Magge— mersut ja muut romut. Rintterin öljyhuoltoon valmistautuminen.

Vastaa Viestiin
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Pappi kirjoitti:Kulutusta voi ihmetellä näissä liitereissä. Mitä työn puolesta ajan rintterillä niin kulutus liikkuu 10.5-15ltr/100km. Tuohon viiteentoista litraan pitää aurata jo tietä maitoautolle. Paikkaluku työautoissa 17-22 jos oikein muistan. Painoa tulee jo sisustan rakenteista.
Sepä justiin ku vaikka vertaa tuohon omaan farmari mersuun niin sekin vetää sen kympin tai enemmänkin talvella vaikka kevyempi, ilmanvastus ei ole samakuin kirjahyllyllä ja moottori on kehittyneempi kuin tuo nooan aikainen. 🤔

Löysin eilen uudet takaovet autodocista mutta eivät toimita suomeen.. :toilet:
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kuva

Välillä varmarista, öljyt vaihettu, turbon ja ilmanputsarien välinen tiiviste vaihettu ja lasinpesunestepönttö täytetty.

Toki myös hiukkaspönttö koki raakalla pesun ja auto alkoi kulkemaan vähemmällä ja ”hiukkasen” rivakammin.. Tosi puheessa auto on nyt kuin eri maailmasta toki kulutus lukemia ei vielä ole mutta persdyno löytyy ja tuo nokisen perseen kuva. Kilometrejä taulussa aikalailla 290tkm.
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tänään mökille mentäessä varmarista hajos takaiskarin yläpää, onko kuinka yleistä? Molemmat korvalliset irti ja iskari tekkee mitä lystää, toisellakin puolen oli selvät halkeamat. Oli melko mukava työnnättää parisataa kilsaa mökille varovasti ilmapussia säästäen.

Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Lisätään vielä että jos varaosia myyvät tahot näitä lukee niin todella hieno homma olisi jos saisi ranualle bussilla tämmöisiä kaksi kappaletta huomiseksi. Puh nro on .
Viimeksi muokannut Magge--, 18.4.2020 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Uudet iskarinyläpäät löyty oulusta mb-osasta. Tulihan siinä kyllä 320km ajomatkaa laina rangerilla mutta onpahan mersu taas ajossa.

Kuva

Kuva

Tasalaatuisia näyttäisi osat olevan, melkeen porsinut toinenkin. Osien vaihtoon meni vartti kenttäolosuhteissa mökin pihalla.
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
julB
Viestit: 1
Liittynyt: 14.7.2020 17:17

Viesti Kirjoittaja julB »

Kohtalotoveri löytyi :D

Kuva

260tkm taulussa ja aikalailla vastaava auto. Molemmat yläpäät pamahti samalla reissulla. Toinen ei niin paha, mutta toinen pakotti nilkuttamaan nosturille. Jostakin kuullut, että noita on mennyt. Jotain alumiinivalua mitä lie.. MBKoskiselta kuitenkin suoraan hyllystä uudet ja matka jatkuu.

Mersuforumin puolella olen enemmänkin kirjoitellut ja omasta autosta löytyy myös oma topicinsa. Olit kirjoitellut DPF-ongelmista myös. Itsellä se koki lopullisen pesun pari viikkoa sitten + softaus. Kylläpä auto alkoi mennä kevyesti :wink:
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

julB kirjoitti:Kohtalotoveri löytyi :D

Kuva

260tkm taulussa ja aikalailla vastaava auto. Molemmat yläpäät pamahti samalla reissulla. Toinen ei niin paha, mutta toinen pakotti nilkuttamaan nosturille. Jostakin kuullut, että noita on mennyt. Jotain alumiinivalua mitä lie.. MBKoskiselta kuitenkin suoraan hyllystä uudet ja matka jatkuu.

Mersuforumin puolella olen enemmänkin kirjoitellut ja omasta autosta löytyy myös oma topicinsa. Olit kirjoitellut DPF-ongelmista myös. Itsellä se koki lopullisen pesun pari viikkoa sitten + softaus. Kylläpä auto alkoi mennä kevyesti :wink:
Oho, tänne on vastannut joku. Menny ihan ohi kun tottunu ettei kukaan kirjoittele mitään tähän topikkiin :D

Tosiaan nuita kuulemma menee jonkin verran mutta kukaan ei kuitenkaan siitä tienny :roll: Tuohan on sama osa myös keveämmässä C sarjalaisessa niin totta nuo näissä onkin kovemmalla rasituksella.

Dpf ongelmia on tosiaan ollut, nyt niistä jäljellä vain raaka savutus. Mutta positiivisena asiana kulku huomattavasti ripeämpi ja kulutus pari litraa pienempi.
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6356
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No mutta mites tuo jeeppi on pelannu?

Itekki noita WJ jeeppejä kattellu kun tuo talven paska taas painaa päälle. Nelivetoa ja korkeampaa maavaraa kova ikävä...

Mites... kuinka nuo V6:set alkaa käryään jos pesee katalysaattorinkin? Omassakin tuo dpf:n hieronta eessä. Olen miettiny että hommaanko uuen vai "pesenkö vanhan hyvin" niin kulutus varmasti tippuis, poltto tuntuu olevan meleko usiasti nykyään päällä. Käytännössä joka päivä.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1247
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Katin ja dpf kun peset kunnolla, niin tulee vislaukset :D jos tuossa on takapöntöt tehty samalla tavalla kuin ceemelissä, niin kovin tukkoiset on...
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mika.T kirjoitti:No mutta mites tuo jeeppi on pelannu?

Itekki noita WJ jeeppejä kattellu kun tuo talven paska taas painaa päälle. Nelivetoa ja korkeampaa maavaraa kova ikävä...

Mites... kuinka nuo V6:set alkaa käryään jos pesee katalysaattorinkin? Omassakin tuo dpf:n hieronta eessä. Olen miettiny että hommaanko uuen vai "pesenkö vanhan hyvin" niin kulutus varmasti tippuis, poltto tuntuu olevan meleko usiasti nykyään päällä. Käytännössä joka päivä.
Tuota nuin jeepissä on tekniikka pelannut hyvin ja ihan toimiva vekotin oli vakio alustalla jokapäiväiseen ajoon. Itsellä ollut lähinnä alustamuutosten takia murheita kardaanien kans eipä oikeastaan muuta.

Jeeppiin laitoin 4" korottavan rough countryn alustan jossa tuli jouset, iskarit, kallistuksen vakaajan pikakiinnike modit ja säädettävät etualatukivarret. Lisäksi laitoin taakse säädettävät alatukivarret ja tuplanivel etukardaanin. Takakardaaniin pitäisi tehdä jotain muutoksia kun jyrrää mahoton cv-nivelen kulman muuttuessa muttakun osia ja tietoa ei oikeen kenelläkään ole tai kukaan ei halua kertoa mitä eroa bensan ja dieselin jakolaatikon hännässä on.

Auto on muutoskatsastettu tuolle alustalle ja 33x12.5r15 renkaille.

Kesällä tuli noin 10tkm ajettua ja kyllä tykkään autosta kaikinpuolin, varusteita on vakionakin jo mukavasti ja muutosten myötä autolla voi työntää lähes minne haluaa.
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Alkukesästä kyllästyin puoliksi miranoolin valkoisiin kylkiin jotka oli maalattu erikoisella grafiikalla :D

Kuva

Kyljet piti hioa aika puhtaaksi koska pohjamassaa oli aika paljon sivelty kylkiin.

Kuva

Pikaisten sinneppäin pohjien jälkeen meni eräänlainen työkalumaali auton päälle. Joskus jos olisi kunnon tila ja sellainen vielä missä auto saisi olla rauhassa niin voisi hieroa vähän paremmaksi ja oikea automaali päälle, mutta nyt se on yksivärinen sentään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Rintteri ollu kovasti ajossa kesällä, milloin muuttokeikkaa ja milloin mitäkin.

Kuva

Kuva

Sitte vähän valohörhöilyä. Alhaalla 2x xvision dominator xenon ja luminalights strike 560. Katolla 3x nbb, 45w cnlight+70w dlt ballasteilla.

Kuva

Kuva

Cdi sprintterille vähä käynnistysapuja.

Kuva



Kesällä oli aika alkaa laittamaan jeeppikin katsastuskuntoon, se on nyt katsastettu 4" rough countryn alustalle ja 33x12.5r15 renkaille.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


En tiiä kiinnostaako traktorit ketään mutta laitan pari ruutua silti. Tuli kotiutettua tuommonen hyvänä pidetty Valmet 903.

Kuva

Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2312
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kyllähän aina kaikki vanhat koneet kiinnostaa :D Siistin näköisen Valmetin olet löytännyt ja voisi kuvitella että olisi pidetty kunnossakin kun noin siistinä säilynnyt 8) Mites jeepin suhteen on etuperän kanssa? Kun noissa tuppaa olemaan välillä sellaisia ongelmia että alkavat merkkailemaan etu akselin luota pyörän navan päästä jos joutuvat oikein koviin paikkoihin :( Itsellä alkoi aikanaan sieltä merkkailemaan ja silloin ei ollut aikaa alkaa sitä laittamaan niin oli luovuttava autosta silloin :( Muuten tykkäsin siitä mutta jotenkin sen auton etupenkit ei sopinnut kyllä meikäläisen selälle ja vielä tänäkin päivänä on harvassa ne autot millä pystyn ajamaan yhteen putkeen satoja kilometrejä :cry:
-02 VW Passat 1.9TDI Käyttöromuna
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-96 Volvo 960 Harraste autona enää
-74 MF 50B
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

mese300 kirjoitti:Kyllähän aina kaikki vanhat koneet kiinnostaa :D Siistin näköisen Valmetin olet löytännyt ja voisi kuvitella että olisi pidetty kunnossakin kun noin siistinä säilynnyt 8)
Nonii hyvä 👍 Tuo on tosiaan 2002 vuodesta asti ollut viimekevääseen(2020) samalla omistajalla ja se on pitänyt sitä kyllä todella hyvänä, yritän jatkaa samanlaista ylläpitoa ja traktori on aina tallissa kuten aiemminkin, huollot säntillisesti. Ainoat viat tuossa on se että pyyhkijänmoottori ei pelaa ja kuormaaja pitäs holkittaa tai puslittaa mitä se onkaan viralliselta nimeltään muuten kaikki toimii eikä takanostolaitekkaan rynkytä. Jos jollain on tuollaisen Valtra J-61 kuormaimen tietoja tai kirjoja tallessa niin ne kiinnostaisi!
Mites jeepin suhteen on etuperän kanssa? Kun noissa tuppaa olemaan välillä sellaisia ongelmia että alkavat merkkailemaan etu akselin luota pyörän navan päästä jos joutuvat oikein koviin paikkoihin :( Itsellä alkoi aikanaan sieltä merkkailemaan ja silloin ei ollut aikaa alkaa sitä laittamaan niin oli luovuttava autosta silloin :( Muuten tykkäsin siitä mutta jotenkin sen auton etupenkit ei sopinnut kyllä meikäläisen selälle ja vielä tänäkin päivänä on harvassa ne autot millä pystyn ajamaan yhteen putkeen satoja kilometrejä :cry:
Etuperä ei ole oireillut eikä siinä oleva varilock lukkokaan, myös öljyt ovat pysyneet akselin putkessa👍

Taka-akselilla tosin oli vuoto kuskinpuolen stefassa ja käsijarrurumpu oli täynnä öljyä. Stefan vaihdoin laakerinvaihdon yhteydessä.

Penkithän noissa on mitä on, toisaalta mukavat nahkasohvat mutta esimerkiksi maastossa perse vaihtaa paikkaa kokoajan
:D [/quote]
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Magge— mersut ja muut romut. S212 iskarin yläpää korkkas.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Nonii, nyt kun on näitä reiluja 30-40 pakkasia pidelly niin näyttäis siltä että rintteriin vois vaihdella jotaki liukkaampia rasvoja tuonne laatikkoon ja perämurikkaan. Onko kokemuksia että pitääkö sinne olla joku ihan vasittu öljy vai käykö perään perus 80w90 ja laatikkoon joku 80 alkava?

Kylmänä vaihteistoöljyt aika jämäkät, startin jälkeen kun kytkimen nostaa niin aika raskaaski käy ensimmäiset hetket ja 1,2 vaihteet melko raskaasti käyttäytyvät.
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 538
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Magge— mersut ja muut romut. Rintterin öljyhuoltoon valmistautuminen.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Noo öljyjä ei ole vaihdettu kun raati ollut hiljainen ja ilmeisesti vanhatkin öljyt menee.. :D

Tänään sain sprintteriin asennettua eberin ja kun sain sen käyntiin niin emäntä soittaa että eipä mersussa pelaa ohjaustehostin.. Tallinaapurilta lyhyt 311cdi sprintteri alle ja kattomaan (oma oli vielä levällään tallissa), sieltähän löytyi tehostamaton ohjaus ja öljymeri pohjamuovien päältä... Sanoin emännälle että aja tallille ja sitte nyt illalla purin tuolta ohjaustehostimen paineletkun pois.

Kaks isoa hinkkauskohtaa ja sitte vekki josta öljyt tulleet kartanolle. Uusi maksaa 325e joten taidan käydä jossain hydrauliliikkeessä teetättään uuen..
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”