Kilanderin E 270 cdi Avantgarde -00
Kilanderin E 270 cdi Avantgarde -00
Lomalla kun on aikaa,voi hassutella monin eri tavoin.Maanantaina tuli hinku ajella junalla ja paljon.Itärajalta kello 20.41 junan kyytiin ja Lahteen,siitä paikallisjunalla Riihimäellä jossa 40 min.tauko matkustamisessa.
Riihimäeltä hyppäsin Rovaniemelle menevään junaan,mutta jäin pois eilis aamuna Suomen virallisen tervakaupungin kohdalla klo.07.45.
Kaupanteossa ei mennyt kovin pitkää aikaa kun auto oli hyvin pitkälti semmoinen kuin pitikin.
Auton valintaa helpotti kriterit:kuraantuva takalasi ei käy,270-320,nahkasisusta,ei classikki,automaatti (en kyllä edes tiedä onko noita manuaalina),järkevä hinta.
Eli tämmöinen sieltä tuli mukaan: WDB2100161B106873
Oli tuuria että ei tarvinnut ajaa kuin 194 km. kotia päin,kun tapasin Tuikun.
Kajaanin toimipisteessä laitettiin teho/vääntö lukemiin 220/530,alkoi kotimatka sujua paremmin.
Tosin masensihan se hieman kun oli koeajanut isännän omaa autoa,jossa lukemat +400/+800 ,ihan tolkuton mänijä.Harvoja autoja jossa ei uskalla/mitään tarvetta painaa kaasua pohjaan .
Entinen omistaja huoltanut jonkinverran autoa,jotain kuitteja tehdyistä :
-jarrulevyt/palat
-termostaatti
-laturi 150 A
-korkeapainepumpun kunnostus
-suuttimia/tiivisteitä vaihdettu
-vaihdelaatikon ohjainlaite vaihdettu (oli jopa kuiva öljystä)
-moottorin kannatinkumit
-ohjausvaihde
-2x laatikkoöljyt
-peräöljyt
-ahtoputkia vaihdettu
-etujousien kupit hitsattu
-jarruletkut
-tuulilasi
-jouset/iskunvaimentimet
-webasto huollettu
ym.pientä.
Mukana tuli hyväkuntoiset kesärenkaat 225/40-18" BBS 8,5x18 et 32 kaksiosaisilla vanteilla.Kehät on huonot,mutta leveämpiähän tuo vaatisi...mistä niitä saa ja mitä maksaa?
Talvirenkaat on uudenkarheat Bf Goodrich 205/65-16" jollain aluvanteilla.
Alusta on kuulemma alkuperäinen Avantgarde.Yllättävän mukava ja korkeuskin sopiva,joten siihen ei tarvitse puuttua millään lailla.
Ensiviikon alussa auto menee maalaamoon,kaikki "ylimääräinen" irti,ruostepaikat hiekkapuhalletaan,happopohjamaali päälle jne.
Myöskin tehtävälistalla valot,xenonit on mutta ns.lasit huonona,en tiiä riittääkö kiillotus vaiko uudet tilalle.Mittariston pixelit kaipaa huoltoa.
Riihimäeltä hyppäsin Rovaniemelle menevään junaan,mutta jäin pois eilis aamuna Suomen virallisen tervakaupungin kohdalla klo.07.45.
Kaupanteossa ei mennyt kovin pitkää aikaa kun auto oli hyvin pitkälti semmoinen kuin pitikin.
Auton valintaa helpotti kriterit:kuraantuva takalasi ei käy,270-320,nahkasisusta,ei classikki,automaatti (en kyllä edes tiedä onko noita manuaalina),järkevä hinta.
Eli tämmöinen sieltä tuli mukaan: WDB2100161B106873
Oli tuuria että ei tarvinnut ajaa kuin 194 km. kotia päin,kun tapasin Tuikun.
Kajaanin toimipisteessä laitettiin teho/vääntö lukemiin 220/530,alkoi kotimatka sujua paremmin.
Tosin masensihan se hieman kun oli koeajanut isännän omaa autoa,jossa lukemat +400/+800 ,ihan tolkuton mänijä.Harvoja autoja jossa ei uskalla/mitään tarvetta painaa kaasua pohjaan .
Entinen omistaja huoltanut jonkinverran autoa,jotain kuitteja tehdyistä :
-jarrulevyt/palat
-termostaatti
-laturi 150 A
-korkeapainepumpun kunnostus
-suuttimia/tiivisteitä vaihdettu
-vaihdelaatikon ohjainlaite vaihdettu (oli jopa kuiva öljystä)
-moottorin kannatinkumit
-ohjausvaihde
-2x laatikkoöljyt
-peräöljyt
-ahtoputkia vaihdettu
-etujousien kupit hitsattu
-jarruletkut
-tuulilasi
-jouset/iskunvaimentimet
-webasto huollettu
ym.pientä.
Mukana tuli hyväkuntoiset kesärenkaat 225/40-18" BBS 8,5x18 et 32 kaksiosaisilla vanteilla.Kehät on huonot,mutta leveämpiähän tuo vaatisi...mistä niitä saa ja mitä maksaa?
Talvirenkaat on uudenkarheat Bf Goodrich 205/65-16" jollain aluvanteilla.
Alusta on kuulemma alkuperäinen Avantgarde.Yllättävän mukava ja korkeuskin sopiva,joten siihen ei tarvitse puuttua millään lailla.
Ensiviikon alussa auto menee maalaamoon,kaikki "ylimääräinen" irti,ruostepaikat hiekkapuhalletaan,happopohjamaali päälle jne.
Myöskin tehtävälistalla valot,xenonit on mutta ns.lasit huonona,en tiiä riittääkö kiillotus vaiko uudet tilalle.Mittariston pixelit kaipaa huoltoa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kiitos,sitä näitten cdi vehkeitten kanssa tarvitaan.Myöskään star tai carsoft ei ole pahitteeksi.Välillä riittää taltta ja kuumailmapuhallin.Ruoja kirjoitti:Näitä kilanderin autoseikkailuja tulee kyllä seurattua.
Onnea uudelle autolle!
Vaihtais huonot "lasit" vähän vähemmän huonoihin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo mulla jäi edellisestä kun vaihdoin projektorit.Kone kirjoitti:Mistä uudet muovit?
Jaa siis oliko ne käytetyt "vähemmän huonot"
Mutta tais olla merteilin nettisivuilla Hellan ns.laseja myytävänä.
Nuo omat huonot oli kyllä niin finaalissa,ettei mikään kiillotus niihin enää auta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tämäkin edistyi ihan pikkuisen,ja ihan ilman omaa ansiota
Oikein laadukkaan oloiset adapterit,oikeaoppisesti pinnapulteilla tehty.Alumiiniin kun tekee kierteen niin ei mene kauaa kun vetää laipan kieroksi .
Nuokin on läjässä,mutta ei taia tulla tähän autoon.
Oikein laadukkaan oloiset adapterit,oikeaoppisesti pinnapulteilla tehty.Alumiiniin kun tekee kierteen niin ei mene kauaa kun vetää laipan kieroksi .
Nuokin on läjässä,mutta ei taia tulla tähän autoon.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
W208 ja 210 malleissa on samanlaiset sumuvalot.Se nyt vaan välihuomiona,nyt kopisteltiin ylimääräiset osat sumareista pois ja pesu.
Sitten sovittelin DLRrät sisään.
Ja kannet kiinni molemmin puolin.
Näillänäkymin keskiviikkona saa auton pois värjäämöstä,pääsee sovittamaan kaikenlaisia viimeaikoina hankittuja osasia loppuviikosta paikalleen
Sitten sovittelin DLRrät sisään.
Ja kannet kiinni molemmin puolin.
Näillänäkymin keskiviikkona saa auton pois värjäämöstä,pääsee sovittamaan kaikenlaisia viimeaikoina hankittuja osasia loppuviikosta paikalleen
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tänään tuli harjoiteltua sivupeilin irroittelua.Ei se ihan mennyt niinkuin meinasin.
Ohjeessa kun käsketään kääntämään koko peili taaksepäin ja irroittamaan kuoren kiinnitysjousi,niin tulikin irroitettua se melko lyhyt/jäykkä jousi joka pitää peilin sivulla.
Se ohjeen mukainen "jousi" olisikin ollut semmoinen peltinen jutska.
No piti sitten ottaa koko hökötys keittiön pöydälle kun ei tuo jousi ihan helpolla tuossa takaisin olisi mennyt.
Ja olihan se helpompi vaihtaa lasi,se siis alkuperäinen syy projektille,lasi jotenkin kulunut.
Onneksi löytyi Avantgarden lasi käytettynä joka lämpenee,himmenee ja säätyy niinkuin pitääkin.
Paikalleen meni ihan kuin itsestään,paitsi vilkun johtojen liitin.Sitä pääsi pienellä tasapää meisselillä painamaan,kun lasi käännettynä koria kohti.
Ohjeessa kun käsketään kääntämään koko peili taaksepäin ja irroittamaan kuoren kiinnitysjousi,niin tulikin irroitettua se melko lyhyt/jäykkä jousi joka pitää peilin sivulla.
Se ohjeen mukainen "jousi" olisikin ollut semmoinen peltinen jutska.
No piti sitten ottaa koko hökötys keittiön pöydälle kun ei tuo jousi ihan helpolla tuossa takaisin olisi mennyt.
Ja olihan se helpompi vaihtaa lasi,se siis alkuperäinen syy projektille,lasi jotenkin kulunut.
Onneksi löytyi Avantgarden lasi käytettynä joka lämpenee,himmenee ja säätyy niinkuin pitääkin.
Paikalleen meni ihan kuin itsestään,paitsi vilkun johtojen liitin.Sitä pääsi pienellä tasapää meisselillä painamaan,kun lasi käännettynä koria kohti.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mittariston pikselit oli hiukan huonossa kunnossa,etenkin kellon puolella.
Näppäränä kaverina ajattelin vaihtaa käytetyn hyväkuntoisen tilalle.Ei tullut mieleen että se "uusi" näyttäisi sen vanhan auton kilometrit.Jotenkin ajattelin että mittarilukema jossain muualla muistissa kuin mittaristossa.
Kohta pääsee miljoonakerhoon,(ja vaihtamaan ulkolämpömittarin anturin).
Ja starin suunnittelijatkin ajatelleet että aina wanhaan vaihdetaan uusi,joten valikko:suurenna mittarilukemaa ainoastaan tarpeellinen
Näppäränä kaverina ajattelin vaihtaa käytetyn hyväkuntoisen tilalle.Ei tullut mieleen että se "uusi" näyttäisi sen vanhan auton kilometrit.Jotenkin ajattelin että mittarilukema jossain muualla muistissa kuin mittaristossa.
Kohta pääsee miljoonakerhoon,(ja vaihtamaan ulkolämpömittarin anturin).
Ja starin suunnittelijatkin ajatelleet että aina wanhaan vaihdetaan uusi,joten valikko:suurenna mittarilukemaa ainoastaan tarpeellinen
Viimeksi muokannut kilander, 02.8.2012 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Elä välitä siitä otsikosta.kilander kirjoitti:...
Kohta pääsee miljoonakerhoon,(ja vaihtamaan ulkolämpömittarin anturin).
Ja starin suunnittelijatkin ajatelleet että aina wanhaan vaihdetaan uusi,joten valikko:suurenna mittarilukemaa ainoastaan tarpeellinen
...
Se on harhaanjohtava, saat sinä sitä kautta muutettua sen kilometrimäärän haluamaksesi.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Oisko paha nakki jos kilanteri ottas pari lähikuuaa niistä mittariston johtoliittimistä?
Tiiäkkö tuleeko ne rattinappuloiden piuhat suoraan mittaristolle?
Itellä ois ajatuksissa ML:ään pieni mittaristo päivitys mutta perhana kun ei ole ikinä päässyt käpistelemään facelifti väykyn mittaristoa saatikka kojelaudan sisuksia.
Tiiäkkö tuleeko ne rattinappuloiden piuhat suoraan mittaristolle?
Itellä ois ajatuksissa ML:ään pieni mittaristo päivitys mutta perhana kun ei ole ikinä päässyt käpistelemään facelifti väykyn mittaristoa saatikka kojelaudan sisuksia.
Juu auttaa tuo. Kiitoksia kuvista.
ML:ssä ei ole kuin yksi pistoke ja sekin erin kokoinen kuin noista kumpikaan.
Eli aika kytkentä souvvi tulee jos tuollaisen meinaa istuttaa.
EDIT:
Tuo kiekkamittarin puoleinen liitin on sama.
Tuleeko lie ratilta piuhat tuohon pikkumittarien puoleiseen liittimeen?
ML:ssä ei ole kuin yksi pistoke ja sekin erin kokoinen kuin noista kumpikaan.
Eli aika kytkentä souvvi tulee jos tuollaisen meinaa istuttaa.
EDIT:
Tuo kiekkamittarin puoleinen liitin on sama.
Tuleeko lie ratilta piuhat tuohon pikkumittarien puoleiseen liittimeen?
Viimeksi muokannut Mika.T, 05.8.2012 1:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyään on helppoa hommaa tuo tankin vaihtaminen,senkun tietokonetta vähän viittii käyttää.
No joutui vähän touhuamaan auton peräpäässä.
Sitten jos näkee sen vaivan että irrottaa tankin,kannattaa se puhdistaa huolella etenkin dieselissä.Tämän ikäisissä yleensä on takakansi kipinöillä kiinni.
Sittenhän se on kätevää sedanmalleissa kun on tilaa,laittaa se takakansi haluamaansa paikkaan takaisin.
Ja lopputulos on sitä mitä hal...sattuu tulemaan.
No joutui vähän touhuamaan auton peräpäässä.
Sitten jos näkee sen vaivan että irrottaa tankin,kannattaa se puhdistaa huolella etenkin dieselissä.Tämän ikäisissä yleensä on takakansi kipinöillä kiinni.
Sittenhän se on kätevää sedanmalleissa kun on tilaa,laittaa se takakansi haluamaansa paikkaan takaisin.
Ja lopputulos on sitä mitä hal...sattuu tulemaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Muistin tänään että tämmönenkin on,ajattelin ajella vähän starin kanssa.
Nollasin laatikon oppineisuuden ja opetin uutta.Tuli aika hyvä,ennen vaihtoi turhan korkealla ja kovaa,nyt vaihtuu rauhallisessa ajossa kaikki vaihteet 1700 rpm.kohdalla.
Sitten kattelin minkälämpöistä ilmaa auto nielee.Ulkona n.+25astetta,maantieajossa pysyi ahtoilmanlämpö alle 40 asteessa.Sitten kokeilin vähän kuormittaa jyrkässä ylämäessä kunnolla lämää ja PAM...
Nilkutin kotiin,pääsin-vaikeasti-tallin kynnyksen yli.Oli ampunut letkun irti coolerista pelkääjän puolelta.Olkoon nyt tallissa,palaan cooleri asiaan kun kelit huononee,lokakuussa varmaan.
Nollasin laatikon oppineisuuden ja opetin uutta.Tuli aika hyvä,ennen vaihtoi turhan korkealla ja kovaa,nyt vaihtuu rauhallisessa ajossa kaikki vaihteet 1700 rpm.kohdalla.
Sitten kattelin minkälämpöistä ilmaa auto nielee.Ulkona n.+25astetta,maantieajossa pysyi ahtoilmanlämpö alle 40 asteessa.Sitten kokeilin vähän kuormittaa jyrkässä ylämäessä kunnolla lämää ja PAM...
Nilkutin kotiin,pääsin-vaikeasti-tallin kynnyksen yli.Oli ampunut letkun irti coolerista pelkääjän puolelta.Olkoon nyt tallissa,palaan cooleri asiaan kun kelit huononee,lokakuussa varmaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joku pakkomielle tuo tankkiasia on.Kun tulee liikuttua entisen Neuvostoliiton alueella usein,niin eipähän tarvitse tankata huonolaatuistaa itädieseliä (vai mitenpäin se nyt oli..?).jovihava kirjoitti:Se näyttäs tuo tankinlaajennus olevan kilanderin vakiotoimenpiteitä Kahteen kertaan piti lukia tuo kipinöillä kiinni ennenkun herneessä pyörähti
Eilen oli hetki aikaa makailla auton alla,jaahas..ahtoputki ottanut tehostimen hihnapyörään joskus kiinni.
No reikähän siinä tietenkin oli.Ihmettelinkin kun oli niin (huohotus)öljyssä siitä kohtaa.
Sattui naapuri poikkeamaan pihaan juuri silloin,halusi välttämättä ehjätä sen.
Annoin lisäksi matkaan om603n ahtoputkea,josta sulatti täytettä reikään.
Ei ole reikää enää.
Coolerin vein viikolla hitsaamoon.Tähän laitetaan isommat lähdöt.Viimeksi tuli tehtyä supistusholkit,nyt ei mennä aidan matalimmasta kohtaa,kun tavoitteena +250/+600.
Hitsari kehui motonetin coolereita,on oikeasti laadukkaita.
Semmoisiakin Kiinalaisia liikenteessä,jotka tosi painavia kokoonsa nähden ja huokoista alumiiniä silti.
Tuossa tuo silikoninpätkä kuvastaa mersun ahtoputken halkaisijaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Coolerikin valmistui lopulta.Ei vaan saanut paikalleen kun tuli akuutimpaa puuhaa;näin tuossa joku aika takaperin pelottavia kuvia naapurifoorumilla cdi:n imusarjasta.
Piti vähän tutkia asiaa.Imusarja näyttää melko hyvältä(olisko jo kertaalleen vaihdettu?),ohut kerros karstaa seinämillä.EGR venttiili sensijaan aika ummessa,se jäi talliin likoomaan,piti välillä lähteä ostamaan Puuilosta lisää bräckliineriä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----