Termostaatien vaihto CDI koneesen

Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

laineracing kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:
laineracing kirjoitti: erittäin hyvä palvelu! ne jopa soittaa ja kysyy että onko jotain tilattavaa :wink:
Ei voi kuin :lol:
mikä niiin naurattaa?
Hymiö on hymyillä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

No enpähän saanut sitä termaria pitämään nesteitä vaan sieltä yläreunastahan se kusi.
Pikapateintointina termostaatti pois kokonaan välistä ja letkut yhteen.
Eikä lämpene muuten vieläkään yli 62 asteen.
Onko nyt niin että ne letkut pitäisi tulpata kokonaan vai mitä?
Vai onko vika nyt kumminkin vielä päätermarissa?

Ehkä seuraavalla kerralla yritän sitten ajan kanssa saada laitettua tuon termostaatin kiinni ilman vuotoja.

E: Eli siis joo, letkut pitäisi olla vissiin kokonaan tulpattuina.
Nyt vaan keksis että mitä tuonne termarin toiseen päähän lyön tiivisteeksi.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laita sellainen pyöreäkantainen ruuvi jonka kierreosa mahtuu termarin putken sisään ?
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

dealer kirjoitti:Laita sellainen pyöreäkantainen ruuvi jonka kierreosa mahtuu termarin putken sisään ?
Niin tosiaan tarkoitin nyt että kun sen termostaatin työntää sinne koteloon tilaansa niin se vuotaa sieltä yläpäästä nestettä. (Ei mene tiivisti kiinni lauhduttimeen)
Kun tuossa w202 termarissahan on tollanen hauska tuo toinen pää ja mitään tiivistettä siellä ei ilmeisesti ole.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tosiaan joo, eipä minun kommentistani siihen apuja ole :D
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Koponen kirjoitti:
dealer kirjoitti:Laita sellainen pyöreäkantainen ruuvi jonka kierreosa mahtuu termarin putken sisään ?
Niin tosiaan tarkoitin nyt että kun sen termostaatin työntää sinne koteloon tilaansa niin se vuotaa sieltä yläpäästä nestettä. (Ei mene tiivisti kiinni lauhduttimeen)
Kun tuossa w202 termarissahan on tollanen hauska tuo toinen pää ja mitään tiivistettä siellä ei ilmeisesti ole.
Eiköhän siellä tiiviste ole, oletko hukannut sen?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mjo33400 kirjoitti:
Koponen kirjoitti:
dealer kirjoitti:Laita sellainen pyöreäkantainen ruuvi jonka kierreosa mahtuu termarin putken sisään ?
Niin tosiaan tarkoitin nyt että kun sen termostaatin työntää sinne koteloon tilaansa niin se vuotaa sieltä yläpäästä nestettä. (Ei mene tiivisti kiinni lauhduttimeen)
Kun tuossa w202 termarissahan on tollanen hauska tuo toinen pää ja mitään tiivistettä siellä ei ilmeisesti ole.
Eiköhän siellä tiiviste ole, oletko hukannut sen?
ainakin yksi malli siitä jää melko helposti vanhaan kiinni ja men sen mukana roskiin...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

CDI203 kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:
Koponen kirjoitti: Niin tosiaan tarkoitin nyt että kun sen termostaatin työntää sinne koteloon tilaansa niin se vuotaa sieltä yläpäästä nestettä. (Ei mene tiivisti kiinni lauhduttimeen)
Kun tuossa w202 termarissahan on tollanen hauska tuo toinen pää ja mitään tiivistettä siellä ei ilmeisesti ole.
Eiköhän siellä tiiviste ole, oletko hukannut sen?
ainakin yksi malli siitä jää melko helposti vanhaan kiinni ja men sen mukana roskiin...
Kyllä mulla vanha tallella vielä on, mutta ei siinäkään näy mitään tiivistettä.
Nyt on letkut tulpattuna.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

mjo33400 kirjoitti:Tässä pienen termostaatin tilauskoodit.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W203 ) ( MB-koodi A 005 203 3975 ), KL-varaosat 48733. Letkujen väliin tuleva.
ja W202 kannattaa hankkia myös O-rengas A 418 997 03 48 (ei tule termostaatin mukana)
autodidakti
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

felmit kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:Tässä pienen termostaatin tilauskoodit.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W203 ) ( MB-koodi A 005 203 3975 ), KL-varaosat 48733. Letkujen väliin tuleva.
ja W202 kannattaa hankkia myös O-rengas A 418 997 03 48 (ei tule termostaatin mukana)
Niin tosiaan sinne pitäisi nyt katsella jostakin sopiva o-rengas.
Samalla toki laittais tilaukseen pää termarinkin.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Koponen kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti: Kyllä mulla vanha tallella vielä on, mutta ei siinäkään näy mitään tiivistettä.
Nyt on letkut tulpattuna.
Et vielä kertonut, että vaikuttiko tulppaus? Minä laitoin lukkopihdeillä kiinni ja ei vaikuttanut parantavasti. Mielestäni sotkee kierron ja ei toimi halutusti.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

mjo33400 kirjoitti: Et vielä kertonut, että vaikuttiko tulppaus? Minä laitoin lukkopihdeillä kiinni ja ei vaikuttanut parantavasti. Mielestäni sotkee kierron ja ei toimi halutusti.
No eipä ne lämmöt nouse kun nopeammin tonne pikkusen yli 60 asteen.
Webasto päällä voi saada karvan alle 80.
Seuraavaksi pitäs tilata/ostaa toi pää termari.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Koponen kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti: Et vielä kertonut, että vaikuttiko tulppaus? Minä laitoin lukkopihdeillä kiinni ja ei vaikuttanut parantavasti. Mielestäni sotkee kierron ja ei toimi halutusti.
No eipä ne lämmöt nouse kun nopeammin tonne pikkusen yli 60 asteen.
Webasto päällä voi saada karvan alle 80.
Seuraavaksi pitäs tilata/ostaa toi pää termari.
Ei sekään auta jos pikkutermostaatti ei ole toiminnassa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

mjo33400 kirjoitti:
Koponen kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti: Et vielä kertonut, että vaikuttiko tulppaus? Minä laitoin lukkopihdeillä kiinni ja ei vaikuttanut parantavasti. Mielestäni sotkee kierron ja ei toimi halutusti.
No eipä ne lämmöt nouse kun nopeammin tonne pikkusen yli 60 asteen.
Webasto päällä voi saada karvan alle 80.
Seuraavaksi pitäs tilata/ostaa toi pää termari.
Ei sekään auta jos pikkutermostaatti ei ole toiminnassa.
Mulla toimi hienosti pikkujäähdyttimen letkut tukittuina, kun vaihdoin uuden päätermarin. Ja on se toiminut muillakin. :roll:
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

-jorkki- kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:
Koponen kirjoitti: No eipä ne lämmöt nouse kun nopeammin tonne pikkusen yli 60 asteen.
Webasto päällä voi saada karvan alle 80.
Seuraavaksi pitäs tilata/ostaa toi pää termari.
Ei sekään auta jos pikkutermostaatti ei ole toiminnassa.
Mulla toimi hienosti pikkujäähdyttimen letkut tukittuina, kun vaihdoin uuden päätermarin. Ja on se toiminut muillakin. :roll:
Ompa mielenkiintoista, kun minulla ei toiminut.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

Joo eilen laitoin sinne o-renkaan väliin ja lauhdittimen taas toimintaan.
Tänään sitten tossa 20 asteen pakkasessa ei webasto suostunutkaan enää toimimaan ja lämmöt ei paljon 50 asteen yli halua mennä.

Pitää vissiin yrittää huomenna tilailla tuo päätermarikin sinne.

E: nyt on vaihdettu sitten päätermarikin ja laitoin vielä äsken varmuudeksi pahvinkin keulalle. On se kumma jos ei nyt ala tarkenemaan.
Vielä kun jaksais ton webaston kohtalon ratkoa.
jarnok
Viestit: 6
Liittynyt: 20.11.2010 10:43

Viesti Kirjoittaja jarnok »

vaihdoin tänään päätermarin ei mitään hyötyä. lämmöt 50 -60c. voiko joku vääntää rautalangasta mitenkä w202 vaihdetaan toi pikkutermari.
jarnok
Viestit: 6
Liittynyt: 20.11.2010 10:43

Viesti Kirjoittaja jarnok »

Koponen kirjoitti:Joo eilen laitoin sinne o-renkaan väliin ja lauhdittimen taas toimintaan.
Tänään sitten tossa 20 asteen pakkasessa ei webasto suostunutkaan enää toimimaan ja lämmöt ei paljon 50 asteen yli halua mennä.

Pitää vissiin yrittää huomenna tilailla tuo päätermarikin sinne.

E: nyt on vaihdettu sitten päätermarikin ja laitoin vielä äsken varmuudeksi pahvinkin keulalle. On se kumma jos ei nyt ala tarkenemaan.
Vielä kun jaksais ton webaston kohtalon ratkoa.
ookko saanut lämpöä kapiiniin?
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

jarnok kirjoitti:ookko saanut lämpöä kapiiniin?
Nyt 30 asteen pakkasessa oli auto ensin vajaan 2h roikassa ja sen jälkeen jonkun 1h käynnissä. 10km matkalla lämmöt 80 asteeseen, toki aika reippaalla nopeudella ja kierroksilla. Tyhjäkäynnillä jaksaa pitää siinä 50 - 55 astessa lämmöt mutta nostaa heti ajoon lähdettäessä. Nyt kyllä jo tarkenee vaikka ei webasto toimikkaan.
jarnok kirjoitti:vaihdoin tänään päätermarin ei mitään hyötyä. lämmöt 50 -60c. voiko joku vääntää rautalangasta mitenkä w202 vaihdetaan toi pikkutermari.
Edellisellä sivulla on kuva tuosta termarin sijainti paikasta jne.
Helppo ja nopea vaihtaa, klipsut pohjaan ja vedät vaan termostaatin pois kotelosta. Paineet kannattaa ensin päästää pois järjestelmästä.
osz262
Viestit: 1
Liittynyt: 18.1.2013 10:15

W203 CDI 220 LÄMPÖONGELMISTA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja osz262 »

Tuo pikkutermarin olemassaolo tuntuu olevan "mysteeri".

Jos lämpöongelmia on, eli moottorin lämpötila ei saavuta 90C arvoa silloin syytä vaihtaa molemmat termarit, - eli autosta löytyy siinä tapauksessa kaksi termostaattia. Termostaatin varaosanumero on: A005203 3975 - maksaa reilun 40€ ja sijaitsee jäähdyttimen etupuolella äänimerkkitorvien takana näkyvillä, kahden vesiletkun välissä.

Tämä on muuten todella hyvä foorumi - täällä on tietoa ja osaamista enemmän mitä merkkihuollossa. :D
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: W203 CDI 220 LÄMPÖONGELMISTA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

osz262 kirjoitti:
Tämä on muuten todella hyvä foorumi - täällä on tietoa ja osaamista enemmän mitä merkkihuollossa. :D
Tervetuloa Meselle!

Johtuneeko tuo osaaminen mielenkiinnosta korjata vikoja :?:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W203 CDI 220 LÄMPÖONGELMISTA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ruoja kirjoitti:
osz262 kirjoitti:
Tämä on muuten todella hyvä foorumi - täällä on tietoa ja osaamista enemmän mitä merkkihuollossa. :D
Tervetuloa Meselle!

Johtuneeko tuo osaaminen mielenkiinnosta korjata vikoja :?:
Sattaa se siitä johtua :)
ja silläkin voi olla jotain osaa että sitä osaamista
Laitetaan jakoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”