W210 E420 M-B:n omistajat / ko. moottorista tietävät?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

W210 E420 M-B:n omistajat / ko. moottorista tietävät?

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Ei, ei ole pienessä mielessäkään tuollaiset...pois se minusta! :whistle: :help:

Moottorin sekä apulaitteiden kestävyys? Onko kokemuksia tai tietoa, miten pitkään tuollaisilla on ajettu huolto-ohjelman mukaisesti toimien, ilman isompia remontteja?

Onko jotain tiettyjä osia, jotka tahtovat hajota keskimäärin tietyillä kilometreillä?

Jos aut.. tuollaisella Väykyllä on ajettu oikeasti vaikkapa 203tkm, mennäänkö vielä toinen mokoma, tai edes 100tkm ilman joka osan uusimista? (kysymys koskettaa nyt lähinnä moottoria apulaitteineen, muutenhan tämä lahoaa alle ja nilkuttaa kokoajan kuten diesel veljensä... :lol: )

Kiitoksia jo tässä vaiheessa yllyttämisestä! :lol:

-Jukka



Siirretty oikealle osastolle / Ari66
Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

No? Eikö niitä haukkuja ala kuulumaan!?! :roll:

Edit: Täytyy käydä kuuntelemassa tolokun ääntä Kvikantin Erä&Special-Sex -toimipisteellä... :idea:

Satuilkaa nyt jotakin. :D
Kuva
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Tekis miel sanoo, että otta kerralla 500:nen. Tietty lieneekö käyttökustannukset järkevämmät tuossa 420:ssä. :roll:
Mene ja tiedä, mutta kyllähän se kasi-kone auton tekee. :roll:
BMW 318d -09
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Niin onkos tuollaisia W210 E500 Väykkyjäkin olemassa :?:

Mitäs muuten tulee uutta 420:stä :arrow: 430:een mentäessä, muuta kuin 1dl iskutilavuutta?
Kuva
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

430:ssä on eri kone, M113...
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Tomaatti II kirjoitti:Niin onkos tuollaisia W210 E500 Väykkyjäkin olemassa :?:
Oho, ei muute oo tainu suahakkaan tuota kiuasta W210:iin. :shock: :shock: :shock:
BMW 318d -09
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tarmo kirjoitti:430:ssä on eri kone, M113...
Joo, 420 on M117 ja 4-vent./syl., 430 on M113 ja 3-vent./syl.
Omakoht. kokemuksia ei ole, mutta essonbaari kertoo että M113 koneet olis lujia, muttei se välttämättä tarkoita että 420 olis löyhä.

500 kasia ei saanut W210 koppaan, mutta W210 AMG-malleihin oli muistaakseni tarjolla sitten isojakin kaseja (E50, E55 AMG jne).
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Kiitoksia näistä!
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Eldorado kirjoitti:Joo, 420 on M117 ja 4-vent./syl., 430 on M113 ja 3-vent./syl.
Mie heitän täällä täyttäp*skaa vääräätietoa internetin johtavalla tiedefoorumilla ja kukaan ei korjaa! No, korjataan sitten itse.

Eli
W210:ssa oleva 420 on M119 ja 4-vent./syl., 430 on M113 ja 3-vent./syl.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Eldorado kirjoitti:Eli W210:ssa oleva 420 on M119 ja 4-vent./syl., 430 on M113 ja 3-vent./syl.
No piiskataan sinut jahka ehditään. :lol: Muuttuivatko asetelmat noiden koneiden välillä mihinkään? Jos siinä nyt mitään radikaalia paremmuusjärjestystä olikaan... Lähden katsomaan yhtä E420 yksilöä. :)
Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Tomaatti II kirjoitti:Lähden katsomaan yhtä E420 yksilöä. :)
TÄ! millon mihin HÄ?
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Harju kirjoitti:
Tomaatti II kirjoitti:Lähden katsomaan yhtä E420 yksilöä. :)
TÄ! millon mihin HÄ?
Kohta mennää :D
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Harju kirjoitti:
Harju kirjoitti:
Tomaatti II kirjoitti:Lähden katsomaan yhtä E420 yksilöä. :)
TÄ! millon mihin HÄ?
Kohta mennää :D
Saadaanko koe-ajosta lisää tietoa huomisen iltalehen lööpistä???? :shock: :lol:
BMW 318d -09
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

...Ja nyt jo tultiin takaisin! :D Kauhavalla siis tuli pyörähdettyä, ja tätä käytiin kokeilemassa.

Virtalukossa on sellainen vanhemman mallinen mekaaninen avain, jonka linkku-toiminto on luonnollisesti hajalla. Kankeahkoa mekanismia vääntäen, lähti V8 tulille...WRUMM! Hieno on äänimaailma!
Kasi hyrrää pehmeästi, mittäriston vasemmasta reunasta, sekä isommasta näytösta piirtyy verkkokalvoille kirjaimet ESP. No, ei kun peruutellen ulos hallista, mitäs noista...

Vaihteiston R- ja D-asennolla, kun nosti jalkaa jarrulta, tuntui sellainen selvä nykiminen aut... vehkeen hiljakseen liikkuessa. Mistähän tuollainen johtuu :?: Laatikko lienee tuossa sama kuin omassa Väykyssäni?
Katson apukuljettajan penkillä sähkönamiskoita ropeltavaa Harijua. Hienosti senkin pää vatkaa nykimisen tahdissa.

Livumme matalasti muristen piha-alueelta odottamaan sopivaa rakosta pimeälle ja sateiselle tielle. Penkit painuvat kiinni lattiaan, ja ratti säätyy kätevästi alemmas. Penkinlämmittimet vielä päälle, ja jäiköhän Harijulta vielä jokin muu nappi painamatta, eipä kai.

Lähden kiihdyttelemään pienehköllä kaasun avauksella tarkistellen vaihteiston toimintaa. Pykälät löytyivät kohtuu mukavan tuntuisesti. Omaani verraten oli sellainen ero, että kun nosti jalan kaasulta, jolloin vaihteisto vaihtoi vielä isommalle, se vaihto tuntui jotenkin voimakkaasti.

Painan tasaisesta nopeudesta hiljakseen kaasua, jotta vaihteisto ei vaihtaisi pienemmälle. Hariju on mitään sanomattoman näköinen, ja vielä enemmän, kun kerron polkimen nojaavan kick-downin pykälään. 4000rpm kohdalla alkaa jotain tapahtuakin, ja 6000rpm kohdalla mennään seuraavalle pakalle. Kierrokset tipahtavat tällöin takaisin 4000rpm kohdille, ja meno tuntuukin jatkuvan kohtalaisen mukavasti nyykähtämättä.

Edestä alkaa häämöttää jo takavaloja, nyt täytyy sihdata ohitse... Mutta hei, joku on vienyt tähtäimen! Kylläpäs tätä saa muuten ohjata, kommentoin kalpeana vieressä istuvalle vänkärille. Selviämme takaisin omalle kaistalle, ja tulemme jälleen risteykseen. Sytytämme katkaisijasta vielä yhden valon lisää killittelemään mittaristoon. Nyt lähdetään lappu lattiassa! Toinen kumi koittaa lyödä joutavaa, kunnes se viimein rauhoittuu toisella pykälällä. Tätä ei ainakaan estetä kuopimasta, vaan johtuisiko noista kojetaulun valoista? Viisarit elävät elämäänsä, ja vaihteet vaihtuvat. Johonkin matkaan mittaria ehditään neulaa tiputtaa, mutta pidättäydymme olosuhteiden vuoksi vielä enemmiltä. Kummankin naamalla on hieman kysyvä ilme, tässäkö tämä nyt on?

Käymme ajamassa pätkän kimuranttia pientä asfaltti pätkää, ja toteamme alustan kyllä olevan kurvailuun omialtainen. Mitenhän se niin hakee ja pomppii isolla tiellä? Niin, allahan on toki 225/45-17 nastarenkaat, mutta kyllä sellaisillakin kaistallaan on pysynyt, mitä olen joskus isoilta pojilta kuullut. Juuri heiltä, joilla on henkselit!

Meitä mietityttää vielä moottorin luonne. Jospa se neula kuitenkin tippuisi iloisesti, kun vauhtia alkaa olla jo hieman pohjilla? Suoraa tietähän täältä löytyy, joten pakko se on testata. Siirtymällä ohitan taas jonkin rahvaan Volvo kuljettajan, moittien samalla olematonta alavääntöä... Ei mutta hetkinen, hyvinhän se häipyy peileistä! Jaa, se peilien kääntönappi olikin vielä Harijulta testaamatta.

Suoratie on vihdoin auki, eikä muita näy, taas mennään! No, kyllä tämä nyt kiihtyykin... vaan alkaapa kuitenkin kestää seuraavalle sataluvulle siirtyminen... No kylläpäs se nyt kestääkin... Siinä missä ajelimme rattoisasti Sleepy Sleepersiä kuorossa tulkiten, minun pitäessä 300TDT:tä parilla sormella ajokaistalla varsin kohtuullisissa nopeuksissa, oli nyt täysi työ pysyä pengerten välissä. Tiessä olevat aiemmin huomaamattomat heitot saivat aivan hullunkurisia piirteitä auton ohjastamisessa. Nypyn jälkeen vasen eri oikea kirraa!... Hariju latelee nuotteja Kauhavan lentokentän suoralla!

Eiköhän ajeta aut... vehje hallille. Hmmm...tässä taitaa olla jokin muu kuin Mersun oma alusta, aika tontissahan vehje on. Käytös lienee seurausta ainakin osittain siitä. Mitään väljää näissä ei kai koskaan ole... Takavaimennin on hassun kanttinen, ja ulostulot ovat kohtuu suuret, ja pitkällä. Made by myself?
Ovet on varmaankin tästä jo laitettu, ainakin ovet. Sisällä harmaat nahkapenkit, ja omaan silmään hieman sottainen on konehuonekin. No, varmaankin ihan siisti normaalin ihmisen mielestä. Kuitenkin sellainen kohtuullisen perus-siisti Väykky, mutta sehän ei riitä! Ja tämähän on sedan, kunhan kokeiltiin moottoria.

Kylläpäs olikin taas mukavan rauhaisa, mutta nopea kotimatka. :)
Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Täytyy kuitenkin käydä vielä jossain ajamassa toista yksilöä. Nivalaan Me oltiin alunperin lähdössä tätä katsomaan, mutta onneksi tuli soiteltua "liikkeeseen" jo Kokkolasta. Auton katsominen olisi vaatinut lentoliput keski-eurooppaan! Väygen nojasi siis onnellisesti Aatun maalla, vaikka ilmoituksesta voisi toisin käsittääkin! :roll:
Kuva
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Anteeksi että sotken topikin, tiedä onko edes laillista. Mutta aina kannattee yrittää.. :lol:

Kannattee katsoa myydään autot -osio :!:
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

K.puska kirjoitti:Anteeksi että sotken topikin, tiedä onko edes laillista. Mutta aina kannattee yrittää.. :lol:

Kannattee katsoa myydään autot -osio :!:
:shout: :banni: Joo, kurkkasimpa tuonne...olen tainnut kurkata joskus aiemminkin. Se on tosiaan Sedan, ja se ei passaa minullekaan. :)
Kuva
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Komian näköinen laite :idea:
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Tomaatti II kirjoitti:isommasta näytösta piirtyy verkkokalvoille kirjaimet ESP. No, ei kun peruutellen ulos hallista, mitäs noista...
Vasemman lokasuojan sisällä, eturenkaan takana on joku pumppu, josta on hiilet loppu... ei sen suurempi vika.
Tomaatti II kirjoitti:Eiköhän ajeta aut... vehje hallille. Hmmm...tässä taitaa olla jokin muu kuin Mersun oma alusta, aika tontissahan vehje on. Käytös lienee seurausta ainakin osittain siitä. Mitään väljää näissä ei kai koskaan ole...
Matalahan se on, mutta Mersun oma sporttialusta oli ainakin puoli vuotta sitten.
Tomaatti II kirjoitti:Takavaimennin on hassun kanttinen, ja ulostulot ovat kohtuu suuret, ja pitkällä. Made by myself?
Made by Brabus.
Tomaatti II kirjoitti:Ovet on varmaankin tästä jo laitettu, ainakin ovet. Sisällä harmaat nahkapenkit, ja omaan silmään hieman sottainen on konehuonekin.
Koko auton on maalattu vuosi sitten, samalla korjattu ovet ja vaihdettu uusi takakontin luukku. Konehuone oli vielä kesällä vähän siistimpi.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:lol: No minä katselinkin jo että missähän olen tomaatti II:sen koeajaman auton kuvia nähnyt ennemmin, ja kauhavalla ei tuollaista kyllä aiemmin ole ollut :D

Menikö tuo Tarmo suoraan seniorille vai onko kiertänyt "perus lenkin" (vähintään 5:llä eri myyjällä)?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Vai oli se Tarmon vanha V8. :D No, osaatko sanoa jotain siitä nykimisestä vaihteiston D- tai R-asennolla ryömittäessä? Senkö takia lähti liikenteeseen? :lol:
Kuva
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

piippu kirjoitti:Menikö tuo Tarmo suoraan seniorille vai onko kiertänyt "perus lenkin" (vähintään 5:llä eri myyjällä)?
Meni vaihdossa Vitoon, tiedä kuinka monella kiertänyt...
Tomaatti II kirjoitti: No, osaatko sanoa jotain siitä nykimisestä vaihteiston D- tai R-asennolla ryömittäessä? Senkö takia lähti liikenteeseen? :lol:
Ei nykinyt silloin kun oli itellä... tiiä millä tontuilla ollut mun jälkeen. :roll:
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Näin se menee... :arrow:
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

No tälle tontulle ei tuollainen peli ainakaan tule. :wink:
Kuva
juhape
Viestit: 16
Liittynyt: 21.3.2008 22:26
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Tarmo kirjoitti: Vasemman lokasuojan sisällä, eturenkaan takana on joku pumppu, josta on hiilet loppu... ei sen suurempi vika.
Mulla sama valo palaa ja testerillä todettu että ko. esivarauspumppu viallinen. Onkos tuo kuinka helppo purkaa vai saako siihen niitä hiiliä vaihdettua?
Avatar
JoonasH
Viestit: 43
Liittynyt: 13.11.2005 19:22
Paikkakunta: Waasalandia

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

No kumpi vai kampi on sitte luotettavampi/huoltoystävällisempi (lompakolle)? 8- (420) vai 16- (430) pluginen? Missä vuasmallis tua ny sitte vaihtu?
Salaa kun oon näitä sivusta urkkinu; näillä diiseli hinnoilla ja mun vuotusilla kilometreillä. :roll:
W124 300D Aut. -90 "Hanu-Mersu" Myynnis ® Mesen linttaklubi
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

08/1997 Vaihtuu.
Ja eipä kait näissä sen kummempia ominaisuuksia ole mitä ei pienemmissä koneissa olis.. Tulppia vain enempi :lol:

420 on huoltoystävällisempi ainakin tulppien vaihdon suhteen :x
Siinä on sijoitettu keskelle kantta. Kun taas 430:ssä ne on "sivulla" ja kerralla 16kappaletta. :P
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

K.puska kirjoitti:...ja kerralla 16kappaletta. :P
Ompa paljon :shock: 2 tulppaa per sylinteri, erikoista :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”