janne.h tuonti 270 cdi -00 turbo hajoamassa ???

janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

tuota ei taida se kiertovesi pumppu pyöriä . mut eikös se pitäis auttaa vain tyhjäkäynillä,. ei tuu lämmintä vaik huuattaa kaasu pohjassa 5 min.... hehe en kyl kokeillu kaasu pohjassa :D
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jos se o rikki, niin sillo auto ei lämpene edes moottoritiellä. itseasias se vaa kylmenee enemmä mitä lujempaa ajelee. Kerran tultiin marraskuun lopulla pohjosesta ja ulkona oli pakkasta 4 astetta, niin väyryses oli sisällä just +5 kun ei toiminu KV pumppu.

Termostaatin vaihdoin ensin ja sen avulla sai jo 10c auton sisälle. Mutta kun pumpun vaihtoi, ei ole enää ollu vilu.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

Sergey kirjoitti:Jos se o rikki, niin sillo auto ei lämpene edes moottoritiellä. itseasias se vaa kylmenee enemmä mitä lujempaa ajelee. Kerran tultiin marraskuun lopulla pohjosesta ja ulkona oli pakkasta 4 astetta, niin väyryses oli sisällä just +5 kun ei toiminu KV pumppu.

Termostaatin vaihdoin ensin ja sen avulla sai jo 10c auton sisälle. Mutta kun pumpun vaihtoi, ei ole enää ollu vilu.

jaa jaa ... mie olen ajatellu et ei se ajossa sitä tarvi mut mut ... nythä se vfika voipi olla siellä..

perk ku on niin kylmä , töitten jälkeen ei paljo nappaa värkätä :shock: :shock: :kuume:
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

naapurifoorumilla on muuten juttua siitä termarista aika hyvästi:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=44161
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

no niin vika löyty... eli se pumppu pätkii mut toimii ku kolauttaa... ja neste oli hyhmässä webastolle menevissä putkissa , annoin vähä hiusten kuivaajaa niin alko kiertämmään...

pitää huomenna alkaa ihmettelleen miks ei webasto toimi .. eikä taida toimia sähkö vastuskaan :shock:
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

tänään oli pikku huoltoa eli tuli vaihdettua ,moottoriöljyt, perä öljyt , termostaatti, nesteet, ilmansuodatin, egr venttiili tuli putsattua (ei toiminu ennen) .
vebastohan ei toiminu eikä sähö lämmitys niin nykäsin webaston irti meni toinen johtoliitin poikki perk,odottaa peräköntissa inspiraatiota, ohitin myös sähkö vastuksen

nyt tuntuu et menee vikatilaan herkemmin tai sellaiseen puolittaiseen vika tilaan kun ottaa kieroksia ihan nnormaalisti mut ei ole vetoja ku isoilla kierroksilla , tehnyt tätä aijemminki mut nyt tuntuu tekevän koko ajan :shock: ,, käyttää auton sammuksissa niin taas toimii jonku aikaa kunnes taas vika tilassa ??

hmm taitaa olla helpoin kun stari kiini autoon ja ajeleen ?

niin juu ompas herkkä kun tuli tuossa vika ilmoitus (recude oil level) meni vissin kaks milliä yli ylä rajan :lol: vai eikös tuo sitä meninaa et liikaa öljyä ?

hep , jos joku viitisi ottaa vaik kuvan mulle konehuoneen sulake rasian sulakkeista et tietäs mikä on mikä ... mulla ei oo sitä lappua

ajettu 490907
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mulla kävi oman webaston kanssa sama juttu että toinen virtanastoista jäi liittimeen kiinni. Jostain vaan toinen ohjainkortti ja sitetn uusi liitinn webaston päähän niin pitäisi siltä osin toimia :lol:
Samalla kannattaa varmaan tarkistaa webastosta että millaisessa kunnossa paloilmapuhallin on.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

tänään tutkittu vika koodeja ja edelleen egr ei toimi ,, joku pulssi suhde on vaan 3 prosenttia ???? pitäis olla muistaakseni 31...75... onko siis egr ohjauksessa joku vika ?

mistäs voi johtua tuo tuollainen puolittainen vika tila , sillon kun on "vika" tila päällä niin ei ole tehoja kiertää kyl tappiin , ja tänään huomattu et sillon myös paikallaan kun antaa kieroksia niin moottori rynkyttää ja putkesta tulee sinistä sauta reipaasti ,, suuttmien korjaus arvot olivat maximissaan -0.8 ...... +1.2 eli ei pitäis olla huonot ??

niin ja sit missä on osa numero b17 ..kuva

Kuva

webasto oli aika lailla entinen kortista kuva

Kuva


huomenna kontoori sedälle puhuun mukavia :D
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

janne.h kirjoitti:mistäs voi johtua tuo tuollainen puolittainen vika tila ....
En ole lukenut koko ketjua, mutta ensimmäisenä tulee mieleen että onko ilmamääräanturi jo vaihdettu?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mitäs ahto-ilman lämpötila näyttää ajossa?
Entä ilmamäärämttarin arvot?

Harvassa on ne viat joista ei seuraa vikatila mutta vaikuttavat silti kulkuun..

Egr voi olla napattu pois ohjelmasta, silloin usein näkyy 2 tai 3 prosenttia..

Egr-viasta minusta paukkuisi saman tien vikatila päälle :roll:
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

Meissenkeri kirjoitti:
janne.h kirjoitti:mistäs voi johtua tuo tuollainen puolittainen vika tila ....
En ole lukenut koko ketjua, mutta ensimmäisenä tulee mieleen että onko ilmamääräanturi jo vaihdettu?


ei ole vaihdettu varmaan se pitää vaihtaa
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

jolle kirjoitti:Mitäs ahto-ilman lämpötila näyttää ajossa?
Entä ilmamäärämttarin arvot?

Harvassa on ne viat joista ei seuraa vikatila mutta vaikuttavat silti kulkuun..

Egr voi olla napattu pois ohjelmasta, silloin usein näkyy 2 tai 3 prosenttia..

Egr-viasta minusta paukkuisi saman tien vikatila päälle :roll:
ei testattu ajossa autoa eli en tiedä ahto ilman lämpöjä ...
ilmamäärä mittari näytteli tyhjäkäynnillä 480-500 sallittu oli jotain ....475 eli siinä mentii vähä rajojen ulkopuolelle ... voiko kaikki johtua tästä?

tuota egr hommaa ihmeteltiin et aivan ku olis otettu pois käytöstä mut miks sit se antaa vika koodin siittä.. eikös se pitäis poistua samalla ?
tuo on kyl aika pirteä eli jos siihen on joku näplänny ohjelman uusiksi ? mistäs sen tietää?

tuo puolittainen vika tila tulee silloin kun ajelee tasaseen tai pienellä kaasulla ... sillon kun kiihyttelee / ajelee niin sanoitusti kiivaasti niin en ole huomannut mitään...

arvot joita kirjoittelen saattaa heitellä ku muistin varassa mennään


onko tuo B17 yhtä kuin ilmäärä mittari ?
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Tarkista ensin sen ilmamäärämittarin johdot sieltä liittimen juuresta.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

auto piti tänään rekistöidä niin samalla katsastettiin vaik oli pari vikaa tiedossa mistä pomppaa (en kerenny korjata) näin saa tietoon jos on jotain muutakin :D

minun tiedossa oli ksenonit keulilla ja vasemmassa reunassa takapuskurin alla reikä

vikalista saatu jossa lukee , kilpivalo ei toimi,oik vilkku väärän värinen,reikä siel missä sanoinkin jo , oikee taka alatukivarsi ulompi väliä

mihis jäi ksenonit :shock: :shock: :D :D :D ei minnuu haittaa kyl
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Luin edellsiet huonosti. Kokeile vielä ravistella sitä alipaine mokkulaa sieltä kuskinpuolelta. Voi kuulemma jumittaa ja siten menee vikatilaan. Tarkistitko jo ne liittimen johdot. Itsellä johtojen kuoret halki ja antoi väärää tietoa. Kutistesukkaa ja avot ruperi toimimaan.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

Tifoso kirjoitti:Luin edellsiet huonosti. Kokeile vielä ravistella sitä alipaine mokkulaa sieltä kuskinpuolelta. Voi kuulemma jumittaa ja siten menee vikatilaan. Tarkistitko jo ne liittimen johdot. Itsellä johtojen kuoret halki ja antoi väärää tietoa. Kutistesukkaa ja avot ruperi toimimaan.
johdot olivat kunnossa aikaisemmin katsoin kun vaihdoin suodattimen ,,, vois kyl viel tarkistaa tarkemmin .. sitä mokkulaa kolluuteltiin kun mitattiin ali paineita... niin ja tämähän ei mee rehelliseen vikatilaan vaan johki väli maastoon :shock: :shock:
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jos on Egr johtuva vikatila niin se ei nollaannu ilman uudelleenkäynnistystä, ei ainakaan mulla ole nollaantunut.

Jos on sellainen vika joka paukahtaa ihan yhtäkkiä päälle ja sitten häviää yhtä äkkiä ja vaikuttaa auton kulkuun niin minä lottoaisin ilmamäärämittarin puolesta.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7122
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

niin tuo Jannen pirssihän tekee niin että kun ajelee pikkukaasulla kyläpörräystä niin iskee vikatilan, joka nollautuu vasta sammutettaessa.

Alakierrosten vääntö katoaa mutta yli 3000rpm mennään kuin pää kolmantena jalkana. :lol:
Eli kiertää tappiin ja vetää yläkierroksilla ihan kuten normaalistikkin. Alakierrosten voima katoaa ja antaa EGR:stä vikakoodin. (kierrätys liian pieni) = venttiili ai aukea.
Lyötiin ilman asteikkoa oleva alipainemittari kiinni EGR:n letkuun ja staarilla ohjausta eestaas. Kyllä se mittari "nousi" ihan kuten staarilla käski.
mutta tosiaan alipaineen voimakkuudesta ei tietoa.

Itse EGR venttiiliä tuo ei jaksa avata. Katsottu ahtoputki irti venttiilin liike. ei liiku.
Viimeksi muokannut Mika.T, 03.12.2012 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

janne.h kirjoitti:onko tuo B17 yhtä kuin ilmäärä mittari ?
Ei ole, vaan tuo on ahdetun ilman lämpötila-anturi. Sen johdotus kannattaa katsoa ja voi se olla rikkikin.

EDIT: En ole varma tuosta B17:sta. Voi olla että on imupuolella tuo anturi tai sitten on pelkästään yhdistetty ilmammäärä- ja imuilmanlämpötila-anturi.

Siinä ilmamääräanturissakin (ilmaputsarin vieressä) on lämpöanturi ja kuumalanka-anturi eli kaksi anturia samassa paketissa. Egr:n toimintaa päätellään ilmamääräanturin antamien signaalien perusteella. Kun pakokaasun takaisinkierrätys on ohjattu auki. Pitäisi ilmamääräanturin antama signaali pienentyä eli ilmaa mennä putsarin kautta vähemmän. Jos näin ei tapahdu (esimerkiksi EGR on tukittu tai tukossa), moottorin ohjainlaite tulkitsee että EGR on viallinen, mutta sama vikakoodi voi tulla jos ilmamääräanturi on viallinen ja signaali ei muutu oikein.
Viimeksi muokannut Meissenkeri, 03.12.2012 21:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Tääkin on ihan arvailua: Mites jos vaihtaa ne alipainemokkulat keskenään. Kannattaa kokeilla ainakin.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

taitaa olla viisain odotella kl paketti ja vaihtaa tuo ilmamäärä mittari.
hutkitaan sitten lisää

en kyl ymmärrä sitä et jos auto yleensä vikatilassa niin silloinhan ei pitäis kiertää yli 3000rpm ????
miksi tämä kiertää ja toimii ylä kierroksilla ??
onko tähä joku taitamaton tehny jonku vit... ohjelman mikä ei sit toimi :idiot: :idiot: :idiot:


tätä tää on ku ostaa halvan :shock: :shock: tyhmästä päästä kärsii :ää: :ää: :ää:

työnnän kohta koko pask... naveta taakse :biggun: :biggun:
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onkos CDI:ssä enää sitä raitisilmaläppää imutorvessa, samassa linjassa EGR:än venttiilin kanssa? Siitä jos on kalvo puhki niin käyttäytyy juuri noin.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

AM kirjoitti:Onkos CDI:ssä enää sitä raitisilmaläppää imutorvessa, samassa linjassa EGR:än venttiilin kanssa? Siitä jos on kalvo puhki niin käyttäytyy juuri noin.
ei taida olla..viisaammat korjatkoot
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

janne.h kirjoitti:taitaa olla viisain odotella kl paketti ja vaihtaa tuo ilmamäärä mittari.
hutkitaan sitten lisää

en kyl ymmärrä sitä et jos auto yleensä vikatilassa niin silloinhan ei pitäis kiertää yli 3000rpm ????
miksi tämä kiertää ja toimii ylä kierroksilla ??
:
Älä huoli. Luulisin että kun ohjainlaite tulkitsee että vika olisi EGR:ssä, niin se antaa kuitenkin kierrättää konetta. EGR:ä toimii pienillä kierroksillä ja osakuormalla ja luulen että juuri sen takia ohjelma rajoittaa alavääntöjä.

Ilmamäärämittari kannattaa mielestäni vaihtaa vaikka ei sitä näillä tiedoilla pysty varmaksi sanomaan että se auttaa.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

jaa eipä ole tullu tehtyä oikeestaan mittää autolle.. ilmamääräanturan vaihdoin ei vaikutusta muutaku ei vedä ala kieroksilla olleskaan... ylä rekisteri sit toimii jos toimii jos ei ole vika tilassa ... olen antanu olla .. vitutus käyrä alkaa olleen aika korkeella mut sehä on näin mersu miehellä normaalia :shock:

kai se häätys tutkia... :ää:
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

terve, kulutuksia tässä seku seuraillu Kuva

tullee lämmitettyä autoa jonku verran ennen ajoja niin kulutus aika korkea :D

kilometrejäki kertyny 5000km nyt ajettu 493586
auto ostettu 8.11 eli vähä reipas 1,5 kuukautta
Viimeksi muokannut janne.h, 23.12.2012 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Korkea on kulutus, 200cdi väykky on vienyt enimmillään tankillisen keskikulutukseksi 6,6 ja siinä on jo viitisen tuntia lämmityskäyttöä + webasto koko ajan päällä (mikäli järjestelmä tarpeelliseksi katsoo)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei tuo kulutus minusta paha ole jos ajaa nurkka-ajoa paljon, varsinkaan kylmillä keleillä kun auto ei kerkea lämpeämään kunnolla.

Keskinopeus on semmoinen että tuohon kuuluu muutakin kuin maantieajoa, ja sitten tyhjäkäynti nostaa tuota kulutusnäyttöä ihan silmissä. :roll:
Viimeksi muokannut jolle, 14.1.2013 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

hmm , mikä se sit on nurkka ajoa :D lähimpään kauppaan / keskustaan 15km, työ matkat 55km-1000km.

tyhjä käynti se mulla nostelee tuota saattaapi käydä joskus 2 tuntiaki pihalla mut joka aamu vähintään puol tuntia ja sit ku käy jossain kylässä pikaisesti (1-3tuntia ) niin auto käy näillä pakkasilla :D

ei tuo syö ku 6...7 vällii ku ei käytä ylimääräisiä

ps. hyvvää joulua kaikille
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7122
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Höyryillähän tuo kulkee. ML:n viimisin tankillinen 14l/100km :lol:

Sama saatana ois ollu ajjaa 600:lla kesättalvet.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”