan) :oops:
user1
Viestit: 30
Liittynyt: 08.11.2017 10:23
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja user1 »

Kah, enpä tuota 4000 rpm rajaa tiennyt. Sen verran vähäseen tullut reviteltyä, ettei ole tullut merkillepantua.

Mistäköhän tuo tyhjäkäynnin torkahtelu vaihde päällä johtuis?
user1
Viestit: 30
Liittynyt: 08.11.2017 10:23
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja user1 »

Joo, hyvinhän tuo kiertää vaihde päällä.

Pitänee kuitenkin moottorin tukikumit vaihtaa, tuo täristys vapaalla ja kierrokset rajottimella on melkoista.
user1
Viestit: 30
Liittynyt: 08.11.2017 10:23
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja user1 »

Käynti muuttui sellaseks niin kuin 1 pytty olis poissa pelistä.

Aloin tutkia sytytystä, ja selkisi, että yksi puolan/tulpanhattu oli löysällä. Tärinässä pomppiva tulpanhattu/puolahan saattais jo riittää tiputtamaan pytyn pois pelistä.

Irrottelin kaikki nuo ja tsekkasin tulpat. Tulpanhatut/puolat, olivat enemmän tai vähemmän kireällä muut, mutta nyt kun pitäisi takasin laittaa, niin mokomat kiristin pultit eivät enää kiristy paikalleen. Niin kuin jengat olisivat menneet kaikista noista.

Olisko vinkkiä?

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kuulostaa samalta kuin edellisessä M104:ssä. Tuntuuko, että ei kiristy, mutta jos pulttia kokeilee ottaa pois reiästä, se ei kuitenkaan sieltä nouse?

Tarkemmin en tutkinut mutta tuntui, että kierteen reiässä olisi joku holkki, joka voi irrota kopasta. Itse tein helicoil-korjauksen muutamaan puolan pultinreikään.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
user1
Viestit: 30
Liittynyt: 08.11.2017 10:23
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja user1 »

Päivitänpä tämän:

Tuli vaihdettua tulpat ja puolat sitten lopulta. Yksi puola oli kaput ja sitä myöten oli yks pytty pois pelistä, nyt hyrrää v8 taas.

Jenka-ongelma ratkesi toistaiseksi hiukan pidemmillä pulteilla, mutta seuraavalla kerralla lienee syytä ottaa kopat rti ja fiksata kunnolla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”