R170 ilmastoinnin kennon vaihto

Vastaa Viestiin
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

R170 ilmastoinnin kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Mites tuossa SLK:ssa tuon ilmastoinnin kennon saa vaihdettua? Flekti-hässäkkä pois, syyläri ja ilmastointikenno moottorin puolelta ulos ja sitten ruvetaan ihmettelemään pakettia pöydällä. - Vai olisko jotain oikoteitä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29052
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mersuissa on pitänyt ottaa aina puskuri pois ja sitä kautta. En muista juuri SLK osalta onko siinäkin näin, mutta siitäkin lähtee puskuri helposti irti.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

moottorin puolelta

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Googletin vähän tätä ongelmaa ja katsoin tehtaan WIS:stä.

Taitaa olla poikkeus, sillä tässä tapauksessa otetaan ensin pois flekti, sitten siirretään syyläriä ja välistä vetäistään ilmastoinnin lauhditin pois ja uusi tilalle. - niinkuin yksinkertaistettuna, jos on kyseessä 320. Neloskoneella on vähän enemmän töitä!
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Kuinka se tapahtui

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Jos muissa mersuissa ilmastoinnin kennon saa vaihdettua puskurin puolelta, niin SLK on sitten poikkeus. Jos on V6 malli, on vaihto suhteellisen helppoa, 4-pyttyisissä on moottorin ja syylärien välissä enemmän touhuamista. Siihen linkki tässä:

http://www.slkworld.com/slk-r170-class- ... 230-a.html

V6:ssa ei tarvitse välttämättä ottaa edes ylävesiletkua irti, vaan homman saa hoidettua letkujen välistä. Ensin otetaan flektihässäkkä irti ja pujotellaan letkujen välistä yläkautta ulos. Moottorin ilmanottoputket kannattaa otta tieltä pois. Sitten syylärin yläosasta kaksi ruuvia, millä syyläri ja ilmastoinnin kenno on niputettu yhteen. Ilmastoinnin putket auki liitoksesta ja syylärin vasemmassa alakulmassa oleva kiinnitys auki. Vaihteiston öljyputken kiinnike irti syylärin alareunasta. Työnnetään molemmat kennot nipussa yläreunasta taaksepäin. Syylärin saa nyt työnnettyä irti ilmastoinnin kennosta ja tämän taas ujutettua syntyneestä raosta yläkautta pois.

Isompi ongelma oli ilmastoinnin kuivain. Mister-auto toimitti rekisterinumerolla tilatessa väärän mallisen kuivamen. On huomattava, että V6:ssa ja nelosmoottorissa on erilainen kuivain! Patruunahan on ihan sama, mutta liittimet ovat suurinpiirtein 40 astetta eri suunnassa. Niin - ja tätä kuivainta en onnistunut löytämään kuin originaalina. Eihän siinä ole kuin 48 >< 200 hintaeroa!

Muutenkin tuolta Mister-autosta on tullut minulle n. 30% vääriä osia, joten pitää ainakin muistaa tarkistaa osien oikeellisuus ennen kuin 14 vrk:n reklamointiaika menee umpeen! Sen jälkeen yhteydenottoyrityksissä sieltä tulee vastaus "reklamointiaika kulunut umpeen".
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 lämmitys, ilmastointi”