Webasto sammuu ?
Webasto sammuu ?
Onko tietoa tai jotain
Auto MB W202 200 CDI mallia 00
Webasto lähtee päälle vrk kellon kautta asiallisesti, keulasta alkaa naputus kuulumaan, webastossa puhallin lähtee päälle ja tohottaa n. 2 minuuttia kuumaa keulan alta.
Sen jälkeen puhallin sammuu ja perään tuprauttaa ensin naftan hajuista savua ja puhaltaa n. 1-2 min. kohtalaisen lämmintä ja webasto sammuu.
Lopuksi ainoastaan kellossa on virta ja auton lämmityslaitteiden kautta puhallusta niin kauan kuin siellä lämmintä piisaa.
Vikavirtatilan oon ottanu aina välillä pois, johon on riittänyt sulakkeen 37 irroittaminen (Kiitoksia ohjeista).
Haenko turhaan uuden hehkutulpan vai haenko koko möykyn
Täältä se löytyy jos on löytyäkseen
Auto MB W202 200 CDI mallia 00
Webasto lähtee päälle vrk kellon kautta asiallisesti, keulasta alkaa naputus kuulumaan, webastossa puhallin lähtee päälle ja tohottaa n. 2 minuuttia kuumaa keulan alta.
Sen jälkeen puhallin sammuu ja perään tuprauttaa ensin naftan hajuista savua ja puhaltaa n. 1-2 min. kohtalaisen lämmintä ja webasto sammuu.
Lopuksi ainoastaan kellossa on virta ja auton lämmityslaitteiden kautta puhallusta niin kauan kuin siellä lämmintä piisaa.
Vikavirtatilan oon ottanu aina välillä pois, johon on riittänyt sulakkeen 37 irroittaminen (Kiitoksia ohjeista).
Haenko turhaan uuden hehkutulpan vai haenko koko möykyn
Täältä se löytyy jos on löytyäkseen
Re: Webasto sammuu ?
Tietoa tahi ei, niin heitetään nyt alkuun jotain: tervetuloa Meselle!ppm kirjoitti:Webasto lähtee päälle vrk kellon kautta asiallisesti, keulasta alkaa naputus kuulumaan, webastossa puhallin lähtee päälle ja tohottaa n. 2 minuuttia kuumaa keulan alta.
Sen jälkeen puhallin sammuu ja perään tuprauttaa ensin naftan hajuista savua ja puhaltaa n. 1-2 min. kohtalaisen lämmintä ja webasto sammuu.
Lopuksi ainoastaan kellossa on virta ja auton lämmityslaitteiden kautta puhallusta niin kauan kuin siellä lämmintä piisaa.
Vikavirtatilan oon ottanu aina välillä pois, johon on riittänyt sulakkeen 37 irroittaminen (Kiitoksia ohjeista).
Täältä se löytyy jos on löytyäkseen
Siis: 1) laite käynnistyy, 2) puhallin käy, 3) todistettavasti lämmittää, ainakin ilmaa pakoputkensa kautta ja ilmeisesti sisätilojakin (?).
Ensimmäinen epäilty: hehku/liekkivahti. Tämä muuten näkyy testerissä.
Toinen epäilty: kiertovesipumppu; laite käynnistyy ja sammuu hetken kuluttua kuumentuessaan liikaa.
Kolmas epäilty: no jos joku siellä ehtii kierrättää lämmintä sisällekin asti, niin ohjainkortti...
Hehkutulppaa ei Webastoissa erikseen edes ole, hehku/liekkivahti-yhdistelmää jos alkaa vaihtamaan niin sitten kannattanee samalla vaihtaa myös palopesä ja höyrystin, etenkin jos kyse on alkuperäisestä laitteesta. Hintaa varaosille alkaa vain tulla melkein saman verran kuin uudella on hintaa Veholla (420 eur).Haenko turhaan uuden hehkutulpan vai haenko koko möykyn
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Webasto sammuu ?
Kiitoksia iskille tiedoista.
Vika ei ainakaan ollu kiertovesipumpussa, sillä se ainankin surisee kiitettävästi jäähdytinestesäiliön vieressä.
Alkoi sen verran hirvittään rahanmeno niin menin taas ties monennenko kerran käynnistelemään webastoa ja annas ollakkaan niin se lähti käymään seuraavan sulakkeen irroituksen jälkeen. Annoin sen olla tunnin toiminnassa ja ajon aikana sammutin webaston. Ajoin kotia ja sammutin auton. Webasto sammui oikeaoppisesti loppupuhalluksien jälkeen.
Varmaan oli nokeentunut vähäisen käytön takia ja vika oli iskin vikalistan ykkönen eli hehku/liekinvahti. Täytyy toivoa että pelaa vielä huomennakin. Oma epäilyni iskin vikalistalla oli se kolmas.
Oiskohan syytä viedä huoltoon sillä edellinen omistaja on huollattanut sen viimeksi pari talvea sitten.
Onnistuuko huolto kotioloissa vai vienkö oikein lailliselle tohtorille ja kannattaisko laitta se hehku/liekkivahti samalla. Kyselin tänään varaosakeskuksesta että osia saadaan kyllä tilaamalla muutamassa päivässä.
Ja sitten yksi uusi kysymys vaikka olis ehkä asiallista laittaa se uutena aiheena näille sivuille > tässä mesen sivuja lukiessa on alkanut vaivaamaan moottorilämpö, joka minun autossa on 65-70 asteessa. Tulisko se olla yli 80 asteen vai onko se normaalia mersuissa. Auttaako termostaatin vaihto asiaan. Tämä ei varmaan korjaannu yön aikana niinkuin tuo webasto, vaikka nukkuis kuinka kauan.
Mersu korjaa ite ihtensä ja tieto lisää tuskaa.
Vika ei ainakaan ollu kiertovesipumpussa, sillä se ainankin surisee kiitettävästi jäähdytinestesäiliön vieressä.
Alkoi sen verran hirvittään rahanmeno niin menin taas ties monennenko kerran käynnistelemään webastoa ja annas ollakkaan niin se lähti käymään seuraavan sulakkeen irroituksen jälkeen. Annoin sen olla tunnin toiminnassa ja ajon aikana sammutin webaston. Ajoin kotia ja sammutin auton. Webasto sammui oikeaoppisesti loppupuhalluksien jälkeen.
Varmaan oli nokeentunut vähäisen käytön takia ja vika oli iskin vikalistan ykkönen eli hehku/liekinvahti. Täytyy toivoa että pelaa vielä huomennakin. Oma epäilyni iskin vikalistalla oli se kolmas.
Oiskohan syytä viedä huoltoon sillä edellinen omistaja on huollattanut sen viimeksi pari talvea sitten.
Onnistuuko huolto kotioloissa vai vienkö oikein lailliselle tohtorille ja kannattaisko laitta se hehku/liekkivahti samalla. Kyselin tänään varaosakeskuksesta että osia saadaan kyllä tilaamalla muutamassa päivässä.
Ja sitten yksi uusi kysymys vaikka olis ehkä asiallista laittaa se uutena aiheena näille sivuille > tässä mesen sivuja lukiessa on alkanut vaivaamaan moottorilämpö, joka minun autossa on 65-70 asteessa. Tulisko se olla yli 80 asteen vai onko se normaalia mersuissa. Auttaako termostaatin vaihto asiaan. Tämä ei varmaan korjaannu yön aikana niinkuin tuo webasto, vaikka nukkuis kuinka kauan.
Mersu korjaa ite ihtensä ja tieto lisää tuskaa.
Mulla on vm-98, muuten samanlainen.
Webasto vika kuulostaa liekkivahdilta. Itellä samat oireet. Lauhan talven johdosta ei oo tullu tehtyä mitään.
Webasto lähtee itellä käyntiin yleensä kun auto on ensin käynnissä. Jos auton sammuttaa ja jättää manuaalisesti webaston päälle, niin jatkaa töhinää. Jollei auto ole käynnissä ensin, on hieman epävarmaa lähteekö webasto tulille.
Sulla on termarilla tullut tunnit täyteen. Kunnossa ollessaan lämmöt nousee noin 80 asteeseen, lämpenemisnopeus vaihtelee riippuen siitä toimiiko webasto vai ei.
Webasto vika kuulostaa liekkivahdilta. Itellä samat oireet. Lauhan talven johdosta ei oo tullu tehtyä mitään.
Webasto lähtee itellä käyntiin yleensä kun auto on ensin käynnissä. Jos auton sammuttaa ja jättää manuaalisesti webaston päälle, niin jatkaa töhinää. Jollei auto ole käynnissä ensin, on hieman epävarmaa lähteekö webasto tulille.
Sulla on termarilla tullut tunnit täyteen. Kunnossa ollessaan lämmöt nousee noin 80 asteeseen, lämpenemisnopeus vaihtelee riippuen siitä toimiiko webasto vai ei.
Kiitoksia Ouluun vastauksesta.
Kyselin eilen termostaatista varaosakeskuksessa ja se on se termostaatin kalliimpi versio 00 mallissa kuulemma, tietokoneelta katsottuna. Hinta jossain 60-70 ecen tienoilla ja tilaamalla saa. Täytyy vaihtaa termari, jos sillä lämmöt nousee, kiitoksia.
Mesellä saa ja Mesellä pääsee.
Kyselin eilen termostaatista varaosakeskuksessa ja se on se termostaatin kalliimpi versio 00 mallissa kuulemma, tietokoneelta katsottuna. Hinta jossain 60-70 ecen tienoilla ja tilaamalla saa. Täytyy vaihtaa termari, jos sillä lämmöt nousee, kiitoksia.
Mesellä saa ja Mesellä pääsee.
Webasto sammuu ?
Toivottavasti tämä on loppulause minun webastovikaan:
Webasto alkoi oireileen samanlailla kuin alunperin keskustelujen jälkeen. Alkoi tympäseen ja soitin autohuoltoon ja rupesin kyselemään hintoja. Asiaan perehtynyt ilmoitti että vika on todennäköisesti palopäässä, muuta en muista (diesel-lämmitin herkkä seossuhteille tai jotain). Osan hinta yli 200 € joten päätin ostaa koko webaston uuden, ettei jää vaihdettavia osia.
Uuden webaston hinta 395 € + ja termostaatin 38 €. Uuden pakoputken (5 €) laitoin kans webastoon, jonka sain katkottua siinä pultteja irroitellessa ihan nauhaksi.
Webasto (vanha) oli Termo Top Z/C (32W) ja uusi paikalleen laitettu Z/C-D (26W).
Termostaatin vaihdoin aikaisemmin ja lämmöt nousi jo sillä yli 80 asteen. Webaston laitoin paikalle oikein ajan kanssa ja se lähti heti toimimaan. Aikaa vei värkätä uudet kiinnitysraudat, jotka tein reilun millin rosteripellistä sillä vanhat mureni käsiin ja hyvät tuli. On kuulemma kiinnitysraudat aika mätiä järkiään ja tekevät korjausosat lattaraudasta, jos on tarves.
Kiitoksia Isk:lle ja 220cdi:lle tiedoista ja hyvää jatkoa meseläisille
Webasto alkoi oireileen samanlailla kuin alunperin keskustelujen jälkeen. Alkoi tympäseen ja soitin autohuoltoon ja rupesin kyselemään hintoja. Asiaan perehtynyt ilmoitti että vika on todennäköisesti palopäässä, muuta en muista (diesel-lämmitin herkkä seossuhteille tai jotain). Osan hinta yli 200 € joten päätin ostaa koko webaston uuden, ettei jää vaihdettavia osia.
Uuden webaston hinta 395 € + ja termostaatin 38 €. Uuden pakoputken (5 €) laitoin kans webastoon, jonka sain katkottua siinä pultteja irroitellessa ihan nauhaksi.
Webasto (vanha) oli Termo Top Z/C (32W) ja uusi paikalleen laitettu Z/C-D (26W).
Termostaatin vaihdoin aikaisemmin ja lämmöt nousi jo sillä yli 80 asteen. Webaston laitoin paikalle oikein ajan kanssa ja se lähti heti toimimaan. Aikaa vei värkätä uudet kiinnitysraudat, jotka tein reilun millin rosteripellistä sillä vanhat mureni käsiin ja hyvät tuli. On kuulemma kiinnitysraudat aika mätiä järkiään ja tekevät korjausosat lattaraudasta, jos on tarves.
Kiitoksia Isk:lle ja 220cdi:lle tiedoista ja hyvää jatkoa meseläisille
No niin, allekirjoituksen mukaisessa mersussani on siis webasto ja nyt viileiden ilmojen alkaessa ryhdyin sitä testailemaan.
Webasto lähtee manuaalisti kellosta käyntiin, napsuu aikansa ja alkaa töhiseen. Mutta sisälle ei puhalla minkään vertaa? Jonkin ajan kuluttua töhinä lakkaa ja kelloon jää virrat päälle. Mitä nippeliä pitää vääntää, notta sais kabiiniin myös lämmintä ilmaa?
Toisinaan webasto töhisee ajaessakin, ilman että erikseen sitä olin päälle laittanut?! lienee normaalia?
Nollasin webaston jossain topikissa olleiden ohjeiden mukaisesti (kiskoin sulakkeita irti) mutta en havainnut mitään vaikutusta.
Että sikäli...
Webasto lähtee manuaalisti kellosta käyntiin, napsuu aikansa ja alkaa töhiseen. Mutta sisälle ei puhalla minkään vertaa? Jonkin ajan kuluttua töhinä lakkaa ja kelloon jää virrat päälle. Mitä nippeliä pitää vääntää, notta sais kabiiniin myös lämmintä ilmaa?
Toisinaan webasto töhisee ajaessakin, ilman että erikseen sitä olin päälle laittanut?! lienee normaalia?
Nollasin webaston jossain topikissa olleiden ohjeiden mukaisesti (kiskoin sulakkeita irti) mutta en havainnut mitään vaikutusta.
Että sikäli...
hmm, edelleen ihmetyttää webaston toiminta. Jos ulkolämpö on jotain alle 8 astetta, niin ajossa webasto on koko ajan päällä. Sammuu sitten hetken päästä kun auton on sammuttanut. Ei kait sen vielä tämmösillä keleillä pitäs olla itekseen päällä?
Pitänee roudata lavetti jonnekin wepastowelholle ihmeteltäväksi.
Pitänee roudata lavetti jonnekin wepastowelholle ihmeteltäväksi.
Noniin. Kiertovesipumppu uusittu, nyt webasto tohisee auton ollessa sammuksissa iloisesti vaikka aamun koittoon saakka. MUTTA, sisälle ei edelleenkään ala pukkaamaan lämmintä yhtään? Pari kertaa olen buutannut ottamalla sulakkeen 37 pois.
Pitääkö sisäpuolen lämmönsäätönamikat olla jossakin tietyssä asennossa tms? EC nappula? Ylimääräisiä sulakkeita tai rele jossaki piilossa? Mazda 626?
Pitääkö sisäpuolen lämmönsäätönamikat olla jossakin tietyssä asennossa tms? EC nappula? Ylimääräisiä sulakkeita tai rele jossaki piilossa? Mazda 626?