220D käynnistys
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
220D käynnistys
Morooo!
Lucas-Väyssä ollut jo piiitkään "ongelmana" käynnistyksessä, kun starttaa ja kone hyrähtää tulille, se "yskii" pari ensimmäistä tahtia. Käynti tasoittuu parissa sekunnissa joko itsekseen, tai kaasulla auttaessa. Toisinaan se sammahtaa jollet kaasua käytä. Ongelma on siis ollut jo ennen pumpun vaihtoa. Voisiko tulpattu EGR aiheuttaa tämän, vai mikä? Putkissa olen nähnyt lievää ilmakuplaa, mutten tiedä mistä se ilmaa hörsii. Onko näissäkin niitä ihania O-renkaita polttoaine putkissa? Sen parin sekunnin yskinnän jälkeen tyhjäkäy kuten kuuluu, tasaisesti ja varmasti, sekä muutenkin kulkee ja pelaa. Ainoastaan startatessa tulee yskimistä, ja lievää sauhua putkesta.
Lucas-Väyssä ollut jo piiitkään "ongelmana" käynnistyksessä, kun starttaa ja kone hyrähtää tulille, se "yskii" pari ensimmäistä tahtia. Käynti tasoittuu parissa sekunnissa joko itsekseen, tai kaasulla auttaessa. Toisinaan se sammahtaa jollet kaasua käytä. Ongelma on siis ollut jo ennen pumpun vaihtoa. Voisiko tulpattu EGR aiheuttaa tämän, vai mikä? Putkissa olen nähnyt lievää ilmakuplaa, mutten tiedä mistä se ilmaa hörsii. Onko näissäkin niitä ihania O-renkaita polttoaine putkissa? Sen parin sekunnin yskinnän jälkeen tyhjäkäy kuten kuuluu, tasaisesti ja varmasti, sekä muutenkin kulkee ja pelaa. Ainoastaan startatessa tulee yskimistä, ja lievää sauhua putkesta.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Onhan niitä O renkaita. Kirkkaat putket kannattaa ostaa kokonaan uudet, suodattimessakinhan on kaksi mahdollista vuotopaikkaa. Pultissa on O rengas ja tietenkin itse suodattimessa. Nuo kirkkaat putket maksavat KL:ssä alle 20 euroa kappale. Mielestäni aika halvat jos sillä saa vähänkään lisää elinikää pumpulle.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
Mulla vuoti 220 d aikanaan kaikista o-renkaistaan. Suodatinjalasta oli tiivistepinnat hapettuneet, piti liimata lopulta ne liitokset. Sen lisäksi vuoto löytyi sieltä lokasuojan vierestä, missä putki vaihtuu letkuksi. Letku oli kovettunut korpuksi. Se uusiksi, uusilla klemmareilla, ja kaikki o-renkaat, niin voi ruveta pitämään.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Pitääpä kattella noi kaikki putket. Yhden selkeän vuotopaikan olen löytänyt, ja se olisi polttoaineen esilämmitin. En vain tiedä, pystyykö sen tiivisteitä kuinka helposti vaihtamaan purkamatta imusarjaa?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Täytyy tutkasta.
Paljoa paskaa ei imusarjassa voi olla, kun siihen vaihdettiin parisen vuotta sitten syöttöpumppu, ja jo paljon enemmän aikaa sitten tulpattiin EGR, ja pumppua vaihtaessa oli imusarja puhdas. =)
Paljoa paskaa ei imusarjassa voi olla, kun siihen vaihdettiin parisen vuotta sitten syöttöpumppu, ja jo paljon enemmän aikaa sitten tulpattiin EGR, ja pumppua vaihtaessa oli imusarja puhdas. =)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Lainaanpa topikkia, työkaverin Lucas-Väykky rupesi juonittelemaan.
Oli lähtenyt aamulla käyntiin mutta käynyt ensin vähän huonosti, käynti oli kuitenkin korjaantunut. Kymmenisen kilometriä ajoa, ja ABC:lle hetkeksi parkkiin. Siitäpä ei ollut enää käynnistynytkään.
Väykky seisoi Abc:llä muutaman tunnin, ja sitten lähti käyntiin aivan normaalisti?
Työpäivän jälkeen lähti taas käyntiin normaalisti, kävi pihalla vartin ja sammui taas.
Voiko tuo olla ilmavaivoja kun lähtee hetken seisottuaan käyntiin, mutta puolilämpimänä alkaa juonittelemaan?
Vai veteleekö Lucas viimeisiään?
Tuossa on ollut jo pari vuotta satunnaisia käyntihäiriöitä, mutta nyt näyttävät pahentuneen
Oli lähtenyt aamulla käyntiin mutta käynyt ensin vähän huonosti, käynti oli kuitenkin korjaantunut. Kymmenisen kilometriä ajoa, ja ABC:lle hetkeksi parkkiin. Siitäpä ei ollut enää käynnistynytkään.
Väykky seisoi Abc:llä muutaman tunnin, ja sitten lähti käyntiin aivan normaalisti?
Työpäivän jälkeen lähti taas käyntiin normaalisti, kävi pihalla vartin ja sammui taas.
Voiko tuo olla ilmavaivoja kun lähtee hetken seisottuaan käyntiin, mutta puolilämpimänä alkaa juonittelemaan?
Vai veteleekö Lucas viimeisiään?
Tuossa on ollut jo pari vuotta satunnaisia käyntihäiriöitä, mutta nyt näyttävät pahentuneen
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 13.5.2015 10:14
Ei se 290:kään oo pumppunsa osalta järin häävi. Toiset kestää 500tkm ja toisiin tehään tonnin remontti jo 300tkm paikkeilla...Marttivainaa kirjoitti:Laita rivipumppu. meillä oli kans tuollaane jossain vaiheessa. kyselin katsastus konttorilta sitä pumppu juttuu niin sano et ei mee läpi katsastuksen,ostimme sitte uuden delphin ja liki vuosi meni niin taas alko ongelmat.
myy äkkii pois ja osta 2.9d jos pitää kiisseli olla
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 13.5.2015 10:14