Kirottu Eberi ja toimintahäiriöt

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.U
Tolokun mies
Viestit: 167
Liittynyt: 03.10.2005 14:16
Paikkakunta: Riihimäki, tuo radanvarren helmi
Viesti:

Kirottu Eberi ja toimintahäiriöt

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

Auttakees kumipiät kumipiätä.

potilas 202 tiisseli mihin asensin eberin ( D5 WSC ) vuosi sitten, tähän asti toiminut ongelmitta mutta sitten maanantaiyönä oli tuo auton lämmityslaite alkanut elämään omaa kivaa elämäänsä eli puhaltanut koko yön vaikka eberiä ei oltu ajastettu päälle. puhallin ei sammunut kuin irrottamalla sulakkeen eberin johtosarjasta.

Nollasin eberin ottamalla sulakkeet hitoille noin puoleksi tunniksi jonka jälkeen puhallinkin oli hiljaa ja toimi pari päivää eberin ohjaamana ihan oikein.

Tänä aamun puhallin puhkui taas autossa vaikka eberi oli sammunut jo aikapäivää sitten, ärsyttävää etten sanois, akku ei tykkää.

Missä vika? Eberin rele joka ohjaa auton lämppärinmoottoria? Eberin ohjainkortti? vai onko auton akku vetelemässä viimeisiään ja alijännite saa aikaan kaikkea kivaa?

hätäkorjauksena poistin nyt siis eberin johtosarjasta auton lämmityslaitteen puhallinmoottorin sulakkeen.

Auttakee Pliis.
turha supistella kun on jo paskat housussa
c202 250tdt elegance

Jeep XJ, tuleva safarilaite
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Nyt meni vaikeaksi mutta se puhaltimen ohjausrele jos tekisi omiaan niin se olisi helppo vika. Omastani huomasin aikanaan että jos rele menee oikariin niin puhallin kyllä puhaltaa vaikka akun tyhjäksi.

Toivotaan että se on se rele. Jos ei, niin ei muuta kuin lähimpään kallioleikkaukseen satakakskymmentä lasissa.. :D
® Mesen linttaklubi
Avatar
Mika.U
Tolokun mies
Viestit: 167
Liittynyt: 03.10.2005 14:16
Paikkakunta: Riihimäki, tuo radanvarren helmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

ja vika taitaapi sitten olla siinä saatanan ohjauskortissa, tämä varmistuu kun pääsen yleismittarilla penkomaan johtoja :(
turha supistella kun on jo paskat housussa
c202 250tdt elegance

Jeep XJ, tuleva safarilaite
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Sisältyykö se ohjauskortti paloilmapuhallinpakettiin? Muistelen nähneeni siinä jonkin piirilevyn.
Se puhallinpaketti on muistaakseni aika kallis.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Mika.U
Tolokun mies
Viestit: 167
Liittynyt: 03.10.2005 14:16
Paikkakunta: Riihimäki, tuo radanvarren helmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

Siis se kortti mököttää siellä eberin sisällä imuilmareijän välittömässä läheisyydessä ja on kiva purkaa. puskurit sun muut sisälokarit. saa ootella kesään asti toi purkaminen. moottorin lämpeeminen riittää mulle toistaseksi.
Se puhallinpaketti on muistaakseni aika kallis.
Tämä tieto helpotti tuskaa.NOT

Sitten kun purkaan sen kortin esille niin käyn läpitte kylmäjuotosten varalta ja jos ei lähe toimimaan ni olkoot sitten toimimatta

^^Kirjoitettu k*rpä otsassa joten saattaa muuttua mieli vielä hovissa ;)
turha supistella kun on jo paskat housussa
c202 250tdt elegance

Jeep XJ, tuleva safarilaite
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Käy ny jollain luettamassa härrävärkin vikakoodit. Ja pyydä nollaamaan ne. Sitten kun purat laitteen ( Itse toissa jouluna pihalla, parikymmentä raatia pakkasta, ja hommaan meni kaikkineen melkein kaksi päivää ) niin yritä ottaa paloilmapuhallinpaketti kokonaisena irti.
Eli siinä on muistaakseni piirikortit, muovinen keskipakopuhallinkiekko ( hieno ilmaus :D ) ja metallinen pakokeski-ilmapuhallinkiekon vastakappale ilma-urineen ( vielä hienompi :lol: ) JUURI SE paketti maksoi hunajata. ( kysy eberikauppiaalta, voin suositella Hämeenlinnassa olevaa valtuutettua sellaista, hyvää asiakaspalvelua )

Niin, syy tähän jorinaan on se, että itse aikanaan revin innoissani kaikki osat yksitellen mäkelään ja vasta jälkeenpäin rupesin kyselemään että kuinka se pitäisi purkaa. No Eberin miehet sanoi että jokainen paloilmapuhallinpaketti on yksilöitä ja ne on TODELLA tarkasti tasapainoitettu jnejne blaablaa. Eli kiekkoa ei saa repiä irti puhaltimen akselista.

Silloin laitteessa oli sähkömoottorissa hiilipölyä ja paineilmakylvyn jälkeen vain sama moottori takaisin :D

No me ruuvimeisselin avulla "säädettiin" kiekko takaisin paikalleen ja käsin kokeiltiin kuinka tarkasti tasapainossa se on :D . Pelaa vieläkin :D Tais olla hyvä tunto käsissä :D
Vaihda hehkutulppa samalla. Se on ihan normaali Berun tulppa mutta en muista numeroa. Yritän epätoivoisesti seuraavalla kerralla kotipaikalla käydessä ottaa tulppapaketin mukaan, jos vielä tallessa olisi.
® Mesen linttaklubi
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

tarkista nyt ensin se vaihtorele mikä ohjaa puhallinta et temppuileeko se....
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nuin siinä sitten käy ku asentaa kopion.. :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Vesqju kirjoitti:Nuin siinä sitten käy ku asentaa kopion.. :shock:
Niin, Eberissä on kirottuja tilapäisiä toimintahäiriöitä ja Webasto on aina p*skana. :D
Eberi pelaa yleensä 5 vuotta ja sitten joutuu vaihtamaan tulpan :D
® Mesen linttaklubi
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Mielipiteitä?

Viesti Kirjoittaja Aki »

Hieman OT, mutta...

Jos eberi on 30min päällä niin kauan pitää ajaa että akku latautuu saman verran mitä eberi on kuluttanut virtaa? 30min :? ? Joskus kuullut sellaisen "säännön" että se aika pitää ajaa mitä eberi tai webasto on päällä.
Työpaikalla kauhea kina asiasta kun noista sprinttereistä sippaa akut jatkuvasti ja nyt ei saa enää käyttää ebereitä :shock: .
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos mersusta hajoaa se alkuperäinen polttoainelämmitin niin uuden saa kaikkein halvimmalla Veholta, eikä maksa kuin reilut 300 euroa koko möykky.

Erinomaisen halpa; tuonverran maksaa jo puhaltimen vastus tai moottori joihinkin mersuihin.
wiimax.fi
HVM

Re: Mielipiteitä?

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aki H. kirjoitti:Hieman OT, mutta...

Jos eberi on 30min päällä niin kauan pitää ajaa että akku latautuu saman verran mitä eberi on kuluttanut virtaa? 30min :? ? Joskus kuullut sellaisen "säännön" että se aika pitää ajaa mitä eberi tai webasto on päällä.
Työpaikalla kauhea kina asiasta kun noista sprinttereistä sippaa akut jatkuvasti ja nyt ei saa enää käyttää ebereitä :shock: .
Tästä asiasta en tiijä mittää, mutta kaverin synkrokolffissa on 2 laturia, akkuvahti, 2 akkua ja vepasto. On se sillä joskus tainnut päästä ihan liikkeellekkin lämmityksen jälkeen? :shock: Mitenkähän minä olen tullut toimeen ilman vepastoja kaikki nämä vuodet? :D

Nii on siinä kyllä sitte vielä G60-konekki, eli hullu kyläseppä. :D
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mielipiteitä?

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Aki H. kirjoitti:Hieman OT, mutta...

Jos eberi on 30min päällä niin kauan pitää ajaa että akku latautuu saman verran mitä eberi on kuluttanut virtaa? 30min :? ? Joskus kuullut sellaisen "säännön" että se aika pitää ajaa mitä eberi tai webasto on päällä.
Työpaikalla kauhea kina asiasta kun noista sprinttereistä sippaa akut jatkuvasti ja nyt ei saa enää käyttää ebereitä :shock: .
Tuo on kai se ohje. Tärkein ohje kakkosnelosissa on kuitenkin tehdä akun/lämppärin kennojen ympärille paketti. Siinä on sitten köyhän miehen akkulämmitys. ( en oo tänä talvena vielä jaksanut..) Toiseksi tärkein on ajaa aina välillä pitkää matkaa.

Eihän syrjäkylällä akun latautuminen ole mikään ongelma. Ensiksi moottori lämmittimellä lämpöiseksi, sitten sisätilat tyhjäkäynnillä lämpöiseksi. Tarpeen vaatiessa autoa ei edes sammuteta. Muistelen aikoja ( ennen Ebereitä, tai olihan niitä mutta ei meillä ) kotipaikalla kun tiisselimersut raksutteli pihassa aina kovina pakkasina.
® Mesen linttaklubi
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Kiitokset! Eli olin "oikeassa"... taas :wink: .

Tuon mainitsemäni säännön sain aikoinani(10v. sitten) ihan ebereitä asentavasta liikkestä. Ajattelin varmistaa asian uudestaan täältä asiantuntevalta foorumilta jos vaikka "säännöt" on muuttuneet.
Avatar
Mika.U
Tolokun mies
Viestit: 167
Liittynyt: 03.10.2005 14:16
Paikkakunta: Riihimäki, tuo radanvarren helmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

Mittailimpa tuossa Wihurin ohjeitten mukaan kun oli vika päällä niin niitä piuhoja. jännitettä vuotaa eberiltä ohjausreleelle vaikka eberi on sammuksissa. Eli ohjainkortilla feelua. Ittu!

Enään on kyseessä takuuasiat. Laitos ostettu tietenkin saksasta ja myynyt liike ilmoittaa sivuillaan saksaksi (tietenkin) Notta ollaa menty persiilleen, soita jollekkin ketä kiinnostaa. Hienoa.

Kohta soitto Wihurin takuukäsittelijälle ja tietää enemmän asiasta.

laite on siis vuosi ja kolme viikkoa vanha paska
Nuin siinä sitten käy ku asentaa kopion..
Ei huuella siellä ;) ebru pelaa nääs vielä ja lämmittää koneen kyllä
Itse toissa jouluna pihalla, parikymmentä raatia pakkasta, ja hommaan meni kaikkineen melkein kaksi päivää
Golffi ja bensapumppuproggis, tiedän tunteen.
turha supistella kun on jo paskat housussa
c202 250tdt elegance

Jeep XJ, tuleva safarilaite
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Käyppä huvikses kaikki liittimet läpi. Joskus ollu kosteutta töpseleissä, joista vuotaa virtaa läpi mitä ihmeellisimpiin paikkoihin.

PS: ELEKÄÄ EES PUHUKO NIISTÄ S**TANAN WEPASTOISTA! Alakaa nimittäin olla mitta täys niitä vehkeitä.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Eberi tai weba samallaisia paskoja ei kuiteskaan pelaa silloin kun pitäs...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”