M112.941 hydraulinostimet ja MAF

Katso myös W202
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sompio kirjoitti:Uusi Bosch MAF laitettu paikoilleen eikä minkäänlaista muutosta tapahtunut, eli vika ei ole siinä.
Jos siinä on kaksi samanlaista lambdaa vaihda ne ristiin ja katso siirtyikö vika toiselle puolelle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
sompio
Viestit: 136
Liittynyt: 14.11.2007 20:42
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja sompio »

Nyt siirtyi pirssi telakalle kun meni nuo kelit "holodnaks". Täytyy katsella jokin kulkine talveksi ja jatkaa Paavon kanssa "painimista" keväämmällä.
Onko vinkkejä ulkona tapahtuvaan talvisäilytykseen? Vai riittääkö kun raottaa hieman ikkunoita pistää hupun päälle ja parisäkkiä kissanhiekkaa sisälle.
Tarkoitus myös pyörittää jonkin kerran talvenaikana. Ajella ei voi kun menee katsastus umpeen.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hetkinen... Onks puolille tai tulpanjohdoillte tehty mitään? Nehän ne näissä M112 ja 113 moottoreissa eniten antaa missfire-vikoja. Ja ainakin M113 koneissa kun tarpeeksi monta kertaa tulee missfire niin sytty poistetaan koo'oo sylinteriltä.

Lambda ei anna kyllä vikaantuessaan mitään haamukoodeja vaan juur ne mitä niille on listattu. Viallinen MAF voi antaa jotain lambdoihin ja seoksiin liittyvää höpöjä. Ja jopa olla täysin vikakoodittomia vaikka kone humppaa ja käy epätasaisest.

Harmillista etten ehtinyt lykätä lusikkaani aikaisemmin soppaan. Olisin heti äänestänyt kovalla äänellä puolia ja johtoja. Toisaalta niiden rinnalle yksi MAF on karkkirahaa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
sompio
Viestit: 136
Liittynyt: 14.11.2007 20:42
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja sompio »

Se vaan kun antaa niitä sytytyskatkoja vain vasemmalle peolelle kaikille kolmelle sylinterille. Oikealle ei antanut katkoja ollenkaan ja reilusta 2000r/min ylöspäin käy mielestäni ihan nätisti. Voisko vika olla tukkeutumassa olevasta vasemmasta etuputkesta ja katista. Tuota on jotkut ehdotelleet. En vaan kerennyt putkea irroittamaan kun kelit loppui kesken.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Ootko siis vaihtanut sekä johdot ja puolat ristiin?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
sompio
Viestit: 136
Liittynyt: 14.11.2007 20:42
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja sompio »

Vaihdoin ristiin johtoineen ykkösen ja nelosen puolat. Silti nelosessa syttykatkoja ja ykkösessä ei. Elikkäs vika ei ilmeisestikkään ole puolissa.
Staarista puheenollen täytyykö muksin olla läppärissä kiinni jos käyttää harjoitteluohjelmia?
Josko talven pitkinä iltoina yrittäis sitäkin opiskella niin olis keväällä vähän enemmän tietoa ja kokemusta ko. vehkeestä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Olikos tässä omat katit molemmille puolille? Vasen tukossa jos on omansa.

Ja tulpat oli vaihdettu?
sompio
Viestit: 136
Liittynyt: 14.11.2007 20:42
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja sompio »

Oma lamda ja katti per puoli. Nelosen tulpat katsoin, en kylläkään vaihtanut kun näyttivät ihan hyviltä. Ja kun niitä syttykatkoja on vain toisella puolen eli 4,5ja 6 sylintereissä niin siinämielessä ei oikein viittaisi tulppavikaan vaan voi olla lamda tai sitten se katti.
Ei vaan enää ulkona näillä säillä innosta tutkimaan ja pistin pirssin seisontaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”