w210 220 CDI suutin vuotaa liittimestä ja tyhjäkäynti humppa

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
mtuo
Viestit: 3
Liittynyt: 14.7.2013 21:42

w210 220 CDI suutin vuotaa liittimestä ja tyhjäkäynti humppa

Viesti Kirjoittaja mtuo »

Ostin vaimolle Wäyrysen ja ongelmat alkoivat heti kättelyssä =) Tänään moniurahihna "söi" reiän hihnan takana olevaan letkuun, koska oli päässyt irtoamaan kiinnikkeestään. No uusi putkisetti paikalle ja lisävarmistus parilla nippusiteellä ja tuli kuntoon, mutta samalla havaitsin vuodon ensimmäisessä suuttimessa. Hikoilee dieseliä inan polttoaineputken liittimen kierteestä. Miten kiristys on paras suorittaa ja mihin momenttiin? Uskaltaako vääntää suutin paikallaan vai pitääkö irroittaa suutin? Onko moniurahihna syytä vaihtaa tämän pienen kylvyn jälkeen?

Suuttimien pohjatiivisteet ja jotain muitakin tiivisteitä on kuulemma juuri vaihdettu joten veikkaan, että työ on osittain tehty huolimattomasti, koska tuo letkun kuolemakin oli selkeästi huolimattomuudesta johtuvaa. Useampi liitin oli rikottu sitä irroitettaessa.

Saako tuon rail-painesäätimen toiminnan testattua/varmistettua *:lla tai jollain muulla? Välillä tyhjäkäynti humppaa hetken. Voisiko kyseessä olla tiivistevika säätimessä, koska tuskin tuo pieni hikoilu sitä aiheuttaa?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jos polttoainevuoto on metallisen putken jommasta kummasta kartiosta niin todennäköisesti putki on hieman taittunut eikä siksi jaksa pitää ainakaan täyskaasulla polttoainetta sisällään. Putken ei tarvitse olla pajoa taittunut niin ei saa enää pitämään :(
mtuo
Viestit: 3
Liittynyt: 14.7.2013 21:42

Viesti Kirjoittaja mtuo »

jolle kirjoitti:Jos polttoainevuoto on metallisen putken jommasta kummasta kartiosta niin todennäköisesti putki on hieman taittunut eikä siksi jaksa pitää ainakaan täyskaasulla polttoainetta sisällään. Putken ei tarvitse olla pajoa taittunut niin ei saa enää pitämään :(
Vuoto ei ole putken ja suoran perusliittimen välistä vaan perusliittimen ja suuttimen rungon välistä. Tihkuu kaasulla ja tyhjäkäynnillä kierrettä pitkin ylös. Määrä on pieni, mutta häiritsevä. Jos puhaltaa kierteen paineilmalla kuivaksi niin n. minuutin tyhjäkäynnin jälkeen kierre on selvästi kostunut. Ei viittis alkaa ihan kylmiltään kiristeleen, koska suuttimen rakenne ei ole selvillä...
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Löysää suutinputkenmutteria pikkusen ja kiristä sitä nippaa pikkusen, ei varhmaan ole paljosta kiini.
No Merc at the moment
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja niin kauan kun on polttoaine puolella vuotoja
On ainkin käynti mitä satuu
(Eli ensin tiiviiksi ja jos ei auta lisää tutkimaan)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mtuo
Viestit: 3
Liittynyt: 14.7.2013 21:42

Viesti Kirjoittaja mtuo »

Päivitetäänpä tämäkin eli vuoto loppui irrottamalla tuo liitin, puhdistamalla kierre ja laittamalla tiivisteprikka kunnolla. Liitin ei ollut ihan pohjassa, koska meni inan syvemmälle jo ennen kiristystä. Eikä ole tyhjäkäynnissäkään havaittavissa pahaa humppaa enää...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”