Pakkasneste valuu öljypohjaan
Pakkasneste valuu öljypohjaan
Tällainen ongelma.
Väykky 97 malli E280 bensakone. Autossa on ollut nestehukkaa oikeastaan reilun kolmen vuoden ajan. Alkumetreillä vaihdettiin syyläri, mikä vähensi vuotoa, mutta ei lopettanut kokonaan. Vuoto on pikkuhiljaa lisääntynyt ja nyt nestettä on jouduttu lisäämään viikottain.
Asiaa on tutkittu useamman asentajan voimin, mutta mitään ulkoisia merkkejä ei ole näkynyt. Tutkita on tehty aina amuiden korjausten ohessa. eikä siihe ole sen enempää paneuduttu. Öljytikussa öljy on näyttänyt mustalta. Lämmöt on pysyneet tasaisena, eikä mielestäni mitenkään poikkeavaa höyrypilveä ole seurannut auton kitereillä.
Eilen irrotettiin öljypohja öljyanturin vaihdon takia. Kun pohjaa oltiin laittamassa takaisin asentaja huomasi, että jostain tihkuu jäähdytsnestettä öljypohjaan.
Ei varmaankaan tuollainen määrä nestettä ole kokonaan voinut valua öljyn sekaan. Matka olisi varmaan katkennut aikoja sitten. Eli jotain muutakin kautta sitä haihtuu, imeisesti sylinterin.
Olisiko kansipahvi ja jos niin millainen kustannus tuollaisen V6:n kansiremontti mahtaa olla. Ilmeisesti molemmat puolet kannattaa tehdä samalla.
Väykky 97 malli E280 bensakone. Autossa on ollut nestehukkaa oikeastaan reilun kolmen vuoden ajan. Alkumetreillä vaihdettiin syyläri, mikä vähensi vuotoa, mutta ei lopettanut kokonaan. Vuoto on pikkuhiljaa lisääntynyt ja nyt nestettä on jouduttu lisäämään viikottain.
Asiaa on tutkittu useamman asentajan voimin, mutta mitään ulkoisia merkkejä ei ole näkynyt. Tutkita on tehty aina amuiden korjausten ohessa. eikä siihe ole sen enempää paneuduttu. Öljytikussa öljy on näyttänyt mustalta. Lämmöt on pysyneet tasaisena, eikä mielestäni mitenkään poikkeavaa höyrypilveä ole seurannut auton kitereillä.
Eilen irrotettiin öljypohja öljyanturin vaihdon takia. Kun pohjaa oltiin laittamassa takaisin asentaja huomasi, että jostain tihkuu jäähdytsnestettä öljypohjaan.
Ei varmaankaan tuollainen määrä nestettä ole kokonaan voinut valua öljyn sekaan. Matka olisi varmaan katkennut aikoja sitten. Eli jotain muutakin kautta sitä haihtuu, imeisesti sylinterin.
Olisiko kansipahvi ja jos niin millainen kustannus tuollaisen V6:n kansiremontti mahtaa olla. Ilmeisesti molemmat puolet kannattaa tehdä samalla.
Viimeksi muokannut juhmat, 22.11.2018 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
Oisko siinä kuitennii V6 ?
R6 on toinen vaihtoehto noilla mallimerkinnöillä tietty - tais vaihtua 97 V6:ksi.
R6 on toinen vaihtoehto noilla mallimerkinnöillä tietty - tais vaihtua 97 V6:ksi.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Taisipa löytyä kohtalotoveri, elikkäs minulla tuossa 320 V-6 koneessa oli just samat oireet ja lopuksi nestettä hävisi tosi reilusti. Vika oli jakopäänkopan kahdessa O-tiivisteessä joista toinen oli pettänyt totaalisesti.
Itsekkin epäilin kansipahvia, mutta kun otin irti oikeanpuolen kannen niin sieltäpä pilkistikin vesikanavasta jakopään kumitiivisteen pätkä.
Siitäpä remppa paisuikin mielenkiintoiseksi. Eli jakopäänkoppa pois ja sen alapäänruuvit on öljypohjan sisältä avattavista. Kun tuo minun kulkineeni on 4-matic niin eipä siitä ole niin helppo konetta nostaa pois.
Pikupohjan irroitukseen täytyi löysätä hammastangon kiinnityspultteja.
Nyt on kone kasassa, mutta painiskelen tuon käyntiongelman kanssa.
Jotain on pielessä koska kone ravistaa tyhjäkäynnillä ja star-diagnostiikka ilmoittaa sytytyskatkoja vasemmalle lohkolle eli sylintereille 4,5 ja 6.
Ajoitus jakopäässä on kohdillaan joten ei johdu siitä.
Itsekkin epäilin kansipahvia, mutta kun otin irti oikeanpuolen kannen niin sieltäpä pilkistikin vesikanavasta jakopään kumitiivisteen pätkä.
Siitäpä remppa paisuikin mielenkiintoiseksi. Eli jakopäänkoppa pois ja sen alapäänruuvit on öljypohjan sisältä avattavista. Kun tuo minun kulkineeni on 4-matic niin eipä siitä ole niin helppo konetta nostaa pois.
Pikupohjan irroitukseen täytyi löysätä hammastangon kiinnityspultteja.
Nyt on kone kasassa, mutta painiskelen tuon käyntiongelman kanssa.
Jotain on pielessä koska kone ravistaa tyhjäkäynnillä ja star-diagnostiikka ilmoittaa sytytyskatkoja vasemmalle lohkolle eli sylintereille 4,5 ja 6.
Ajoitus jakopäässä on kohdillaan joten ei johdu siitä.
Tuo voisi olla minullakin kyseessä, kun tyypilliset kannentiivisteen oireet (keittäminen ja lämpöjen heittely) puuttuvat. Jakopää sai vuosi sitten hieman siipeensä, kun rispaantunut apulaitehihna jumitttui dumpperiin.
Mihin sinulla neste valui. Palotilaan vai pelkästään öljypohjaan?
Mihin sinulla neste valui. Palotilaan vai pelkästään öljypohjaan?
Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
Pelkästään öljypohjaan. Siitä jakopäänkopan ja sylinterilohkon välisestä vasemmanpuolen o-renkaasta joka oli pettänyt. Siellä välissä on kaksi poikkipinnaltaan neliönmuotoista o-rengasta. Toinen oikealle sylinteriryhmälle ja toinen vasemmalle. Ilmeisesti jäähdytysjärjestelmään muodostuu jossakintilanteessa alipaine joka imee tiivisteen vesikanavaan.
Toistaiseksi kunnossa. Kaikki mahdolliset vikascenaariot edellyttivät siksi hinnakkaita toimenpiteitä, että laiskuus ja nuukuus lopulta voittivat ja vika on korjattu Bar Leals paikkaus aineella.
Neste on pysynyt siellä, missä pitääkin, eikä ongelmia ole ilmennyt.
Neste on pysynyt siellä, missä pitääkin, eikä ongelmia ole ilmennyt.
Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91