Cdi:n ruiskusuuttimet vuotaa.

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
rex
Viestit: 20
Liittynyt: 25.8.2007 21:36

Cdi:n ruiskusuuttimet vuotaa.

Viesti Kirjoittaja rex »

Saas nähdä montako kertaa tarvitsee käydä "VEHOlla" (Porissa), ennen kuin kaikki suuttimet pitää? Eka vuoti 1 pytyn suutin. Takuuseen korjaus. Rikkoivat venttiilikopan suutinta irrottaessa> kaikki suuttimet pois. Uusi koppa ja suuttimet paikoilleen. Kun pääsin kotiin ja huomasin 5 pytyn suuttimen vuotavan ja soitin työnjohtajalle, selvis, että, vaihtoivat vahingossa vaan 1 pytyn 0.7 e tiivisteen :eec:. No uudestaan Poriin ja 5 suutin tiiviiksi? Kaikki OK kunnes tänään otin moottorisuojan pois. Kas kummaa 6 suutin vuotaa. Varmaan kun soitan sinne huomenna selviää, että vaihtoivat vaan 5 pytyn tiivisteen... Vi%%u. Jos mä tekisin työni noin. Ei pomo mua kauaa kattelis.Saa%ana. Anteeksi. Jos takuu ei olis voimassa veisin muuhun pajaan. Jos, joku asianomaisista(Satakunnan Autotalon, joku asentajista...)lukee tän, niin :axe:
rex
Viestit: 20
Liittynyt: 25.8.2007 21:36

Viesti Kirjoittaja rex »

Sori. Vähän kiehahti. :oops:

Onko noiden suuttimien vuotoihin jotain niksiä, että vois vaikka "opastaa", jotta ei tarttis montaa kertaa ajaa 70km edes takaisin. Onko tossa suutinten irrottelussa ja kiinnittelyssä vaaraa, että noi suuttimet ottaa itteensä. Pahalaiset, jos rupeavat vuotaan, niin varmaan vasta sitte kun takuu on ohi!
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

On siinä sellainen vitsi että joka kerta kun suutin irroitetaan niin vaihdetaan se 0,70e tiiviste. Niin ja putsataan paikat huolellisesti.
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Cdi:n tyyppivikaa, joutunu noitaki joskus vaihtaan mutta "Dealer" voi kommentoida rautaisella ammattitaidolla. :wink: :wink: :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Höh :shock: .
Tyypillistä vikaahan se suuttimen alatiivisteen vuotaminen on ja Heikki kertoi konstit.

Ei kai siinä muuta kun suutin irti (ellei lähde paljain käsin reiästään niin käytellään kuumaksi ruuvi löysällä, ellei lähde silläkään niin otetaan ulosvetäjällä).
Sitten puhdistetaan suuttimen pää kalvaimella, samoin reiän pohja.
Ruuvinreikä siivotaan huolellisesti kierretapilla ja paineilmalla.

Uusi prikka ja ruuvi ... suutin paikalleen ja taas mennään oma aikansa.

Suutin voi hajota irrottaessa jos joudutaan käyttämään ulosvetäjää.
Pitempään vuotaneissa on usein suuttimen pää sivusta halki tai pullistunut, silloin laitetaan uusi suutin.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Padova Star kirjoitti:
Syy on ilmeisesti alimitoitetut ( ehkä 6mm ) pultit, jotka venyvät käytössä?
Jotenkin tulee mieleen että sen pultin pitääkin venyä ja samoin se tiiviste myötää. Kansi ja muut rensselit on tehty alumiinistä tms ja pitkä suutin taitaa olla terästä joten lämpölaajenemiset taitaa olla eri luokkaa noilla matskuilla.

Tämä on ihan maallikko mutu-pohjalta.

Tiileri tähän polkasee vastauksen kohta :D
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Mitenkhään sitte muissa, esim Pösössä ko siinon saman mittanen suutin mutta son kahelta puolen kiini niinko kuorma-autoissa :roll: Ei taija juuri myötäillä :?:
No Merc at the moment
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Bemareissa on myös vastakkaisilla puolilla suutinta pinnapultit + mutterit joilla suutin on kiinni, niissä alatiiviste vuotaa vain harvoin.
Muissa merkeissä en ole vastaavaa vuoto-ongelmaa nähnyt koskaan.

Tiedähäntä ... mieli tekisi sanoa että kiinnitys on vaan liian hento. :(
Olisko toi mahottoman kallista, jos vaihtais ne tiivisteet ja pultit 50-tuhannen välein.
Ei ole, prikat + pultit maksavat muutaman euron eikä suuttmien irrotus ja kiinnitys kauaa vie elleivät ne ole jumissa.
Moottorin päällikoppa kannattaa ottaa pois joka öljynvaihdon yhteydessä ja jos on oireita niin tiivisteet vaihtoon.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä ne prikat kannattaa vaihtaa kaikki vaikka viimeistään silloin kun ensimmäisnne alkaa lievästi vuotamaan. Ja se moottorin suoja Hiiteen sieltä auton läheisyydestä :shock:

Itse olen poistanut suojat ja monelle asiakkaallekin suositellut jos kilsoja jo ennemmän taulussa.
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Sisällä pakokaasua

Viesti Kirjoittaja joselina »

W210 e200cdi vm 2000 tulee ajon aikana nähtävästi pakokaasua
hyttiin, ainakin haisee siltä. Sama haju tulee konehuoneessa moottorin päältä suojamuovien kohdilta.
Onko ehdotuksia hajun aiheuttajasta ja miten todeta/korjata.
(Suutinko vuotaa juuresta?)
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Re: Sisällä pakokaasua

Viesti Kirjoittaja Aki P »

joselina kirjoitti:W210 e200cdi vm 2000 tulee ajon aikana nähtävästi pakokaasua
hyttiin, ainakin haisee siltä. Sama haju tulee konehuoneessa moottorin päältä suojamuovien kohdilta.
Onko ehdotuksia hajun aiheuttajasta ja miten todeta/korjata.
(Suutinko vuotaa juuresta?)
Aivan oikea diagnoosi :(
telex
Viestit: 9
Liittynyt: 02.2.2011 14:29

Viesti Kirjoittaja telex »

Niin , mullekin tuolla ehdotettiin tiivisteiden vaihtoa ," ei paha homma eikä maksa paljon...." Kuitenkin rikkoivat kaikki suuttimet ja piti viedä 3 viikon jälkeen muualle. miten helvetissä voi jokoinen suutin mennä paskaksi tiivisteiden vaihdon yhteydessä. Eivätkä ees osanneet sanoa mikä meni pieleen , vähän vaan naureskelttin , ja vakuuteltiin et auto on ihan ok vaikka vähän alkoikin savuttaa ja naftaa palaa niin helvetisti. mä ainakin huollatan autoni ihan jossain muualla tästedes. Ai niin ja naftaa alkoi vuotaa tietty huollon jälkeen kans ihan reippaasti. Mutta laittoivat tuolla toisaalla senkin kuntoon. Vähän oli jotain samalla jäänyt laittamatta.... Maksoi muuten ihan helvetitsti tuo mokien korjailu, vaikka toinen oikea korjaamo laittoikin sen enemmän kuin asillisesti...missä käyn jatkossakin!!!
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”