CLK Kompressor Voimaton: vika korjattu!

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Lederhosegynther
Viestit: 38
Liittynyt: 27.12.2007 15:04

CLK Kompressor Voimaton: vika korjattu!

Viesti Kirjoittaja Lederhosegynther »

Tuli ostettua otsikon mukainen auto, ongelmana on että kylmänä ei ota kierroksia yli 2000, eikä lämpöisenäkään yli 3000. Auto käynnistyy normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä nätisti, mutta varsinkin nopeasti kaasua painaessa tuntuu tukehtuvan ja yskii jos kaasun pitää pohjassa väkisin.
Edellinen omistaja kertoi ettei vikakoodeja löytynyt ja MAF:kin vaihdettu jossain kohtaa...mistähän kannattaisi aloittaa tutkiminen, onkohan muilla ollut samanlaisia ongelmia kyseisen koneen kanssa?
:roll:
Viimeksi muokannut Lederhosegynther, 29.3.2017 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No, kyllähän tuollaisesta yleensä jonkinlaista vikakoodia muistiin jää eli kannattaisi Starin luona käyttää.
Oireet sopisi ilmamassamittariin, mutta jos se on vaihdettu, laitettu oikea osa eikä ole oireet muuttuneet niin jotain muutapa sitten...
wiimax.fi
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Komppaan Dealeria.

Vaikka ilmamassamittari olisi vaihdettu, jopa kunnolliseen merkkiosaan (eikä halvimpaan kiinankopioon) niin tuo kompurakone tuppaa aikaa myöten öljyämään sen toimimattomaan kuntoon.

Omassa tein juuri taas vaihteeksi putsauksen ja taas on voimaa ja kiertää puhtaasti rajoittimeen.

Alkaa muuten yleensä ainakin omassa ensin oireilemaan siten että voimakkaasti kiihdyttäessä (lappu lattiassa) jossain kohtaa kierrosaluetta on kuollut kohta jonka jälkeen taas on vetoja.

On kiukutellut myös kylmänä ei vastaa kaasuun ym. pauketta. Onneksi huolellinen puhdistus auttaa eikä tarvi aina uusia.

Mullahan on aina toinen toimiva varalta peräkontissa. :wink:
heka
Viestit: 62
Liittynyt: 26.10.2010 17:25

Viesti Kirjoittaja heka »

Onko vaihdettu minkä merkkinen maf anturi? Oma entinen kompura mersu ei ainakaan toiminut kunnolla kiinalaisella anturilla.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ota se maf irti ja putsaa kunnolla jarrukleenerillä (Bräkleen tms) Jos putsaus vähääkään auttaa vaivoihin, niin uutta maffia vaan tilalle. Noissa koneissa tuppaa kannessa olevat huohotinputket menemään tukkoon ja sen jälkeen öljyä on muuallakin kuin siellä missä pitäisi. Tuossa juttua asiasta: https://mbworld.org/forums/clk-class-w2 ... y-fix.html

Edit: tuossa parempi ketju aiheesta: http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=33993
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Lederhosegynther
Viestit: 38
Liittynyt: 27.12.2007 15:04

Viesti Kirjoittaja Lederhosegynther »

Noin, MAF putsattu (ei ollut silminnähden likainen) muttei ollut mitään vaikutusta käyntiin; boschin tekemä oli 0280217114 MUTTA valmistusleima vuodelta -99 joten anturi lienee alkuperäinen tai käytettynä hommattu.
Testasin myös auton käydessä irroittaa MAFfin töpselin ja auto sammui kuten käsittääkseni toimivalla maffilla pitääkin :roll:

Marcon mainitsema seikka vaikuttaa sen verran suuritöiseltä pihalla räntäsateessa tehtynä että taidan yrittää eliminoida ensin ilmeisimmät (polttoaineen ja ilman saanti) uusilla suotimilla, auton ajattelin ottaa seisonnasta vasta kuun vaihteessa joten vikakoodien lukulaitetta omistamattomana siirtyy koodien luku ainakin ensikuulle jos ei muuten ala toimia.....toki jos Kotkan suunnalla joku tuollaisen lukulaitteen omistaa niin maksan toki luennasta sopivan hinnan tässä kotosalla tehtynä

:D
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Nytpä vasta huomasin aloitusviestistä seuraavan: "kylmänä ei ota kierroksia yli 2000, eikä lämpöisenäkään yli 3000" Jos ei lämpimänäkään kierrä yli 3000, niin kyllä siellä on vikatila päällä.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Lederhosegynther
Viestit: 38
Liittynyt: 27.12.2007 15:04

Viesti Kirjoittaja Lederhosegynther »

Eipä kannata juutuuban videoita uskoa jolla viallinen maf testataan, ilmassamittarin vaihdolla korjaantui lopulta tämäkin kottero :idea:
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Olisin voinut vaikka pienen vedon lyödä, että vika on MAF: ssa. :pappa:

Hyvä että tuli kuntoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”