Kysymys ilmastoinnin lauhduttimesta.
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Kysymys ilmastoinnin lauhduttimesta.
Elikkä tietääkö kukaan käykö ilmastoinninkenno, mikä on hytissä sisällä keulaan lauhduttimeksi
Kennonrakenne / putkikus näyttää samalta, kuin lauhduttimessa, tosin koko olisi sopivampi meikäläisen tarkoitukseen.
Kennonrakenne / putkikus näyttää samalta, kuin lauhduttimessa, tosin koko olisi sopivampi meikäläisen tarkoitukseen.
Kokoeroa lienee "himppu", mitä nyt ässän keulalle kurkkii. Aika vaikea kuvitella keulan jäähdytintä kojelaudan sisään höyrystimen tilalle, vaikka sitä tässä nyt ei kysyttykään.Sivonen kirjoitti:No niin no... Lämmönvaihtimiahan ne on molemmat kennot. Toinen imee itseensä lämmintä ilmaa, toinen luovuttaa sitä ulos. Toimintaperiaate siis sama, mutta paineenkesto asettanee rajoitukset, tai sitten ei. En tieä.
Mahtaako siis teho pienessä kennossa piisata, ja täten törmätäänkö Sivosen mainitsemaan paineongelmaan? Ei jäähdy tarpeeksi paine nousee jytypum? No onhan niissä ylipaineventtiilit, mutta jotenkin en luota pienemmän kennon jäähdytystehoon.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Tungehan se tatti takaisin pöksyyn, ainakin nyt vielä hetkiseksi. Selvitellään tämä kennohomma ensin alta pois.L.Samarialainen kirjoitti:Se näkyi olevan pienempi, mutta vastaavasti paksumpi. Sitä paitsi HVM, naisetkin sanovat ettei koolla ole väliä. (vai onko minua hyväuskoista taasen säälistä jymäytetty... )HVM kirjoitti:...No onhan niissä ylipaineventtiilit, mutta jotenkin en luota pienemmän kennon jäähdytystehoon.
Vaikka kennon pinta-ala olisikin sama; toinen paksumpi, toinen laajempi, niin väittäisin kuitenkin laajempi pinta-alaisen kennon olevan tehokkaampi kuin paksumman. Vai minkä takia ne sitten vääntää tehtaalla niistä kennoista koko keulan kokoisia?
Vai pitäisikö kysyä, miksi sisällä oleva kenno on pienempi? Minun mielestä on aika vaikea kuvitella keulan jäähdytintä kojelaudan sisään höyrystimen tilalle, vaikka sitä tässä nyt ei kysyttykään.
Kokeilemallahan se seleviää, riittääkö jäähdytysteho. Jonkun vaan pitäs kertoa noista paineista, paljonko sen pitää kestää. Senhän pystyy sitten koeponnistamaan vaikka esapin suojakaasulla. (tai hapella ja asikalla )
Kokeilemallahan se seleviää, riittääkö jäähdytysteho. Jonkun vaan pitäs kertoa noista paineista, paljonko sen pitää kestää. Senhän pystyy sitten koeponnistamaan vaikka esapin suojakaasulla. (tai hapella ja asikalla )
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
No kennot ja putket kestää varmaan sen minkä hullu Ladan pumpulla systeemiin kitkuttaa jaksaa, mutta kompuran stefat sitten eivät vastaavasti kestäkään. Kantapään kautta on opeteltu tämäkin.Sivonen kirjoitti: Jonkun vaan pitäs kertoa noista paineista, paljonko sen pitää kestää. Senhän pystyy sitten koeponnistamaan vaikka esapin suojakaasulla. (tai hapella ja asikalla )
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Tuo kenno, mikä mulla ois tyrkyllä keulaan on mettärattorin ilmastoinnin sisäkenno, kokoa kennosta löytyy mukavasti, mutta se peltirivoitus on turhan tiheä. Elikkä tuon tiheän rivoituksen takia taidan luopua ajatuksesta käyttää tuota kennoa, on muuten varmasti jatkuvasti tukossa.
Kysyin tuota kennon käypäisyyttä lauhdutukseen ilmastointi huollosta ja vastaus oli että mitään estettä tuolle ei ole, kunhan vaan jäähdytys teho on riittävä.
Kysyin tuota kennon käypäisyyttä lauhdutukseen ilmastointi huollosta ja vastaus oli että mitään estettä tuolle ei ole, kunhan vaan jäähdytys teho on riittävä.
No oilisit sanonut heti, että kyseessä ei ole mersun kenno. Ehkä se "liian pienenä pitäminen" johtuikin hieman puutteellisista ennakkotiedoista. Eiköhän täällä luulleet muutkin, että puhut mersun kojelaudan sisällä olevasta höyrystinkennosta.
Tee tiedettä ja kokeile, ei se maksa kuin 50-100€/ laaki jos menee keuralleen.
Tee tiedettä ja kokeile, ei se maksa kuin 50-100€/ laaki jos menee keuralleen.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27