E290TD laturinremmi katkesi ja vesipumppu löy jumiin

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Meseman899
Viestit: 6
Liittynyt: 16.7.2011 11:57

E290TD laturinremmi katkesi ja vesipumppu löy jumiin

Viesti Kirjoittaja Meseman899 »

Eilen ajelin autolla maantienopeutta. Auto nykäisi kovasti yllättäen, ja alkoi puskea valkoista savua pakoputkesta, jonka näin taustapeilistä. Ajoin auton tien sivuun ja huomasin, että laturinremmistä oli nirhautunut palasia, jotka olivat kiertyneet tuulettajan ja vesipumpun välisen "akselin" ympärille. Laturinremmin pieni muovinen "kiinnike" oli myös hajonnut. Samalla huomasin, että vesipumppu oli jumissa. Nesteet olivat tulleet pihalle, koska paisuntasäiliöstä tuleva pikku letku, joka tulee siihen moottorin "päälle" oli lähtenyt irti moottorinpuoleisesta päästä. En tiedä mistä tuo sitten johtui? Lämmöt eivät nousseet kuitenkaan yli 80 asteen, mikä varmaan johtui kovasta pakkasesta. Ei muuta kuin auto hinaukseen, ja huomenna pitäisi nyt alkaa vähän tutkimaan sitä.

Lähinnä sitä kyselisin täältä, että onko tuossa voinut tulla jotain muitakin vaurioita, kuin nuo em. laturinremmi, sen kiinnike ja vesipumppu? Onko esim. mahdollista, että kanteen/kannentiivisteeseen olisi tullut jotain?
Miten tuo vesipumppu, onko se yhteydessä jotenkin jakoketjuun, eli onko mahdollista, että jako olisi sekaisin tms.?

Käyntiin en ole autoa tuon jälkeen laittanut. Eikös tuon 290:n pitäisi nyt olla ns. itsestään ilmautuva, kun uusia nesteitä alan sinne laittaa?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

en tiedä muuta kyseisestä autosta, kuin että onhan se mahdollista, että kansipaffiin olisi käynyt tuo tilanne. sekin riippuu siitä onko päässyt käymään kuumana edes hetkellisesti :shock:
mistäs tuo valkoinen savu sitten tuli? jos putken päästä, niin pahvi rikki.
vesipumppu ei ole mitenkään yhteydessä siihen ketjuun, niin kuin ei ole mikään muukaan "apulaite"
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”