kampiakselin ohjainrulla

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
rysäpetteri
Viestit: 14
Liittynyt: 09.1.2014 17:09

kampiakselin ohjainrulla

Viesti Kirjoittaja rysäpetteri »

tere.

onko kellään kokemusta kampiakselin ohjainrullan ääntelystä.
mulla pitää pientä ääntä mutta minkäänlaista välystä ei tunnu vaikka kuinka
heiluttaa. ääni tulee tosiaankin siitä on testattu ilman remmiä.
oisko mahdollista että johtuis jostain muusta ei viittis vaihtaa jos ei ole varma
maksaa nimittäin melkosesti.
eli kyse on värinänvaimentimesta joka ei kuulemma ruukaa hajota.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Puhuks sä nyt dampperista ja mikä moottori ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
rysäpetteri
Viestit: 14
Liittynyt: 09.1.2014 17:09

Viesti Kirjoittaja rysäpetteri »

eli kyseessä on tärinänvaimennin kampiakselille (se alin iso rulla remmille)
auto on 200cdi
joo kutsutaan myös dampperiksi
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Minkäslaista mekkalaa se pitää, jos kolisee niin lienee vulkanointi pettäny, luulis heiluvankin, onhan mutteri kiinni ja kiila eheä ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
rysäpetteri
Viestit: 14
Liittynyt: 09.1.2014 17:09

Viesti Kirjoittaja rysäpetteri »

en ole vielä sen tarkemmin kattonut mutta ääni on vähänkuin lopussa olevasta hihnankiristinrullasta eikä tosiaan välystä ollu vaikka kuinka yritti
heilutella ääni ei vielä ole kovin kova mutta omaan korvaan sen kyllä erottaa
luulin tosiaa että kiristinrulla ääntää vaihdoin sen ja välirullan ei vaikutusta
remmi pois ja kone käyntiin sieltähän se paikka sitten paljastui
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ulkomaan foorumeilla ehdottivat et vetää maalitussilla tms. pystyviiva koko matkalle, jos viiva heittää niin näkee et kumi ei pysy enää kohillaan ja on vaihtokunnossa.
rysäpetteri
Viestit: 14
Liittynyt: 09.1.2014 17:09

Viesti Kirjoittaja rysäpetteri »

jaahas mihinkä sitä viivaa pitäis nyt piirtää :?:
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

rysäpetteri kirjoitti:jaahas mihinkä sitä viivaa pitäis nyt piirtää :?:

... Luulis että siihen hihnapyörään, ja oletettuun irtovaan osaan ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
rysäpetteri
Viestit: 14
Liittynyt: 09.1.2014 17:09

Viesti Kirjoittaja rysäpetteri »

jep jep (':shock:') käväisin tuossa kaupassa ja kotipihaan tullessa kuuntelin
sitä rullan pientä helinää tuntu se ääni jotenkin vähenevän kun paino jarrua
tai pani vaihekepin D tai R:lle vapaalla tai P:llä piti taas pientä helinää.
Avatar
Mou
Viestit: 1636
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Edellisessä autossa tuossa Mustangissa irtosi ulkokehä vulkanoinnista sillain että oli ihan huulilla ja kahden sormen otteella nyppäsin sen kiekon irti. Olin kuitenkin juur ajanut parikytä kilometriä ja päästänyt useamman kerran ihan rajottajalle asti. Hyvä ettei irronnut lennosta. Muistaakseni pari sataa maksoi uusi dampperi ja sen pari viikkoa mitä murkulasta kesti tulla niin pystyi hyvin ajamaan hihnan kiertäen pelkällä kumivulkanoinnilla.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

rysäpetteri kirjoitti:jaahas mihinkä sitä viivaa pitäis nyt piirtää :?:
eli tosisaan sillee ympyrän säteen suuntaisesti, niin et viiva on sekä metallis että kumissa. Ajelujen jälkeen jos viiva on lakannu olemasta yhtenäinen niin rikkihän se on.
rysäpetteri
Viestit: 14
Liittynyt: 09.1.2014 17:09

Viesti Kirjoittaja rysäpetteri »

täytyypä käydä jälkikasvun laatikoilla pöllimässä jotain maalitussia
ja kokeilla kun vain nuo säät sallii.

noniin tulipahan nyt viivoja piirettyä ajelin tuossa jonkuaikaa ja jonku verran
starttailin näytti siltä että viivat olivat kyllä edelleen kohillaan. empä sitten tiiä mitä tehä. taidan vain antaa mennä nilkka suorassa ja kattoa mitä tuleman pitää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”