Ostin vaimolle Wäyrysen ja ongelmat alkoivat heti kättelyssä =) Tänään moniurahihna "söi" reiän hihnan takana olevaan letkuun, koska oli päässyt irtoamaan kiinnikkeestään. No uusi putkisetti paikalle ja lisävarmistus parilla nippusiteellä ja tuli kuntoon, mutta samalla havaitsin vuodon ensimmäisessä suuttimessa. Hikoilee dieseliä inan polttoaineputken liittimen kierteestä. Miten kiristys on paras suorittaa ja mihin momenttiin? Uskaltaako vääntää suutin paikallaan vai pitääkö irroittaa suutin? Onko moniurahihna syytä vaihtaa tämän pienen kylvyn jälkeen?
Suuttimien pohjatiivisteet ja jotain muitakin tiivisteitä on kuulemma juuri vaihdettu joten veikkaan, että työ on osittain tehty huolimattomasti, koska tuo letkun kuolemakin oli selkeästi huolimattomuudesta johtuvaa. Useampi liitin oli rikottu sitä irroitettaessa.
Saako tuon rail-painesäätimen toiminnan testattua/varmistettua *:lla tai jollain muulla? Välillä tyhjäkäynti humppaa hetken. Voisiko kyseessä olla tiivistevika säätimessä, koska tuskin tuo pieni hikoilu sitä aiheuttaa?
w210 220 CDI suutin vuotaa liittimestä ja tyhjäkäynti humppa
Vuoto ei ole putken ja suoran perusliittimen välistä vaan perusliittimen ja suuttimen rungon välistä. Tihkuu kaasulla ja tyhjäkäynnillä kierrettä pitkin ylös. Määrä on pieni, mutta häiritsevä. Jos puhaltaa kierteen paineilmalla kuivaksi niin n. minuutin tyhjäkäynnin jälkeen kierre on selvästi kostunut. Ei viittis alkaa ihan kylmiltään kiristeleen, koska suuttimen rakenne ei ole selvillä...jolle kirjoitti:Jos polttoainevuoto on metallisen putken jommasta kummasta kartiosta niin todennäköisesti putki on hieman taittunut eikä siksi jaksa pitää ainakaan täyskaasulla polttoainetta sisällään. Putken ei tarvitse olla pajoa taittunut niin ei saa enää pitämään