W203 -06 lämmityslaitteen kenno tukossa?

Vastaa Viestiin
P. Lanttola
Viestit: 10
Liittynyt: 07.3.2008 15:51
Paikkakunta: Tuuri

W203 -06 lämmityslaitteen kenno tukossa?

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Vikana on ettei sisälle tule lämmintä oikeastaan yhtään vaikka kone lämpiää.
Kennolla ei neste tunnu kiertävän, mutta onko kennon putkissa mitään venttiiliä mikä katkaisee kierron vai onko kenno vaan yksinkertaisesti ihan tukossa?

Onko se näihin kova homma vaihtaa?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Bensa vai diesel..? Kiertovesipumppu vois olla kaput... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Minkä väristä soossia paisuntasäiliössä ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1640
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Re: W203 -06 lämmityslaitteen kenno tukossa?

Viesti Kirjoittaja et »

P. Lanttola kirjoitti:vai onko kenno vaan yksinkertaisesti ihan tukossa?
Vai onko se jäässä?
P. Lanttola
Viestit: 10
Liittynyt: 07.3.2008 15:51
Paikkakunta: Tuuri

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Pikkuhiljaa oli mennyt tuollaiseksi.
Mutta kyllä kenno saatiin virtaamaan kun vesiletkulla laski suoraan hanasta vettä väärään suuntaan.
Lämmintäkin alkoi selvästi tulla mutta huomenna selviää koeajolla tuleeko sitä kylmissäkin olosuhteissa.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1640
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Vaihda talvikelin jäähdytysnesteet.
Leewi
Viestit: 4
Liittynyt: 20.1.2017 11:09

Viesti Kirjoittaja Leewi »

Mulla on myös hiipuneen lämmityksen ongelma. Käsittäisin syyn olevan vedenkierrossa, kierto katkeaa lämmityslaitteen kennoon. Korjaaminen ei vaan tuota tulosta. Tähän mennessä vaihdettu: termari, vesipumppu, varmuuden vuoksi öljynlauhdutin, sähköinen lisälämmitin (ei löydy silti rattivalikosta), lämppärin kenno. Eli kaikki mitä voi vaihtaa on ymmärtääkseni tehty. Seuraavaksi tulee mieleen kansi. Tuntuu, ettei jäähdytysvedessä ole paljoa painetta. Voisiko kansi olla halki? Sen saisi varmaan helposti selvitettya jossain diesel-korjaamossa, Hesassa lähellä olisi esim Aallon auto hertsikassa. Jos vika ei ole kannessa, niin olen neuvoton. Lämppärin kennon jälkeen ei pitäisi olla mitään tukkoon menevää paikkaa ennen kuin vesi kiertää syylarille asti? Moottori lämpeää siis aivan normaalisti, mutta kabiiniin ei tule lämpöä. Auto on -06 w203 diesel.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29051
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oliko kenno tukkeutunut, eli hajotitko ja katsoit sisälle ?
Meillä on korjaamolla samanlainen tapus jossa oli selvä vika, silikaattipussi hajonnut paisuntasäiliössä ja tukkinut paikkoja.
Vaan nyt on vaihdettu lämppärin kenno, jäähdytin, öljynjäähdytin, EGR purkki, sylinterinkansi ja asennettu kiertovesipumppu (tässä ei ollut alunperin) eikä tule vieläkään lämmintä kuin joskus hetken ajan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Oliko kenno tukkeutunut, eli hajotitko ja katsoit sisälle ?
Meillä on korjaamolla samanlainen tapus jossa oli selvä vika, silikaattipussi hajonnut paisuntasäiliössä ja tukkinut paikkoja.
Vaan nyt on vaihdettu lämppärin kenno, jäähdytin, öljynjäähdytin, EGR purkki, sylinterinkansi ja asennettu kiertovesipumppu (tässä ei ollut alunperin) eikä tule vieläkään lämmintä kuin joskus hetken ajan.
Lämpeneekö kenno ja
ohjautuuko ilma kennon läpi
joskus ollut syynä että ilma ei mene kenonno läpi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29051
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo ! Meillä olevassa autossa letkut jäähtyy kun lämmin lakkaa tulemasta eli ei kierrä.
oulaistenliikenne.fi
Leewi
Viestit: 4
Liittynyt: 20.1.2017 11:09

Viesti Kirjoittaja Leewi »

dealer kirjoitti:Joo ! Meillä olevassa autossa letkut jäähtyy kun lämmin lakkaa tulemasta eli ei kierrä.
Kaikki vaikuttaa identtiseltä omaani. En tutkinut vanhaa kennoa ja se tais lähteä jo kaatikselle. Jotain silikaattia tms hilpettä siellä oli kierrossa, eli epäilen tukkeumaa, mutta sille ei ole luontaista paikkaa lämppärin kennon jälkeen?
Leewi
Viestit: 4
Liittynyt: 20.1.2017 11:09

Viesti Kirjoittaja Leewi »

Onko kannen halkeaman varmistus turha kustannus? Miten ne sen korjaamolla sitten tekevätkään.
Leewi
Viestit: 4
Liittynyt: 20.1.2017 11:09

Viesti Kirjoittaja Leewi »

CDI203 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Oliko kenno tukkeutunut, eli hajotitko ja katsoit sisälle ?
Meillä on korjaamolla samanlainen tapus jossa oli selvä vika, silikaattipussi hajonnut paisuntasäiliössä ja tukkinut paikkoja.
Vaan nyt on vaihdettu lämppärin kenno, jäähdytin, öljynjäähdytin, EGR purkki, sylinterinkansi ja asennettu kiertovesipumppu (tässä ei ollut alunperin) eikä tule vieläkään lämmintä kuin joskus hetken ajan.
Lämpeneekö kenno ja
ohjautuuko ilma kennon läpi
joskus ollut syynä että ilma ei mene kenonno läpi
Tämä on nyt aika varmasti varmistunut syyksi. lämppärin kennon lämpenemisestä huolimatta kajuutta ei lämpene. lämpötilaa säädettäessä vivut liikkuvat kuten kuuluu. jossain lienee kuitenkin joku läppä mikä ei liiku, kummallakaan puolella. mistä sitä pitäisi etsiä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29051
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oletko päässyt testerillä tutkimaan lämmityslaitetta ? Sitä pystyy näissä hyvin ohjailemaan ja mittaamaan Starilla.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 lämmitys, ilmastointi”