Outo suhina
Outo suhina
Rupesi tuossa kuskinpuoleisesta ilma räppänästä (tai jostain sieltäpäin) kuulumaan outoa suhinaa.
Sellasta PSTIIIIIII tai mitensen kuvailis...
Sillä ei ole mitään merkisty on lämppärin flekti päällä vai ei.
Ratio se ei ole.
Samantien kun käynnistää kuuluu suhina, joskus voi hiljentyä muutamaksi sekunnuksi ja sit alkaa uudestaan.
Suhina eiole kokoajan tasasta vaan välillä voi vähän hiljentyä muutamaksi sekunniksi jonka jälkeen palaa vakioon epänormaaliin tilaan.
Jos tällä on mitään merkitystä niin suhina rupesi kuulumaan heti valojen vaihdon jälkeen??
Sellasta PSTIIIIIII tai mitensen kuvailis...
Sillä ei ole mitään merkisty on lämppärin flekti päällä vai ei.
Ratio se ei ole.
Samantien kun käynnistää kuuluu suhina, joskus voi hiljentyä muutamaksi sekunnuksi ja sit alkaa uudestaan.
Suhina eiole kokoajan tasasta vaan välillä voi vähän hiljentyä muutamaksi sekunniksi jonka jälkeen palaa vakioon epänormaaliin tilaan.
Jos tällä on mitään merkitystä niin suhina rupesi kuulumaan heti valojen vaihdon jälkeen??
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Alipaine taitaa siellä suhuuttaa ja syynä varmastikin ne valot, kuten Sivonen ehti jo toteamaan.
Jos suhina kuuluu kojelaudan keskisuutinten kohdalta ja mukailee kaasun painamista, niin sitten on sisäkierron kytkimen letkuista joku irti.
Näin kävi itsellä kerran - tai oikeastaan siis letku oli murtunut.
Mersujen alipaineletkut kun vain kovenevat vanhetessaan, kuskeille taas käy päin vastoin
Jos suhina kuuluu kojelaudan keskisuutinten kohdalta ja mukailee kaasun painamista, niin sitten on sisäkierron kytkimen letkuista joku irti.
Näin kävi itsellä kerran - tai oikeastaan siis letku oli murtunut.
Mersujen alipaineletkut kun vain kovenevat vanhetessaan, kuskeille taas käy päin vastoin
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Korkeuden säätö letkut on paikallaan, mutta onko niillä joku oikea asento?
Suhina ei reagoi mihinkään. Se suhisee suhimistaan aivan omaa elämämäänsä. Sille riittää vain, että kone käy.
Imuriin en nyt jaksa uskoa, koska se suhuna on kuitenkin aika häiritsevä ja kuuluu yli normaalivolumeisen ration. Ja aikaisemmin ei ole kuulunu mitään.
Pitääpä koittaa runkata noita korkeudensäätö letkuja.
Uskoisin, että siinä on vika kun se suhina tosiaankin tuli samantien valojen vaihdon jälkeen.
Suhina ei reagoi mihinkään. Se suhisee suhimistaan aivan omaa elämämäänsä. Sille riittää vain, että kone käy.
Imuriin en nyt jaksa uskoa, koska se suhuna on kuitenkin aika häiritsevä ja kuuluu yli normaalivolumeisen ration. Ja aikaisemmin ei ole kuulunu mitään.
Pitääpä koittaa runkata noita korkeudensäätö letkuja.
Uskoisin, että siinä on vika kun se suhina tosiaankin tuli samantien valojen vaihdon jälkeen.
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
Hep! Muistinpäs äsken, että sieltä keskisuuttimienkin luota on aikaisemmin (ennen valojenvaihtoa) kuulunu pieni suhuna kun ilmastointi on ollu päällä. Ja joka mukaili kaasua.Kaapo kirjoitti:Alipaine taitaa siellä suhuuttaa ja syynä varmastikin ne valot, kuten Sivonen ehti jo toteamaan.
Jos suhina kuuluu kojelaudan keskisuutinten kohdalta ja mukailee kaasun painamista, niin sitten on sisäkierron kytkimen letkuista joku irti.
Näin kävi itsellä kerran - tai oikeastaan siis letku oli murtunut.
Mersujen alipaineletkut kun vain kovenevat vanhetessaan, kuskeille taas käy päin vastoin
Mitenkäs noihin letkuihin pääsee käsiksi?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Jos suhinan saa tosiaan paikallistettua siihen lämmönsäätökiekkojen takapuolelle, niin hommaan pääsee käsiksi peitekonsolin (arvatenkin jalopuinen) irrottamalla.
Nyt menee sitten veikkailuksi siitä, kuinka paljon samanlaiset nuo konsolin rakenteet ovat 126:n ja 124:n kesken, mutta omassa meni näin.
1. tuhkakuppi pois sijoiltaan
2. kaksi ruuvia irti tuhkakupin kehyksestä
3. tuhkakupin kehys pois ja kaksi ruuvia irti tuhkakupin reiän yläreunasta
- nämä olivat 126:n ulosvedettävän tuhkiksen irrotusmetodit. Jos 124:ssä on kääntyvä tuhkis, niin se on sitten oma juttunsa (just eilen ajoin lankulla, mutta kun en polta niin eipä tullut tuhkista avattua )
Hyvällä säkällä 124:n tuhkista ei edes tarvitse poistaa.
Lämmönsuuntauskiekot vedetään kohtisuoraan ulos. Jos ovat tiukassa, kuten usein ovat, niin pehmikettä väliin ja uusi yritys pihdeillä.
Kiekkojen alla olevat mutterit pois säätimien akseleilta.
Nyt pitäisi konsolin lähteä hieman ulos ja alaspäin vetämällä.
Lämmönsäätörullat jäävät taustarakenteeseen kiinni. Tuurilla pääset katsomaan sisäilman kierron letkujen paikallaanolon enempää purkamatta. Tässä vaiheessa voit myös laittaa pannun tulille, jollon suhinan lähde on jo helposti kuultavissa. Se voi tulla myös lämmönsuuntausmurikoiden kohdilta, joihin sisäilmankierron letkuista kaksi päätyy.
Jos homma vaatii konsolin heittämistä tieltä pois, siihen kiinnitettyjen katkaisinten määrästä riippuen jotkut jäävät sijoilleen, jotkut tulevat konsolin mukana - niistä johdot irti tai katkaisin painetaan ulos kolostaan.
Jos alipaineletkut ovat haperot, malli mukaan ja kauppaan. Omaan tilasin originaaliletkua erään muun toimituksen kylkiäisenä, mutta eiköhän moista rööriä löydy alan liikkeistäkin.
Nyt menee sitten veikkailuksi siitä, kuinka paljon samanlaiset nuo konsolin rakenteet ovat 126:n ja 124:n kesken, mutta omassa meni näin.
1. tuhkakuppi pois sijoiltaan
2. kaksi ruuvia irti tuhkakupin kehyksestä
3. tuhkakupin kehys pois ja kaksi ruuvia irti tuhkakupin reiän yläreunasta
- nämä olivat 126:n ulosvedettävän tuhkiksen irrotusmetodit. Jos 124:ssä on kääntyvä tuhkis, niin se on sitten oma juttunsa (just eilen ajoin lankulla, mutta kun en polta niin eipä tullut tuhkista avattua )
Hyvällä säkällä 124:n tuhkista ei edes tarvitse poistaa.
Lämmönsuuntauskiekot vedetään kohtisuoraan ulos. Jos ovat tiukassa, kuten usein ovat, niin pehmikettä väliin ja uusi yritys pihdeillä.
Kiekkojen alla olevat mutterit pois säätimien akseleilta.
Nyt pitäisi konsolin lähteä hieman ulos ja alaspäin vetämällä.
Lämmönsäätörullat jäävät taustarakenteeseen kiinni. Tuurilla pääset katsomaan sisäilman kierron letkujen paikallaanolon enempää purkamatta. Tässä vaiheessa voit myös laittaa pannun tulille, jollon suhinan lähde on jo helposti kuultavissa. Se voi tulla myös lämmönsuuntausmurikoiden kohdilta, joihin sisäilmankierron letkuista kaksi päätyy.
Jos homma vaatii konsolin heittämistä tieltä pois, siihen kiinnitettyjen katkaisinten määrästä riippuen jotkut jäävät sijoilleen, jotkut tulevat konsolin mukana - niistä johdot irti tai katkaisin painetaan ulos kolostaan.
Jos alipaineletkut ovat haperot, malli mukaan ja kauppaan. Omaan tilasin originaaliletkua erään muun toimituksen kylkiäisenä, mutta eiköhän moista rööriä löydy alan liikkeistäkin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
No, se suhina on kyllä niin hiljainen ja kuuluu vain ilmastointi päällä välillä niin en nyt heti juokse purkamaanKaapo kirjoitti:Jos suhinan saa tosiaan paikallistettua siihen lämmönsäätökiekkojen takapuolelle, niin hommaan pääsee käsiksi peitekonsolin (arvatenkin jalopuinen) irrottamalla.
Mutta kiitoksia ohjeista. Kyllä tuonne vielä joku päiväkurkistetaan.
Mutta mutta, se vasemmanpuoleisen suuttimen suhina on häiritsevä ja koitin räplätä niitä lamppujen letkuja. Kuskinpuolelta oli letku irti, mutta suhina ei hiljentynyt vaikka sen törkkäsi paikoilleen??
Ja mielestäni kuuluu konepelliin allakin suhina, mutta en oikein saanu paikallistettua sitä, muuta kun, että jossain ABS yksikön takana mistä löytyy vaikka mitä härpäkkeitä..
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7