W203 kojelauta nakuttaa ja nyt vaimo, auttakaa miestä mäessä

Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

W203 kojelauta nakuttaa ja nyt vaimo, auttakaa miestä mäessä

Viesti Kirjoittaja jameri »

No niin johan tässä meni viikko ettei mitään ongelmia.

Nyt olisi seuraavanlainen päällä, kun auton käynnistää alkaa kuulua kova naputus ääni kojelaudasta keskeltä ylhäältä, ihan kuin jokin läppä yms haluaisi mennä johonkin asentoon muttei mene.

Kun käynnistyksestä on mennyt muutama minuutti se loppuu mutta alkaa taas kun sammuttaa koneen.

Ihan kuin jokin menisi johonkin asentoon kun käynnistää ja sammuttaa, ajossa tätä ei esiinny.

Olen koetanut painella kaikkia nappeja tuuletuksia ylös-alas-sivulle- puhallinnopeutta-sisäkiertoa-kokonaan pois- jne jne

Olisiko vinkkiä vaiko Vehon kautta, taas
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Kokeilin myös seuraavaa, rumputin CD:tä sisään ulos ja auto senkun nakuttaa, ääni tuntuu tulevan siitä etusuulakeiden takaa se että avaa tai sulkee säätimiä ei heikennä tai voimista ääntä
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ilmaläppiä kääntävää vipuahan noista on mennyt. Vipu murtuu akselin kohdalta ja saattaa aiheuttaa liikkuessaan moista ääntä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Lucky-Dog kirjoitti:Ilmaläppiä kääntävää vipuahan noista on mennyt. Vipu murtuu akselin kohdalta ja saattaa aiheuttaa liikkuessaan moista ääntä.
Kiitos vinkistä, ei taida onnistua koto konstein, tuoksahtaa pieneltä halvata osalta jonka vaihto vaatii kojelaudan merkittävää purkamista, eli matka taitaa viedä ... Vehoon.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

jameri kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Ilmaläppiä kääntävää vipuahan noista on mennyt. Vipu murtuu akselin kohdalta ja saattaa aiheuttaa liikkuessaan moista ääntä.
Kiitos vinkistä, ei taida onnistua koto konstein, tuoksahtaa pieneltä halvata osalta jonka vaihto vaatii kojelaudan merkittävää purkamista, eli matka taitaa viedä ... Vehoon.
Kaikki onnistuu kotona, jos vaan viittii laittaa, niin se yleensä on. :lol:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Homman osaajalle se ei mikään tynnyri työmaa ole......oisko parin tunnin nakki. Eipä oo nyt justiinsa asentajaa vieressä jolta kysästä.... 8) .....pitää edes yöt pyrkiä viettämään kotonaan :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Lucky-Dog kirjoitti:Homman osaajalle se ei mikään tynnyri työmaa ole......oisko parin tunnin nakki. Eipä oo nyt justiinsa asentajaa vieressä jolta kysästä.... 8) .....pitää edes yöt pyrkiä viettämään kotonaan :lol:
Järkevää puhetta, ei kannata tuoda töitä kotiin, asentajasta puhumattakaan :lol: kiitos vinkeistä.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Hei!

Mielenkiintoni heräsi. Itselläni ilmastointilaite napsauttelee hetken aikaa käynnistyksen jälkeen noin 3 sekunnin välein, mutta sitten se lakkaa. Onko kyseessä sama vika?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29052
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sama juttu lie C-klassella.

Pakkasella auto käyntiin ja edellisen ajon jäljiltä jaloille oleva puhallus kertakäännöllä lasille; *NAKS* ja vivun pää on halki.
Uusi vipu on vahvistettu ja kestää paremmin, vaihtotyö on sellainen homma että ellei tiedä miten purkaa ei välttämättä kannata itse kokeilla.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Komppaan dealer:ia. Ilmastoinnin säätötangot pre-facelift-malleissa menevät rikki. Ne ovat sen verran keljussa paikassa, että jos ei ole rutiinia hommasta, ulkoistaminen kannattaa.

Mutta kannattaa vähän kilpailuttaa paikkoja, missä työn teettää. Joissain puretaan koko kojelauta ja toisissa tehdään homma rutiinilla puolisokkona. Ja hinta on suoraan verrannollinen työhön kuluvaan aikaan.

Itse osa ei paljon maksa. Operaation hinta tulee työstä.
-T

Kuva
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

eerola kirjoitti:Komppaan dealer:ia. Ilmastoinnin säätötangot pre-facelift-malleissa menevät rikki. Ne ovat sen verran keljussa paikassa, että jos ei ole rutiinia hommasta, ulkoistaminen kannattaa.

Mutta kannattaa vähän kilpailuttaa paikkoja, missä työn teettää. Joissain puretaan koko kojelauta ja toisissa tehdään homma rutiinilla puolisokkona. Ja hinta on suoraan verrannollinen työhön kuluvaan aikaan.

Itse osa ei paljon maksa. Operaation hinta tulee työstä.
Kiitos "Toverit"
Tällä etenen, en meinaan ole tekniikan ihmelapsia, jahka valmistuu laitan tunnelmia
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mistä kannattaa kysellä korjausta tuohon läppäjuttuun, jos en välttämättä halua mennä suoraan Seinäjoelle Käyttöauton merkkihuoltoon?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Muistan nähneeni tällä foorumilla joskus listausta eteläpohjalaisista Mersu-pajoista (ei merkkihuoltoja), mutta en löydä sitä millään. Voisiko joku auttaa!?
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Mites tämä korjaamo?
BMW 318d -09
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mites tämä korjaamo?
Hyvältä vaikuttaa, kiitoksia kovasti!
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

joopa joo antoivat Pitäjänmäen veholla työ arvioksi 400e että sinne siis joutuu kuulemma purkamaan aikalailla, lohdutukseksi osa on halpa.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jameri kirjoitti:joopa joo antoivat Pitäjänmäen veholla työ arvioksi 400e että sinne siis joutuu kuulemma purkamaan aikalailla, lohdutukseksi osa on halpa.
Samoin vuosi sitten Tampereen Vehossa. Toteuma oli kuitenkin 307e. Sanoivat että virallisen ohjeen mukaan pitää purkaa paljon, mutta kokenut asentaja selviää vähemmällä purkamisella ja sormituntumalla. Siitä tuo arvion alitus.
-T

Kuva
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

eerola kirjoitti:Toteuma oli kuitenkin 307e. Sanoivat että virallisen ohjeen mukaan pitää purkaa paljon, mutta kokenut asentaja selviää vähemmällä purkamisella ja sormituntumalla. Siitä tuo arvion alitus.
Luulisi että virallisen ohjeen mukaan menisi tehtaan takuuseen jos niitä
näyttäisi kaikista hajoavan?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

heikki5 kirjoitti:...Luulisi että virallisen ohjeen mukaan menisi tehtaan takuuseen jos niitä näyttäisi kaikista hajoavan?
Juu niin luulisi, mutta ei mene. Samoin kuin V6-koneiden laturit. (Click)

Metkaa tässä on, että joillakin markkina-alueilla tehdas seisoo laadun takana enemmän kuin toisilla.
-T

Kuva
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

eerola kirjoitti:
Metkaa tässä on, että joillakin markkina-alueilla tehdas seisoo laadun takana enemmän kuin toisilla.
No niinpä onkin kun tarkastelee asiaa tämän tiedon kanssa:
dealer kirjoitti:
Pakkasella auto käyntiin ja edellisen ajon jäljiltä jaloille oleva puhallus kertakäännöllä lasille; *NAKS* ja vivun pää on halki.
Uusi vipu on vahvistettu ja kestää paremmin, vaihtotyö on sellainen homma että ellei tiedä miten purkaa ei välttämättä kannata itse kokeilla.
Ongelma on tunnustettu koska osaa on saatavissa vahvistettuna versiona :? Olisiko kylmemmän ilmaston asema markkina-alueena
marginaalinen joten kaikkiin pakkasongelmiin ei tarvitse ottaa kantaa?

Siinä olisi vähän Tentalle hommia :cry:

Heikki
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

heikki5 kirjoitti:
eerola kirjoitti:
Metkaa tässä on, että joillakin markkina-alueilla tehdas seisoo laadun takana enemmän kuin toisilla.
No niinpä onkin kun tarkastelee asiaa tämän tiedon kanssa:
dealer kirjoitti:
Pakkasella auto käyntiin ja edellisen ajon jäljiltä jaloille oleva puhallus kertakäännöllä lasille; *NAKS* ja vivun pää on halki.
Uusi vipu on vahvistettu ja kestää paremmin, vaihtotyö on sellainen homma että ellei tiedä miten purkaa ei välttämättä kannata itse kokeilla.
Ongelma on tunnustettu koska osaa on saatavissa vahvistettuna versiona :? Olisiko kylmemmän ilmaston asema markkina-alueena
marginaalinen joten kaikkiin pakkasongelmiin ei tarvitse ottaa kantaa?

Siinä olisi vähän Tentalle hommia :cry:

Heikki
Tähän laadun takana seisomiseen, tuossa Csarjalaisessa suli etuvilkun kannat ja siihen lääke vaihdetaan oikein mitoitetut, maahantuonnin vastaus valmistusvirheeseen, ota yhteys myyjään ei kuulu heille, HOHHOIJAA en jaksanut alkaa riitelemään mutta näin sitä 100t€ auton jälkihoitoa hoidetaan, kaivoin taskusta 200€ ja kiitos.

Koska Suomessa ei esim pysty nostamaan helposti ryhmäkannetta ei globaaleja toimijoita pysty millään painostamaan huolehtimaan laadusta taikka vastuista, jenkkilässä asia olisi jo hoidettu heti kun se huomattiin huoltojonoissa.

Rehellinen mielipide on se että kyllä tähti alkaa himmetä.

Tässä olisi lakimiehelle hommia jos lainsäändäntömme olisi hiukan erilainen vahingonkorvaus asioissa olisin nyt iloinen siitä että tehdas tuottamuksellisesti ja salaten sekä kieltäen kieltäytyisi vastuustaan.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

heikki5 kirjoitti:...Olisiko kylmemmän ilmaston asema markkina-alueena
marginaalinen joten kaikkiin pakkasongelmiin ei tarvitse ottaa kantaa?...
Tuo on mahdollista. Toisaalta, kun minulla meni W203:sta tanko rikki eteläisen USA:n ilmastossa, homma meni ilman pienimpiäkään empimisiä takuuseen. Mutta kun S203:sta tanko sippasi Pirkanmaalaisessa pakkassäässä, homma meni ilman pienimpiäkään empimisiä minun piikkiini. Vaikka kyseessä on selkeästi pre-facelift-mallin autojen tyyppivika.

--> Eri markkina-alueilla olevia omistajia kohdellaan eri tavalla. Tämän näkee myös takaisinkutsuista, jotka koskevat vain tiettyjä valmistenumeroita. Kun asiaa lähtee tarkemmin penkomaan, valmistenumerot linkkautuvat kohdemarkkinoihin.

Voi olla että yleistän tässä, mutta tältä kuulostavia esimerkkejä on, vaikkapa tämä. Minun "USA-autooni" tiivisteet vaihdettiin ilman kyselyitä. Erääseen saman ikäiseen "Suomi-autoon" tiivisteitä ei suostuttu vaihtamaan vaikka hiekkapöly tuli sisään, sillä se ei ollut recallin piirissä. Lieneekö se tarina sittenkin totta, että "Suomi-autot" ovat tehtaan überpremiumosaston valmistamia, ja siksi täydellisiä :wink:
-T

Kuva
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

No nii, nyt se hajos multakin :evil: nimittäin jokin läppiä säätelevä vipu.
Ylöspäin puhallus toimii hyvin, mutta kun käännät puhalluksen kokonaan alaspäin, menevät tuulilasin ja kojetaulun kanavat kiinni, mutta jalkoihin tuleva puhallus ei alakaan ja äänestäkin kuulee että puhallin pyörii mutta ilma ei pääse mistään päin kunnolla ulos. Niin ja starttauksen jälkeen sieltä koetaulun sisältä kuuluu ne kuuluisat "klok" "klok"....

Korjauskirjasta ja kuvista sain sellaisen käsityksen että läppiä sulkemassa ja avaamassa on useampi moottori ja välitysvipu, eli oisko nyt ne alaläppien vivut/vipu rikki ?

Voiko kukaan vahvistaa/korjata tämän käsityksen ?
Jos niitä vipuja on useampia, ovatko ne kaikki samanlaisia ?

Entä onko kukaan vieläkään vaihtanut vipuja itse ? Tuolla edellä on annettu ymmärtää että parempi luovuttaa, mutta kun se 300 egee on mulle niin paljon että päivänkin työ itse tehtynä on paljon parempi vaihtoehto kuin 300 euron kerääminen työnantajalta.



Kiitoksia etukäteen kaikista vinkeistä ja mielipiteistä !
Avatar
joskami
Viestit: 258
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Huomasin tänään et keski suuttimista ei tule ilmaa missään asennossa, taitaa olla tanko poikki tästäkin.
Löytyykö mistään hajotus kuvaa mistä näkis tankojen paikat??
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

No jonkunlainen kuvahan löytyy tuolta www.detali.ru -> CARS -> 203004... mutta ei sekään ole riittävän tarkka kuva.
Avatar
joskami
Viestit: 258
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Tuolta yritin ettiä mut en mä mitään taakeja löytäny sieltä. Tiedä sitten katoinko oikeata kuvaa..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29052
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niitä pikkuvipuja löytyy askelmoottorien alta; keskikonsoli, säätimet, keski-ilmasuutin ja radio pois sekä kuskinpuolelta kojelaudan alaosaa irti niin pääsee näkemään.
Yleisimmin hajoaa vipu joka on radion takana kuskinpuolella, sen saa vaihdettua kun leikkaa lisäksi radion kotelosta palasen pois.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

dealer kirjoitti:...sen saa vaihdettua kun leikkaa lisäksi radion kotelosta palasen pois.
:eec: Eikös tässä ole mitään riskejä? Räminää tulevaisuudessa..? :eec:
BMW 318d -09
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Jaaha, tässä kirjoitellaankin nyt samasta aiheesta kahdessa topic:ssa, mutta jatketaan nyt tällä puolella: Ovatko ne hajoavat pikkuvipuset samanlaisia joka läpälle ? Eli riittääkö kun ostaa yhtä laatua. Kannattaisi kai vaihtaa kaikki jos kerran repii kojelaudan osiin. Montako niitä on yhteensä ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29052
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikös tässä ole mitään riskejä? Räminää tulevaisuudessa..?
Ei, koteloa ei tarvitse silputa ihan pilkkeiksi. :lol:
Ovatko ne hajoavat pikkuvipuset samanlaisia joka läpälle ?
Taitaapi olla.
Kannattaisi kai vaihtaa kaikki jos kerran repii kojelaudan osiin. Montako niitä on yhteensä ?
Niinno, osa niistä on hyvinkin pahassa paikassa - en tiedä montako niitä on - ja se yksi ja sama niistä on aina ollut halki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 lämmitys, ilmastointi”