220D käynnistys

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

220D käynnistys

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Morooo!

Lucas-Väyssä ollut jo piiitkään "ongelmana" käynnistyksessä, kun starttaa ja kone hyrähtää tulille, se "yskii" pari ensimmäistä tahtia. Käynti tasoittuu parissa sekunnissa joko itsekseen, tai kaasulla auttaessa. Toisinaan se sammahtaa jollet kaasua käytä. Ongelma on siis ollut jo ennen pumpun vaihtoa. Voisiko tulpattu EGR aiheuttaa tämän, vai mikä? Putkissa olen nähnyt lievää ilmakuplaa, mutten tiedä mistä se ilmaa hörsii. Onko näissäkin niitä ihania O-renkaita polttoaine putkissa? Sen parin sekunnin yskinnän jälkeen tyhjäkäy kuten kuuluu, tasaisesti ja varmasti, sekä muutenkin kulkee ja pelaa. Ainoastaan startatessa tulee yskimistä, ja lievää sauhua putkesta.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Onhan niitä O renkaita. Kirkkaat putket kannattaa ostaa kokonaan uudet, suodattimessakinhan on kaksi mahdollista vuotopaikkaa. Pultissa on O rengas ja tietenkin itse suodattimessa. Nuo kirkkaat putket maksavat KL:ssä alle 20 euroa kappale. Mielestäni aika halvat jos sillä saa vähänkään lisää elinikää pumpulle.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3029
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mulla vuoti 220 d aikanaan kaikista o-renkaistaan. Suodatinjalasta oli tiivistepinnat hapettuneet, piti liimata lopulta ne liitokset. Sen lisäksi vuoto löytyi sieltä lokasuojan vierestä, missä putki vaihtuu letkuksi. Letku oli kovettunut korpuksi. Se uusiksi, uusilla klemmareilla, ja kaikki o-renkaat, niin voi ruveta pitämään.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Pitääpä kattella noi kaikki putket. Yhden selkeän vuotopaikan olen löytänyt, ja se olisi polttoaineen esilämmitin. En vain tiedä, pystyykö sen tiivisteitä kuinka helposti vaihtamaan purkamatta imusarjaa?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3029
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Muistelen, että pystyy, mutten ole varma. Mulla oli imusarja irti, kun putsasin sen silloin samaan aikaan. Eihän sen irroittaminen kestä kuin hetken ja samalla siivoaa sen nokipaskakerroksen pois sieltä. Alkaa autolla henki kulkea.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Täytyy tutkasta.

Paljoa paskaa ei imusarjassa voi olla, kun siihen vaihdettiin parisen vuotta sitten syöttöpumppu, ja jo paljon enemmän aikaa sitten tulpattiin EGR, ja pumppua vaihtaessa oli imusarja puhdas. =)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Lainaanpa topikkia, työkaverin Lucas-Väykky rupesi juonittelemaan.

Oli lähtenyt aamulla käyntiin mutta käynyt ensin vähän huonosti, käynti oli kuitenkin korjaantunut. Kymmenisen kilometriä ajoa, ja ABC:lle hetkeksi parkkiin. Siitäpä ei ollut enää käynnistynytkään.

Väykky seisoi Abc:llä muutaman tunnin, ja sitten lähti käyntiin aivan normaalisti? :shock:

Työpäivän jälkeen lähti taas käyntiin normaalisti, kävi pihalla vartin ja sammui taas.

Voiko tuo olla ilmavaivoja kun lähtee hetken seisottuaan käyntiin, mutta puolilämpimänä alkaa juonittelemaan?

Vai veteleekö Lucas viimeisiään? :roll:


Tuossa on ollut jo pari vuotta satunnaisia käyntihäiriöitä, mutta nyt näyttävät pahentuneen :D
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Laita rivipumppu. meillä oli kans tuollaane jossain vaiheessa. kyselin katsastus konttorilta sitä pumppu juttuu niin sano et ei mee läpi katsastuksen,ostimme sitte uuden delphin ja liki vuosi meni niin taas alko ongelmat.

myy äkkii pois ja osta 2.9d jos pitää kiisseli olla
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Marttivainaa kirjoitti:Laita rivipumppu. meillä oli kans tuollaane jossain vaiheessa. kyselin katsastus konttorilta sitä pumppu juttuu niin sano et ei mee läpi katsastuksen,ostimme sitte uuden delphin ja liki vuosi meni niin taas alko ongelmat.

myy äkkii pois ja osta 2.9d jos pitää kiisseli olla
Ei se 290:kään oo pumppunsa osalta järin häävi. Toiset kestää 500tkm ja toisiin tehään tonnin remontti jo 300tkm paikkeilla...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

eka pumppu kesti sen reilu 400 tuhatta,nyt toinen laitettu mutta tosin käytetty,paljon kestävämpi.

on siinä vissi ero jos joutuu 35 tuhannen välein ostaa pumppuja.

om606 koneisen kun jostai sais vaparina niin ostasin heti,katellu mutta aika vähän hyvii tarjolla,yli hintasii kyl on
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”