290TDT ei käy kunnolla

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

290TDT ei käy kunnolla

Viesti Kirjoittaja AM »

Väykky hyytyi kesken matkan teon. Veto hiipui ja vauhdin hiljentyessä putkesta kuului pari paukausta. Auto pysyi kuitenkin vaivoin tyhjäkäynnillä, ei ottanut kierroksia. Putkesta tuli aivan tajuton palamattoman tiisselin käry, vaalean harmaata koko tie täynnä. No hinaamalla kotiin ja tutkimaan.

2. suuttimen mittasin, muistaakseni 113ohmin nurkille vastus eli pitäisi olla kunnossa. Siinä sitten testaillessa auto yhtä-äkkiä toimikin melko normaalisti. Lenkki pihassa ja takaisin tallille. Paikallaan käytellessä kuitenkin sammui tyhjäkäynnillä ja sama temppuilu alkoi uudelleen. Ei lähde helpolla käyntiin ja kun käy niin älytön savu eikä ota kierroksia.

Syöttöpumppu tuntuisi vahvalle vikapaikalle? Vai olisiko jotain muuta kellään mielessä. Auton vikaan liittyvää...
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Pöllysikö lumi ajellessa?

Meinaan jos olisi ilmanputsari täynnä lunta :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ilmanputsarin irroittelin ja tarkistin.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kannentiiviste?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Savu ei vaan ole yhtään sinistä, ei haise muutakuin palamattomalle löpölle. Eikä huohottanutkaan kun aukaisin öljykorkin. Vai miten näistä tiiviste yleensä hajoaa? Kierroksiakaan ei tosiaan ota tonnia enempää kaasu pohjassa, savu vaan sakenee :D Paitsi sen yhden kerran kun toimi pihan ympäri melko hyvin..
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Katti tukossa? Ensiapuna sisukset mäjelle..
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Turbo jumissa :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Palamaton viittaisi äkkiä aatellen kadonneisiin rutistuksiin, tai kusena antavaan suuttimeen. Jos mietitään tiiselin elinehtoja: kova puristus, eli sen kautta lämpö ja tiheänä sumuna saatava aine. Neulannousuanturiin perustuvalla syöttöhetkellä toteutetussa systeemissä, sähköongelman sattuessa, voisi toki myös teoriassa heittää kutin niin pieleen ettei voi palaa. Ehkä myös jakajapumpullisessa elementtivika voisi johtaa liian mataliin suihkupaineisiin.

Mykkä ahdin aiheuttaisi kai mustaa savua. :?:

Tokihan joku kohlenhammer-mies teoriani vesittää, mutta jospa avaisi keskustelua...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Syöttöpumpun ennakonsäätö jumissa tai ei vaan muuten toimi.

Se taisi olla tuossa 290n pumpussa vaihdettava sähköosa siellä pumpun pohjassa.
Siis se ennakonsäätöventtiili joka säätää kammiopainetta. Kammiopaine voi säätyä oikein mutta itse ennakonsäätömäntä voi jumitella.

Kuinkas siellä kulkee ilmaa löpöletkuissa. Tosin pitäs sen kierroksia ottaa enempikin jos se ilmavaivaa on.

Mutta tuo palamattoman löpön käry viittaa kyllä ennakonsäädön vaivoihin.

Ennakonsäätömäntä löytyy tuolta alaluukun takaa.

Kuva

Kuva

Ei kannata suinpäin avata. Tiä häntä mitä sieltä lentää. :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Entäpä jos suinpäin löysää hiukan kannen ruuveja ja kopauttaa kantta kohti etupäätä, niin katkiaako niska seuraavassa kiihytyslähössä? Eikössiinoo säätövaraa joka vaikuttaa syöttöön?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vieläkös mika t:llä on tuo ylimääräinen pumppu?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä ole.
Meni InsaneMe:lle. Kysäses Sankarilta myykö se sitä siitä väykystä kun ei siitä taia valamista tulla... :D
Sillä oli huollon jälkeen ajettu 5tkm.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Nonii. Otin tällä kertaa oikein silmän käteen, ja työvalon toiseen. Syöttöpumpun muttereista yksi oli tippunut ja toinen pyöri sormin. Kolmannen pyörittämiseen tarvittiin sentään avain.. Käänsin sitten siitä aikaselle mitä varaa on ja hoplaa se pelaa :D Ei ihan ole vieläkään kohdallaan ajoitus, mutta täytyy vielä katsella. Hämäsi kun pumpussa/välikappaleessa oli tehty merkit jotka oli kohdallaan. No ne ei näköjään saa olla kohdallaan... Koajolle, toivottavasti ei tulla hinaamalla takaisin->
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Mika.T kirjoitti:Eipä ole.
Meni InsaneMe:lle. Kysäses Sankarilta myykö se sitä siitä väykystä kun ei siitä taia valamista tulla... :D
Sillä oli huollon jälkeen ajettu 5tkm.
eläpä huutele,hittaasti hyvvää tullee :P jos se nyt on vaan tuosta piäumpun kiinnityksestä kii niin ehän siinä oo onkelmaa mutta jos se ennakonsäätömurkula o rikki tms niin vanahasta pumpustaha mulla löytyy se jos tarvetta on?


T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hyvin tuntuu toimivan. Tuossa se vika tuntui olevan. No olisihan se pitänyt arvata ettei väykky oikeasti voi olla rikki :wink:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Johoo. kaverin rintteri teki saman muttereiden tiputtamis tempun.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

ja multaki uupu siitä vanahasta pumpusta yks mutteri :D



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”