Ajattelin touhuissani, että enpä kysele apuja, vaan kattelen itte täältä neuvoa pienoisiin ongelmiin.

Kerkesin jo löytää kenties ratkaisevan vihjeen, ku vahingossa suljin sen sivun. Ja arvaa löysinkö uuvestaan.



Eli semmone tässä lähinnä ois että tuossa miun 300d -86 autom. rönässä on nyt vähä mietinnässä muutamia hommia.. Ensinnäi tuntuu ettei vesi kierrä kunnolla - alavesiletku ei lämpiä. Termostaatti jumissa?
Samalla tekis mieli tutkia, että toimiiko visko.. Jotta lähinnä nyt kaipailisin kuvaa siitä viskosta ja varsinki siitä anturista, josta sen voi sillä "u-rautalankapatentilla" testata, jotta toimiiko se.. Entäpä mistä sitä siitä viskon eestä siivoillaan törkyjä pois?!
Oiskohan muka sitte syyläri tukossa? Lämpenee kyllä sieltä oikealta ylhäältä (edestäpäin katsoen), mutta muuten on semmonen niinku se ajoviiman jäljiltä on. Ylävesiletku on kyllä lämmin, mutta ei se mikää tulikuuma oo..
Isäntä meinas, että näillä keleillä ei syyläri vielä lämpene normaaliajossa kauttaaltaan ees kuumaksi, vaan pysyy viileänä.. Sano, että kerran eläessään niissä autoissa mitä hällä on ollu (n.10 eri mersua, ja muutamia muita hajamerkkejä), niin on auto ollu niin raskaalla käytöllä (kesähelle + asuntovaunu + laiska motti keulilla), että jäähdytysjärjestelmää on testattu tosissaan.. Silloin ja VAIN SILLOIN syyläri on ollut kauttaaltaan lämmin/melko lämmin ja lekti työskennelly tosissaan!! Muulloin ei syyläri ole lämpimäksi asti kerennyt, muualta kuin juuri sieltä oikealta ylhäältä..
Pitääpä huomenna koplia, ku ukko tulee töistä, että minkätuntonen se sen syyläin on.. "TOUHOTTAJA" tuolla toisaalla tuumaili, että syylärin pitää olla kauttaaltaan samanlämpöinen, mikäli moottori on normaalilämpöinen!
Nytpä tässä jännittääki, että joutuuko sekä isukki että poika huuhtomaan/pesemään syylärisä., vai onko oppi "syylärin tasalämpöisyydestä" kenties harhaoppia
Lämpöjä tässä vähä seurailin.. Tasamaalla ja myötäleessä ovat siinä 80 ja 100 merkkiviivojen puolenvälin pikkusen yläpuolella. Tiukempaan ja pitempään vastaseen vedättäessä lämmöt kohoaa siihen 95 asteen huitteille, pikkusen Satasen merkkiviivan alapuolelle, josta sitten laskee takas normaaliin ku meno "helpottuu".. Eli 100 ei ole menty kertaakaa.. Voisko olla että termari on 92 asteinen (onko niitä ees satalankkuihin laiteltu?).
P.S Onko tarpeeksi hankalasti selitetty? Olihan siellä oikeitaki ongelmia? Jo tosikoille näin jälkikäteen tiedoksi, että osa kärkevistä sananparsista on osin huumorinsävyttämänä kirjailtu, mutta ihmisiähän me ollaan ja erehtymisen mahollisuus on suuri..
P.S:n P.S Nyt taitaa olla paree mennä nukkumaan.. Tulee niin suttusta tekstiä, että menee itekki sekasi. Aamulla sitte häpiää silimiä päästään, ku koneen aukasee..
P.S:n jne... hymiöt unohtu.. Pannaan tänne loppuun kuitenni.














Siitäpä ripotelkaa nuita hymiöitä, ite kukanenki tuonne tekstin sekaan sinne minne ne parhaiten tuntus sopivan..
