voi väykky minkä teit

Katso myös W202
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Fenton kirjoitti:Tämä on tätä tietokoneajan mukanaan tuomaa sokeutta. Jos ei autoa saa piuhan nokkaan, niin siitä ei voi löytyä vikaa. Eikä kukaan enää muista tarkistaa perusasioita....
Tämä on tärkeä pitää mielessä korjaamollakin, pahimmillaan voisi mennä siihen että lähivalon toimimattomuutta alettaisiin tutkia testerillä sen sijasta että vaihdettaisiin se palanut polttimo kuten ennenkin.

Tietysti tässä käyntiinlähtöongelmassa katsottaisiin esnin testerillä eikö railpaine nouse vai mistä kiikastaa, mutta sitten pitäisi hoksata vaihtaa polttoainesuodatin vaikka asiakas kertoo sillä ajetun vasta muutama kuukausi ....

Oma lukunsa on sitten ne testerin (Star) omistajat jotka luulevat laitteen olevan kaikkivoipa, tätäkin ongelmaa selvitellessä tuli kommentteja että Star kertoo vian tarkasti ilman arvuutteluja :lol:
Testeri on välttämätön ja korvaamaton apuväline ja joka tapauksessa se nopeuttaa vianetsintää esim. näissä käynnistysongelmissa mutta kokemattomilla on joskus liian suuret luulot.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

mese300 kirjoitti:Fenton on kyllä täysin oikeassa tässä asiassa,ei kaikki viat tosiaan tarvitse heti sitä typeryskonetta :lol: Sen takia en itsekkään meinannut uskoa tuota vinkkiä kun suodattimen vaihdosta ei ole kulunnut aikaa juuri mitään mutta tuo huoltoaseman pumpuilla oleva lappu sytytti itellä sellaisen ahaa tunteen että piti alkaa sitten tutkimaan lisää :lol: Ja nyt lähden nostamaan auton ylös että saa tankin tyhjennettyä :arrow:
Hinuri pihaan ja auto huoltoon polttoaineen myyjän piikkiin?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Juu ja kaikki suuttimet uusiksi polttoaineen myyjän piikkiin :roll:
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Pumppu voi helpostikkin ottaa vedestä nokkiinsa... Elementeissä on rauta rautaa vasten ja vesi ei tunnetusti oikein meinaa voidella.
Tähdellisen parantola
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

dealer kirjoitti:
Fenton kirjoitti:Tämä on tätä tietokoneajan mukanaan tuomaa sokeutta. Jos ei autoa saa piuhan nokkaan, niin siitä ei voi löytyä vikaa. Eikä kukaan enää muista tarkistaa perusasioita....
Tämä on tärkeä pitää mielessä korjaamollakin, pahimmillaan voisi mennä siihen että lähivalon toimimattomuutta alettaisiin tutkia testerillä sen sijasta että vaihdettaisiin se palanut polttimo kuten ennenkin.

Tietysti tässä käyntiinlähtöongelmassa katsottaisiin esnin testerillä eikö railpaine nouse vai mistä kiikastaa, mutta sitten pitäisi hoksata vaihtaa polttoainesuodatin vaikka asiakas kertoo sillä ajetun vasta muutama kuukausi ....

Oma lukunsa on sitten ne testerin (Star) omistajat jotka luulevat laitteen olevan kaikkivoipa, tätäkin ongelmaa selvitellessä tuli kommentteja että Star kertoo vian tarkasti ilman arvuutteluja :lol:
Testeri on välttämätön ja korvaamaton apuväline ja joka tapauksessa se nopeuttaa vianetsintää esim. näissä käynnistysongelmissa mutta kokemattomilla on joskus liian suuret luulot.
Joo. Testerillä ei tee välttämättä mitään jos ei esim. Tunne commonrail järjestelmän toimintaperiaatetta. Ja joskus voi päteväkin kaveri mennä testerin kans harhaan monesta eri syystä....
Mutta testeri ei todellakaan tee autuaaksi vikojen kanssa oli sitte vaikka stari. Tietysti se on välttämätön useimmiten mutta VAIN apuväline siinä missä t30 torx öljynvaihdossa joihinkin mersuihin....
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aki P kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Fenton kirjoitti:Tämä on tätä tietokoneajan mukanaan tuomaa sokeutta. Jos ei autoa saa piuhan nokkaan, niin siitä ei voi löytyä vikaa. Eikä kukaan enää muista tarkistaa perusasioita....
Tämä on tärkeä pitää mielessä korjaamollakin, pahimmillaan voisi mennä siihen että lähivalon toimimattomuutta alettaisiin tutkia testerillä sen sijasta että vaihdettaisiin se palanut polttimo kuten ennenkin.

Tietysti tässä käyntiinlähtöongelmassa katsottaisiin esnin testerillä eikö railpaine nouse vai mistä kiikastaa, mutta sitten pitäisi hoksata vaihtaa polttoainesuodatin vaikka asiakas kertoo sillä ajetun vasta muutama kuukausi ....

Oma lukunsa on sitten ne testerin (Star) omistajat jotka luulevat laitteen olevan kaikkivoipa, tätäkin ongelmaa selvitellessä tuli kommentteja että Star kertoo vian tarkasti ilman arvuutteluja :lol:
Testeri on välttämätön ja korvaamaton apuväline ja joka tapauksessa se nopeuttaa vianetsintää esim. näissä käynnistysongelmissa mutta kokemattomilla on joskus liian suuret luulot.
Joo. Testerillä ei tee välttämättä mitään jos ei esim. Tunne commonrail järjestelmän toimintaperiaatetta. Ja joskus voi päteväkin kaveri mennä testerin kans harhaan monesta eri syystä....
Mutta testeri ei todellakaan tee autuaaksi vikojen kanssa oli sitte vaikka stari. Tietysti se on välttämätön useimmiten mutta VAIN apuväline siinä missä t30 torx öljynvaihdossa joihinkin mersuihin....
Niin ja ei ole ollenkaan varmaa että sillä osataisiin tehdä edes joka merkki liikessä muuta kuin pika testi...
testereitähän on monessa paikassa muuta harvemassa on paikat missä sillä jotain muutakin osataan tehdä tai sen ilmoitamista tiedoista oikeita päätelmiä,
kuten jo edellä oli niin se on työ kalu siinä kuin vaikka ruuvimeisseli yhtä tarpeelinen ja yhtä hyvä tai huon riipuen käytääjästään mutta ei se mikään ihme kapistus ole mikä pelkällä olemassa olollan korjaa koko puskureiden välin jos ei muuten mitään tietoa ola systeemistä niin täysin tarpeeton,
semoinenkin "hauska" havinto että testerit kun on lissäntyneet on myös "kummaliset viat" lisääntyneet kun joku on koittanut koodailla jotain olemattomia yksiköitä/toimintoja autoon ja seuraava omistaja ihmetelle kun joku systeemi toimii miten satuu

(muhoksella, oulusa, keminmalla, ylivieskasa, kangasalasa oli ke/to aika hienot kelit :) )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Väykky muuten sitten käy ja kukkuu nyt ja toimii poislukien sähköklasit jotka osaavat kyllä ittensä laskea muttei tulla takaisin ylös :lol: Oli tässä kyllä vielä polttoaineen sekä suodattimen vaihdon ja ilmauksen jälkeen myöskin vielä vikaa. Eli tuon ruljansin jälkeen vika oli edelleen sama kuin alussakin,eli hörähtää ja sammuu mutta sitten kun satuin vahingossa koskemaan nokka-akselin tunnistimen johtoihin niin löytyi heti vika,oli mennyt sitten yksi johto niistä kolmesta poikki asti :? No sitten ettimään tinaa ja kolvia tallista mutta kun tinaa ei löytynyt niin hätäratkaisuna normi abiko liitin piuhaan ja ekalla startin pyöräytyksellä käyntiin :D Täytyy huomenna kipasta tinaa ja tehdä tuo liitos kunnolla kuntoon :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Lasien sekoilu voi johtua ihan vaan siitä että olet starttaillut paljon ja akun jännite päässyt tippumaan. Lataa akku täyteen ja "boottaa" auto eli ota akun kenkä vähäksi aikaa irti. Tai jos akku on ollut jo irti niin opeta lasit.

Lasien opetus: laske lasi alas niin että lasin kytkin on puoliväliasennossa. Anna lasin mennä alas asti, älä päästä kytkinta ennenkuin kuuluu pieni naksahdus tai odota viisi sekuntia. Sama juttu ylöspäin. Toista jokaiselle lasille. Tämän jälkeen lasit saa ylös tai alas yhdellä katkaisimen ylös nostamisella tai pohjaan painamisella.

Radion koodi pitää myös antaa jos akku ollut irti.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kiitoksia,täytyy huomenna kokeilla tuo lasien opetus,comandissa ei ole onneksi koodia :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Akun johtoa EI kannata irrotella
Muuta kuin ärimäisen viimeisenä keinonan
(Jos jossakin on vika mikä estää systeemiä "nukahtamasat"
Riski isomalle vialle on huomatavan iso)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Mitä voi tapahtua jos akun ottaa irti? Eihän mikään auto saisi olla akkujännitteestä riippuvainen...?
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Eipä tarvinnut muuten tästä ainakaan laseja opettaa uudelleen,oppi itsekseen uudelleen kun ajelin tällä pari tuntia eilen :shock: Nyt vaan taas nousee mieleen ettei tätä kannatta myydä kun on niin mukava auto ajaa maantie vauhdissa :P Ainoa miinus vaan on että luottamus tätä pirssiä kohtaan on ainakin vielä täysin nollassa mutta kaippa sekin siitä sitten taas alkaa kohenemaan jos ei enää aloita temppuilua :roll: :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä tarvinnut muuten tästä ainakaan laseja opettaa uudelleen,oppi itsekseen uudelleen kun ajelin tällä pari tuntia eilen
Ei ne opi itsekseen, joku muu härö ollut. Hyvä kuitenkin että toimivat taas.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Voihan se yksinkertaisesti johtua myös sitten siitä että virrat ehti käydä vähissä pari päivää sitten jonka jälkeen akku oli latauksessa päivän ajan :? Mutta pääasia on että toimii nyt ja kohta kokeilemaan mitä tuo nyt mahtaa sanoa -10 asteen pakkasesta :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”