-00 270cdi väykyn käynnistymisvaiva

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
kaksnelkku
Viestit: 48
Liittynyt: 26.3.2008 22:26
Paikkakunta: Northern Karelia

-00 270cdi väykyn käynnistymisvaiva

Viesti Kirjoittaja kaksnelkku »

Ehtoota meseläiset, tilannekatsaus sähköautoilun ihmeelliseen maailmaan.
Kiesi ei halunnut lähteä kuljettamaan allekirjoittanutta maitokauppaan, seisoi yön ulkona n. -15 astetta näytti elohopea. Piuhassa ehti olemaan 1,5tuntia, normaali starttaus ja käynnistyi, mutta sammui parin sekunnin päästä.
Kolme pitkää starttia perään eikä lupaakkaan, pyörii normaalisti, valot ei himmene tai mitään vähäiseen virtaan viittaavaa. Starttien välissä nousin autosta ulos ja ovet lukkoon-auki ja uusi yritys(c-mallin häiriöistä oppineena).
Varttia myöhemmin ekalla pitkällä startilla lähtee. Kun lähtee käyntiin niin käy nätisti eikä rynkyttele.
Tehnyt nyt kolme kertaa samoissa olosuhteissa.
Normaalisti "kylmä"-lähtö tapahtuu lämpimästä hallista, ja töissäkin on pakkassäällä lämmössä jatkuvasti. Silloin ei ongelmoi.
Hehkukauppaan meno on suunnitelmissa jokatapauksessa, kun yksi kynttilä sieltä on todettu pimeäksi.
Riittääkö näissä yksi pimeä hehku käskyttämään moottorin sammuksiin?
~Kaada vielä vähä~
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ei. Epäilisin vuotoa polttoainepuolella, jos näykyy ilmakuplia niin jossain niissä letkuissa tai niiden tiivisteissä, jossei niin ruiskut tai pumppu valskaa. Koita seuraavalla oikeella ei-startti-pakkaskelillä lämmitellä föönillä/kuumapuhaltimella pumppua tai ruiskuja. Ruiskujen vuodon voi mitatakin melko helposti.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käynnistyy ---> sammuu ---> piiiiiitkä vieteri = huonot polttoaineputket moottoritilassa tai muuta ilmavuotoa.
wiimax.fi
Avatar
kaksnelkku
Viestit: 48
Liittynyt: 26.3.2008 22:26
Paikkakunta: Northern Karelia

Viesti Kirjoittaja kaksnelkku »

Eli kylmänä ois välykset isommat ja sillä horaisee ilmaa jostakin?
Täytyypä alkaa metsästelee vuotoja, luulotaudiksi oon epäilly kovan vedättelyn perään tulevaa lievää naftan haiskahdusta. Pari viikkoa taaksepäin vaihtelin suuttimien pohjatiivisteitä ja silloin ei ollu ihan lievä se haiskahdus :D
~Kaada vielä vähä~
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu kyllä just nuo oireet usein pakkasella alkaakin.
wiimax.fi
Avatar
kaksnelkku
Viestit: 48
Liittynyt: 26.3.2008 22:26
Paikkakunta: Northern Karelia

Viesti Kirjoittaja kaksnelkku »

Mistäpä muuten metsästelen moottorinnumeron hehkujen hankintaa varten? Ainakin motonetti väittää vaihtuvan -99 nurkilla.
~Kaada vielä vähä~
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kaksnelkku kirjoitti:Mistäpä muuten metsästelen moottorinnumeron hehkujen hankintaa varten? Ainakin motonetti väittää vaihtuvan -99 nurkilla.
Eikä väitä
270 cdi kone ei vanhempaa ole
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”