katalysaattori osa 2

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
unimokki
Viestit: 17
Liittynyt: 28.2.2006 20:07

katalysaattori osa 2

Viesti Kirjoittaja unimokki »

Elikkäs tuolla aiemmassa tarinassa kyselin 320cdin -00 vetämättömyyttä että johtuisiko katlysaattorin tukoisuudesta. Nyt on katit 2kpl otettu pois välistä ja suoraa putkea on pantu tilalle mutta vika ei korjaantunut >> elikkä kylmällä koneella kun lähtee liikenteeseen niin kaikki tehot on tallessa mutta semmosen 10-15min ajon jälkeen vedot katoaa ja hätäohjelma menee päälle. Vastaavasti kun lämpimällä koneella pidän 10-15min tauon ajossa niin auto kulkee taas muutaman minuutin täysillä tehoilla mutta sitten se taas "lamaantuu". Merkkihuollossa on käyty testerissä ja 2 kertaa on uusittu ilmamassa mittari muita virheitä ei testerit näytä. ...miksiköhän tuo ilma mittari hajosi reilun viikon jälkeen vaihdosta?? Onko kellään tiedossa semmosta tohtoria joka olis näihin vaivoihin erikoistunu?
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Terve,

Hankalalta tuntuu vika :?

Onkohan merkkihuollossa muistettu tarkistaa imusarjan läppien
vipumekanismit. Usein on vikaa niissä ollut eli vivuston tanko
irtoaa läppien vivuista. Lisäksi on tapauksia että läppä on irronnut
imusarjan sisällä :arrow: elää omaa elämäänsä virtauksien mukaan.

Pakosaasunkierrätysjärjestelmällä varustettu cdi tukkii imusarjansa
melko helposti. Usein samassa yhteydessä imusarjan paineentunnistimen
letku tukkeutuu ja ecu saa väärää tietoa paineista.

Välijäähdyttimen päädyn halkeamakin voi olla mahdollinen.

Varsinaista spesialistia en osaa tuohon vaivaan neuvoa mutta
ehkäpä täällä Mesellä joku sellaisen tietää.

Heikki
unimokki
Viestit: 17
Liittynyt: 28.2.2006 20:07

siittä testauksesta vielä

Viesti Kirjoittaja unimokki »

kun tuossa kaverin kanssa asiaa pohdittiin niin tuli vain semmonen seikka mieleen että kun ne kaksi kertaa olen autoa käyttänyt siellä merkkiliikkeen testerissä niin auto on molemmilla kerroilla kerennyt jäähtyä ennen kuin se on otettu työn alle >>> eli vika on kerennyt siinä välissä poistua?? Jos vika nyt johtuisi vaikka jostain lämpötila-anturin häiriöstä eli kun ajan auton kuumaksi/lämpimäksi niin joku lukuisista (vai onko niitä useampia?)lämpötila-antureista tekee "turhan" hälytyksen ja kone menee hätäajolle. -Mutta kun heput on alkanut autoa testaamaan siellä pajalla ja kone on kylmänä niin mitään lämpötila-anturihälytyksiä ei tule.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No jos se hätäkäytölle menee pitäisi vikamuistiin jäädä tieto.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se vikamuistiin jää vaikka tulisi vain kuumana, tosin esim, nuo imusarjaläppien viat eivät "tee" vikakoodia.

Olisiko ilmamassamittarin johtosarjassa vikaa ?

Nyt pitäisi käydä läpi ne kohteet jotka testeri kertoo mahdollisiksi vikalähteiksi silloin kun ilmamassamittarivika on muistissa.
wiimax.fi
pasa
Viestit: 17
Liittynyt: 06.3.2006 20:40

pakokaasun kierrätys

Viesti Kirjoittaja pasa »

Jostain tuolta mersuforumin sivuilta muistelen lukeneeni pakokaasun kierrätyksen EGR:N poistamisesta toiminnasta elikkäs siis letkut tukkoon. Siellä oli tehty sellaisia havaintoja että kylmänä kone toimi hyvin ja lämpimänä voimat uupui kun pakokaasun kierrätys oli otettu pois käytöstä. Eli samanoloiset oireet kun sinulla on autossasi. Voisiko olla mahdollista ja siis onhan se mahdollista että pakokaasunkierrätys tukossa ja sitä myöten imusarja. En tiedä mutta viisaammat ottakoot kantaa ja yhtykööt tai olkaa vastaan tätä kannanottoa.


"tukin egr venttiilin pakokaasu kanavan => kylmänä veto tallessa lämpimänä
selvä tehon lasku. Aivan kuin ennakko olisi liian aikaisella. Onko muilla tullut
tai esiintynyt samanlainen "taudin kuva" "

LAINATTUA tekstiä yllä

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... pakokaasun
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

"pasa", tervetuloa Meselle. :D
Voit hyvinkin olla oikeassa, voisihan oikkuilu johtua tukoksista imusarjan puolella.

CDi:stä ei muuten voi poistaa EGR:ää käytöstä niin että vaan tukkisi letkut, vikatilaan menee.
wiimax.fi
pasa
Viestit: 17
Liittynyt: 06.3.2006 20:40

Viesti Kirjoittaja pasa »

Juu kiitoksia vain...täältä on mukava hakea tukea omille aivoituksille ja välillä yrittää tukea myös muiden :lol:
unimokki
Viestit: 17
Liittynyt: 28.2.2006 20:07

pakokaasunkierrätysventtiili

Viesti Kirjoittaja unimokki »

Joo kiitoksia vain keskusteluun vaivautuneille. vikaa ei edelleenkään testeri paljastanut niin se kuitenki loppujen lopuksi löytyi pakokaasun kierrätysventtiilistä joka oli tukossa tosin kuuleriinki oli vaihettu jokin tiiviste. Nyt auto kulkee aivan ilosesti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”