S210 E320T -99 Wäyry. Huolto ja korjauskirjanpito.

Vastaa Viestiin
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Haapajärvellä ajeltiin jo nastoilla menneellä viikolla. Joten Wäyryyn laitoin talvirenkaat kiiruusti alle tänään. Aamupakkasia alkaa olla kuitenkin joku aamu kun vaimo menee töihi. Renkaina Contin kitkat jotka tuli auton mukana. Kilsoja tais olla 263tkm paikkeilla.
Viimeksi muokannut Kimmo Koo, 06.11.2011 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Johan täälä mäntässäkin olis tullu taivaalta voimaa perjantai aamuna :wink:
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wäyryn kuulumisia...

Parkkitutkan nappi takaa vieläkin uusimatta. Samoin sähköinen kiertovesi pumppu(uus hankittuna valmiiksi)
Etu sumarissa oli johto poikki umpion läpiviennissä. Sen korjasin viikko sitten samalla kun vaihdoin koneesta öljyn ja suodattimen. Vanhoilla öljyillä mentiinkin pitkälle, en kehtaa edes sanoa :shock: Mutta öljyt eivät olleet vielä mustiakaan vaan tumman ruskeaa.
Edelliset öljyt oli Shelliläistä vain kokeen vuoksi. Ne ovat nykyäänkin yhtä huonoja kuin ennenkin :roll: Shellin öljyä kului niin kauan kun lisäsin kolme kertaa Mobilia sekaan. Joka oli noin 3,5 litraa jonka jälkeen ei tarvinnu enää lisätä.
Nyt koneessa Mobil-öljyt ja veikkaan ettei tarvi lisäillä vaikka seuraava vaihtokin olisi aikaisemmin.. Katsotaan miten käy.
Mitäs oli mittarissa :roll: Oliskohan ollut 278...km :arrow:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Mitäs Wäyrylle kuuluu :?:

Toivottavasti öljykorkin ruskeahko visva ei näin ekalla kerralla kylmien pakkasten jälkeen tarkoita tulevaa kansiremppaa :? :o
Huohotin lienee ollut jäässä eilen Savon reisulla kun seisoi ulkona -20 pakkasessa.
Tarvii tarkkailla mitä tekee tulevalla viikolla kun se seisoo pakkasessa Cattin työpaikallakin.
Jäähdytysneste paisuntasäiliössä puhtaan vihreää, öljytikku puhtaan öljyinen. Samoin öljynsuodatin kun katoin sinnekkin.

Mutta missä mahtaa olla vaihteiston öljytikku :?: Ei ollu kuin se mistä nostetaan mutta vaijeri puuttu :o

Mitäköhän seuraavaksi :? :roll:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Minusta Ässässäkään ei ole kuin korkki siinä öljytikun paikalla, vaijerillinen pitää ostaa jos sellaisen haluaa. Olikos niin että nämä 722.6-laatikot on tarkotettu huoltovapaiksi... :x
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Laatikossa ei ole mittatikkua muuta kuin asian osaavalla korjaamolla siinähän korkissa lukee worksop only
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Jaa siinä luke se sen takia :lol: :lol: :lol: Voi vittu miten onnettomina ne tehtaalla käyttäjiä pitää. etteivät osaa tikusta kattoa öljyntasoa. Siihenkin tarvitaa "työkauppa" :roll:

On sitten syy saapua Rassausmiittiin: -Hotari, katsotko mun vaihteistoöljyt? :escape:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Kimmo Koo kirjoitti:Jaa siinä luke se sen takia :lol: :lol: :lol: Voi vittu miten onnettomina ne tehtaalla käyttäjiä pitää. etteivät osaa tikusta kattoa öljyntasoa. Siihenkin tarvitaa "työkauppa" :roll:

On sitten syy saapua Rassausmiittiin: -Hotari, katsotko mun vaihteistoöljyt? :escape:
Vai vaihetaanko samalla
:roll: :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Voishan ne vaihtaakin ja putsarin. Peräöljyt samalla nostolla :idea:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Mitäköhän tästä tulee..
Öljyntäyttökorkin möhnäisyys jatkuu. Viikko sitten poistin ne ja nyt sitä on taas yhtälailla. Lisänä tänään se alkoi käymään 5llä sytyttäen moottorin vikavalon. Sammutuksen jälkeen, kävi taas 6lla mutta vikatilassa ei käytä kaikkia tehojaan. tai ei ainakaan reagoi kaasuun kuten ennen vikatilavalon palamista.
Taitaa tulla Tähden vaihto eteen. Autojahan vaihdellaan kun niissä on kalliiksi osottautuneita vikoja :roll:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eihän se tarvii kuin vikakoodien luvun ja siitä päättelee, mikä osa on vaihdettava.
Muutenhan saisi autoja olla vaihtamassa kerran päivässä :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 16.7.2021 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Juu tarvii luetuttaa ne maanantaina Turussa. Olikohan se OPTIMOI AUTOSI-kaveri meseläisiä tai sitten se Piisparistin kaveri joka mäkikisaa isännöi :roll:

Numerokin mulla hänelle oli jossain.

Nimimerkillä 57,7litr/100km olevaan Volvoon tarvii tehdä edellisestä syystä suuttimien vaihto. Hinta 3700,- plus öljynvaihto suodattimineen.

Sillä hinnalla saa hyvän s tai w-korisen 124sen :idea:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Se öljykorkin möhnäisyys on näillä keleillä ominaisuus, mikä löytyy kaikista bensa-autoista, mitkä ovat välillä tai jatkuvasti pätkä-ajossa. Puolilämpimänä kun ajetaan pikkuajoja, niin öljyyn kertyy kondenssivettä ja kun moottori sitten ajetaan lämpimäksi, niin vedet höyrystyvät ja näkyvät möhnänä öljykorkissa ja pahimmillaa tukkeutuu huohotin ja siitä seuraa omat harminsa.

Juuri männä viikolla oli työkaverin akan autosta jäätynyt öljykorkki niin kiinni että ei ollut lähtenyt auki muuta kuin rikkomalla. Vasaralla oli joutunut kopsuttelemaan auki, mutta oli niin jumissa että halkesi. Muuten sitä ei olisi tarvinnut aukoakkaan, mutta kun oli jäätänyt myös huohottimen ja sylkenyt jostakin välistä öljyt tielle.

Katsoin myös tuon meidä pätkäajossa olevan Fordin öljykorkkia ja sama p*ska oli sielläkin. Kävin ajamassa moottoritiellä lämpimäksi ja putsailin korkin, niin kuin olen joka talvi joutunut tekemään monta kertaa.
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Meissenkeri kirjoitti:Se öljykorkin möhnäisyys on näillä keleillä ominaisuus, mikä löytyy kaikista bensa-autoista, mitkä ovat välillä tai jatkuvasti pätkä-ajossa. Puolilämpimänä kun ajetaan pikkuajoja, niin öljyyn kertyy kondenssivettä ja kun moottori sitten ajetaan lämpimäksi, niin vedet höyrystyvät ja näkyvät möhnänä öljykorkissa ja pahimmillaa tukkeutuu huohotin ja siitä seuraa omat harminsa.

Juuri männä viikolla oli työkaverin akan autosta jäätynyt öljykorkki niin kiinni että ei ollut lähtenyt auki muuta kuin rikkomalla. Vasaralla oli joutunut kopsuttelemaan auki, mutta oli niin jumissa että halkesi. Muuten sitä ei olisi tarvinnut aukoakkaan, mutta kun oli jäätänyt myös huohottimen ja sylkenyt jostakin välistä öljyt tielle.

Katsoin myös tuon meidä pätkäajossa olevan Fordin öljykorkkia ja sama p*ska oli sielläkin. Kävin ajamassa moottoritiellä lämpimäksi ja putsailin korkin, niin kuin olen joka talvi joutunut tekemään monta kertaa.
Mimmoinen on pätkä?? Ajan tuolla kotterolla joka arkipäivä 66 km sivu, enimmäkseen valtateitä 80 kmh. Voisiko osasyyllinen olla joku kesätermari, joka pitää koneen sitten liian kylmänä, jolloin kondensoituminen on mahdollista? Lämmöt ainakin näin talvella koko ajan omassa ajossani hieman alle 80. Mies tossa just sano (Kimmo) jotta lämmöt nousee kiihdytykses yli 80 mutta mää en saa :D
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

catti kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Se öljykorkin möhnäisyys on näillä keleillä ominaisuus, mikä löytyy kaikista bensa-autoista, mitkä ovat välillä tai jatkuvasti pätkä-ajossa. Puolilämpimänä kun ajetaan pikkuajoja, niin öljyyn kertyy kondenssivettä ja kun moottori sitten ajetaan lämpimäksi, niin vedet höyrystyvät ja näkyvät möhnänä öljykorkissa ja pahimmillaa tukkeutuu huohotin ja siitä seuraa omat harminsa.

Juuri männä viikolla oli työkaverin akan autosta jäätynyt öljykorkki niin kiinni että ei ollut lähtenyt auki muuta kuin rikkomalla. Vasaralla oli joutunut kopsuttelemaan auki, mutta oli niin jumissa että halkesi. Muuten sitä ei olisi tarvinnut aukoakkaan, mutta kun oli jäätänyt myös huohottimen ja sylkenyt jostakin välistä öljyt tielle.

Katsoin myös tuon meidä pätkäajossa olevan Fordin öljykorkkia ja sama p*ska oli sielläkin. Kävin ajamassa moottoritiellä lämpimäksi ja putsailin korkin, niin kuin olen joka talvi joutunut tekemään monta kertaa.
Mimmoinen on pätkä?? Ajan tuolla kotterolla joka arkipäivä 66 km sivu, enimmäkseen valtateitä 80 kmh. Voisiko osasyyllinen olla joku kesätermari, joka pitää koneen sitten liian kylmänä, jolloin kondensoituminen on mahdollista? Lämmöt ainakin näin talvella koko ajan omassa ajossani hieman alle 80. Mies tossa just sano (Kimmo) jotta lämmöt nousee kiihdytykses yli 80 mutta mää en saa :D
Joo, olisi se tärkeää että ne lämmöt nousisivat normaaliin, eli sinne 80 celssiukseen, vaikka tuo teidän ajo ei aivan pätkäajoa olekaan. Silloin kun ne lämmöt nousee sinne n. 80 celssiukseen, niin ne höyryt lähtee liikkeelle ja poistuvat saman tien huohottimen kautta. Nyt on vissiin ollut kovia pakkasia teillläkin, niin kannattaisi hankkia sinne maskin taakse viimasuoja joka auttaa moottorin lämpeämistä huomattavasti. KL-varaosista saa kunnollisen ja helposti asennettavan, maksaa muutaman kymmenen euroa.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kyllä se on ihan se v6 moottorin ominaisuus että se öljykorkki on möhnässä. ihan niiinkuin A kikottimet ym missä öljykorkki on muoviputken päässä hiukan venakopasta kauempana. 112 moottorissa se ei pitkä ole se muovi homma mutta kuitenkin. rauhottukaa ny.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

No hyvä sitten. kyllähän tuo on mullakin tiedossa ollut jos ei kone lämpene kunnolla. mutta antaa sitten vaan palaa koska ei huohotin voi jäässäkään olla kun se on venakopan päällä joka on taatusti lämmin silloin kun patakin :)

Wankkurissa en ole tuohon ilmiöön törmänny minään vuonna. Jos siinä sitten huohotin toimii paremmin tai jotain.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minulla jäätyi kyllä samaan tapaan siinä minun S124 320T:ssä pari kertaa ja sillon kerty sitä mössöö korkkiin. Tääl o lounaissuomessa ollu nyt aika kovat pakkaset ja ilman suhteellinen kosteus silti ollut kesän tasoa koko alkutalven, eli 95-100%. joten kyllä se vain jäätää nytte ja kertyyki reilusti.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Wankkurissa on m104 patti,öljykorkki erilailla ko rakenteessa
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

279850km Rassausmiitti.

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wäyryssä ilmenneitä sytytyskatkoja lähettiin metsästää Rassausmiittiin ja vaihteisto- ja peräöljyn vaihtoa. Tulpat oli aivan loppu 1 ja 4 pytyt. Paikalla olleen KL-myyjältä tilasin loput 6 tulppaa kun paikanpäällä oli hyllyssä 6kpl. 1 ja 4 pytyt sai jo uudet tulppansa jolloin akuutti ongelma saatiin korjattua. Vaihteistoöljy suodattimen kanssa vaihdettu sekä pistoke. Peräöljy vaihdettu. Molemmat olivat pitkääään olleet vaihtamatta. Tai näyttivät siltä ja vaihteistoöljy myös tuoksui "palaneelta" . Vikakoodit poistettu. Loput tulpat pitäis vaihtaa ensitilassa kun saapuvat..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko väykyssä huoltokirjaa lainkaan ? :?
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Ei ole. Alkuperäinen Saksan ajoilta muistaakseni. Joka on sitten aikoinaan katkennut.. Kuitteja oli Ruotsin ajoilta mukana josta näki millä seudulla Wäyry on oleskellu. Ja edellisen omistajan tupakka-askin kokoinen ruutupaperi jossa oli suoritetut huoltotoimet. Siihen olen itse jatkanu tyhjälle toiselle puolelle kunnes kopioin ne parempaan tallennuspaikkaan.

Wäyryn vaihteisto toimii nyt niin hyvin kuin olla vain voi. Kyllä öljyn ja suodattimen vaihto kannattaa. Öljynvaihto suoritettiin huuhtelemalla kuten se kuuluukin tehdä
:!: Voi olla että siinä on aiemmin tehty vain osaoöljynvaihto ja sellaisella suodattimella ollu joka ei pysynyt paikoillaan. Kun se tuli öljypohjan mukana pois.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Mittari täyttyny 280 tuhanella. KLstä tilatut loput tulpat vaihtuu seuraavas Rassausmiitissä. Kun en ole täältäpäin saanu tulpanavaina mistään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Mittarissa päälle 281tkm ja Rassausmiitis vaihdettu loput tulpat jotka jäi viimeksi vaihtamatta niiden loputtua kesken. Matkan keskikulutus 9,7 ja keskinopeus 93.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Kimmo Koo kirjoitti:Mittarissa päälle 281tkm ja Rassausmiitis vaihdettu loput tulpat jotka jäi viimeksi vaihtamatta niiden loputtua kesken. Matkan keskikulutus 9,7 ja keskinopeus 93.
Minä pääsen pal pienemmällä keskikulutuksella kun ajan hitaammin :D mulla yleensä vaan 8,3
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kun verkkaalleen Wäyryä korjaillaan huollon nimissä, ilmeni vaimon puhelussa Wäyryn taas sortuneen kuluvan osan vaurioon. Taisi vesipumppu tulla tiensä päähän. Remmi poikki tai irti ja palasiksi pohjalevyn kerätessä palaset. Mutta Tähdellinen ei jättänyt tielle vaan vääntäyty kotipihaan luovuttaen tallipaikan Wankkurille.

Talossa pitää olla kaks Mersua joista toinen 124-korinen. Jotta jollain pääsee kulkemaan :lol: :arrow: huppu yli ja hävetköön sen alla :idea:

Edit: Tarkemman keskustelun jälkeen ei siinä taida olla kuin remmi poikki. Mutta niitä riippeitä saa sitten kaivella hihnapyörien välistä..
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

No nytpä sulla on opus, niin tiedät miten uuden remmin pujotat :idea:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

catti kirjoitti:
Kimmo Koo kirjoitti:Mittarissa päälle 281tkm ja Rassausmiitis vaihdettu loput tulpat jotka jäi viimeksi vaihtamatta niiden loputtua kesken. Matkan keskikulutus 9,7 ja keskinopeus 93.
Minä pääsen pal pienemmällä keskikulutuksella kun ajan hitaammin :D mulla yleensä vaan 8,3
Muttako olet tienpäälä kauemman aikaa niin ainetta kerkeää kulua enemmän :lol:
No Merc at the moment
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

pp d kirjoitti:
catti kirjoitti:
Kimmo Koo kirjoitti:Mittarissa päälle 281tkm ja Rassausmiitis vaihdettu loput tulpat jotka jäi viimeksi vaihtamatta niiden loputtua kesken. Matkan keskikulutus 9,7 ja keskinopeus 93.
Minä pääsen pal pienemmällä keskikulutuksella kun ajan hitaammin :D mulla yleensä vaan 8,3
Muttako olet tienpäälä kauemman aikaa niin ainetta kerkeää kulua enemmän :lol:
En ny nii pal kauemmi.
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”